1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757992 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
{8482}: precis. Därför är ledarteamet det absolut mest intressanta just nu.

Inkazar: Man vet ju inte hur det är utan kan bara spekulera. Men något känns galet om vi kan höja kvaliten på samtliga lagdelar till samma kostnad.. Det låter lite för bra för att vara sant, och då brukar det oftast vara det är min erfarenhet..

Bra om försäkringar täcker Pailles lön, det brukar alltid vara oklart vem som betalar.

Zzz: det är inte så svårt att höja kvaliteten från förra säsongen med samma pengar om vi ska vara ärliga.

Liljewall
MJ
Miller
Caporusso
Sunken
Fälth

Alla dessa hade stora eller förhållandevis stora löner.

Inkazar: Ja det kanske är så, men varför skulle Liljewall tjäna så bra? Han fick ju gå ifrån Rögle och lär inte ha haft så många alternativ.
Jag tycker det låter märkligt.

Zzz: Han tjänade för bra oavsett vilken lön han hade....

{8482}: Alldeles sant - det går ej att stirra sig blind på en spelares stats. Att utveckla spelare som presterat mindre bra i andra klubbar är Lakers sverigeetta på - bland annat....

JanT: Lindbäck vill stanna där borta va det verkar?

hockeynews.se/articles/2626/

Lindbäck verkar vilja ge Nordamerika en sista chans o vänta in i det längsta.
hockeynews.se/articles/2626/

Zzz: Tyvärr är det inte så enkelt i Pailles fall. Han har dessutom erbjudit sig att hjälpa till med annat inom föreningen eftersom han har full lön, men det verkar inte vara intressant.

KulaShaker: Ganska väntat ändå att han vill stanna.
Då slutar det väl med Jocke E och Rautio.
Som jag skrivit så pass många gånger förut, för mig personligen ingen större höjning på den positionen kontra Felix & Rautio.

{8482}: hoppas Nashville åker ut tidigt så de kan ge ett besked till Lindbäck och vi kan få ett besked om han kommer återvända.

mattiask: Eller Johannes Jönsson.....Eddie Läck lär vilja stanna därborta han med...Svensson ville väl FBK ha och de har ju pengar så det räcker...

Leonardo: Vore väl roligt och lite exotiskt med Karlskronablod i truppen!😉

KulaShaker: Ja, in med lite vinnarinstinkt i laget ;-)

{8482}: Jepp

mattiask:

Hur man inte ser ett byte från Felix till Jocke Eriksson som en uppgradering är för mig väldigt fascinerande.

Ser J18 matchen mellan Sverige och Kanada. 1-0 till Sverige efter första efter mål av..... (trumvirvel)
Adam Boqvist förstås :)

(Även Westfält är med och vara nära att göra ettan)

{8356}: Haha. Det låter mer som ett försvar till att Brynäs gjorde en tabbe när man valde att satsa på Felix när JE blev tillgänglig.

Chris11: Fan Lindbäck, lägg ner NHL nu.. Du kommer aldrig vara mer än en båsöppnare där. Kom hem och känn stoltheten att spela för din hemklubb och dess fans, där du kommer vara självklar etta och en stjärna i ligan!

KalleTeodor: På vilken kanal sänds det på?

Lindström: Aftonbladet premium 99 kr för en månad. 1 perre kvar och sen slutspelet...

Lindström: Här kan man förresten se målet, som var riktigt snyggt!

KulaShaker: Jo eller hur du :)

KalleTeodor: Jag fortsätter att kommentera mig själv. Boqvist kvitterar till 2-2 i slutminuterna...

KalleTeodor: Vilket avslut av Adam, det skottet hoppas jag få se i Brynäs power play nästa säsong=)

twitter.com/StevenEllisNHL/status/988821201266061312

Tangnes tränar vidare! I Zug?!

KulaShaker: Det Zuger verkligen. Hade väldigt gärna sett honom i vårat bås. :-(

{8482}: Ja, han har ett skott som är i absolut toppklass. Framförallt är det väl precisionen som är enastående eftersom blicken alltid är på mål och inte på pucken.

Räknar man in A-landskampen så har han nu gjort 3 mål och 4 assist på 5 matcher för Sverige under april. Dessutom så har han inte varit inne på några mål bakåt på dessa landskamper och är +4. Klart att Brynäs ska ge honom förtroende nästa år, om han vill spela i Brynäs!

KalleTeodor:
Onekligen en stor talang...
Nu skulle man ju vilja att han etablerar sig i vårat a-lag nästa vinter. Därefter spelar ett par säsonger med oss innan han ev. far vidare... men, det vet vi ju hur det blir med det. Kommer han att spela EN hel säsong med Brynäs?

{8356}: Till att börja med. Jocke E värvades som tilltänkt förstemålvakt i både Växjö och Djurgården men i båda klubbarna har han konkurrerats ut ganska ordentligt.
Han hade 91.3 i både DIF och Växjö. Det är absolut bra siffor. Men Felix är inte långt efter.
De har även relativt likvärdiga siffror i insläppta.
Men samtidigt är det svårt att jämföra siffror också då Jocke trots allt spelade i ett lag som vann serien och som de flesta här inne tycker/tyckte hade en klart bättre spelaruppsättning.

Jocke gjorde en riktigt bra säsong den säsongen SAIK vann guldet 2012/2013.

Men i mina ögon är inte Jocke den klassmålvakt jag gärna hade sett i Brynäs.
Men då jämför jag med Lindbäck, Läck, Svedberg med flera.

Men det är klart, du är väl en av Felix-hatarna här inne som oavsett om han håller nollan eller släpper in tio mål ska hata honom trots allt.
Men du har väl någon helt annan syn på målvakter och det är ju helt ok.

Men för mig är inte det bytet någon jätteuppgradering.

Ajajaj, tråkiga nyheter att komma hem till. Trodde Limpan var färdig i Nordamerika. Väldigt svårt att se att han kommer ta en plats i NHL.

Någon som vet status på Svedberg? Han kanske har gett upp NHL-drömmen.

Skrubben: Är det inte en pengafråga också? Han tjänar väl ändå mer genom att stanna där? Nu när han har familj är det nog ännu viktigare.

mattiask: "Men det är klart, du är väl en av Felix-hatarna här inne som oavsett om han håller nollan eller släpper in tio mål ska hata honom trots allt.
Men du har väl någon helt annan syn på målvakter och det är ju helt ok."

Så bara för att man anser att Felix inte håller måttet för en spade i Brynäs så är man en Felixhatare?

Bz gjorde sig av med Felix, så han är alltså den största Felixhataren av alla?

mattiask: På vilket sätt konkurrerades han ut ganska ordentligt i växjö? Jämfört med Andrén stod han 30-23 i serien o 5-1 i slutspel vilket är ungefär som det har sett ut med Fasth iår.

SnowKing: Det beror nog på hur högt han går i draften och vilket lag som draftar honom tror jag. Går han så högt om nummer två, vilket inte är omöjligt, så tar dom nog över honom direkt.
Jag tror att Boqvist kan vara en spelare som redan nästa år kan spela avgörande betydelse i ett slutspel om han får förtroende i serien och i pp. Förutom att göra många poäng och mål så är ofta betydelsefulla mål som han gör. Det är en ovanlig egenskap att kliva fram när det som mest behövs.

Brynäsgubbe: Spelar han i AHL (och inte har envägskontrakt) så skulle han tjäna ganska mycket mer i SHL.

SvennEG: Stora skillnaden är och var att Joacim värvades till både Växjö och Djurgården som tilltänkt att vara deras stora etta.
I Växjö valde till sist Hallam att satsa på Andren.
I DIF steppade ju Reiderborn upp på ett sätt som jag tror att ingen trodde på.
Där blev JE också tvåa.

För mig är han inte den målvakt som jag skulle eftersöka.
Jag gillar honom dock som person så det är inte det de handlar om.

mattiask: Nej, att du inte vill se Jocke E i Brynäs gör dig inte till en "Jocke-hatare". Vi var många som ansåg att Felix var för dålig utan att vara "Felix-hatare". Och med facit i hand fick vi tyvärr helt rätt, Felix höll inte måttet.

{6984}: Nej, men de flesta här inne spyr ju galla över Felix oavsett vad han gör/gjort.

Felix tog oss så när till ett SM-Guld.
Han tog oss defintivt till en SM-final via sin sista match i Göteborg.
Hade han höjt sin lägstanivå, så hade han varit en riktigt bra SHL-målvakt.
För mig är inte bytet från Felix till JE någon större uppgradering.

Men Bz var nog faktiskt illa tvungen att göra sig av Felix då han ej kunde fixa både Linus och Davids kontrakt. Att ha tre målvakter var omöjligt i det fallet.
Men absolut, så som du beskriver så är väl Bz en Felix-hatare han också.

Peja: Jag köper det du säger, men håller inte med.
Men jag orkar inte starta en diskussion av det.
Finns varken bevis för att han höll måttet eller ej höll måttet.
Kommer du med ett bevis att han ej höll måttet kontrar jag med att han trots allt tog oss till en sm-final osv osv.
Så bättre låta det vara.

mattiask: Okej förstår dig men håller inte helt med, finns en del målvakter jag hellre skulle vilja se men tycker det är en ganska klar förbättring mot tidigare.

Sen tittar man på de som konkurrerat med honoms siffror så skulle han kanske vara perfekt ;)

mattiask: Felix var brilljant mellan varven men även en katastrof under samma varv. På tok för ojämn.

KalleTeodor: Mycket kommer ju oxå att bero på vilken relation som Bz utvecklat med agenten.
Om han har odlat den på ett bra sätt så kan ju agenten förorda att AB ska spela ett år till i Brynäs, minst.

Har han inte varit smidig, så kommer agenten att ta AB till en annan klubb direkt.
Det hade varit värsta tänkbara scenario. Då kommer ingen talang utifrån att välja Brynäs så länge Bz är kvar.

Men så dum att han slarvar bort AB är nog ingen...

mattiask: Tror Felix-diskussionerna ibland spårade ur eftersom folk tyckte helt olika saker. Ena sidan som ansåg att han ledde Brynäs till final och var en kommande NHL-målvakt och andra sidan som ansåg att han var den svaga länken och snarare hörde hemma i Allsvenskan.

Skrubben: japp.

Hans säsong gav honom 100.000$. Han hade definitivt fått mer i Brynäs.

Felix Sandström är en av de ojämnaste målvakter som skådats. Tappa in puckar på plockhandssidan från blå flera gånger om, det håller ju inte.

Anders Berg: Jag är tämligen säker på att Felix kommer att blomma ut nästa säsong.
Med en ny tränare, nytt lag, ny stad så har han alla förutsättningar att blomma.

Inkazar: Enligt Capfriendly hade han 300' dollar, det är inte kattskit. Och som jag skrev förut, Svedberg tex hade 450' dollar i AHL denna säsong. Det är en fet SHL lön, och dessutom kan skatten vara mycket lägre.

moment22: Visst är lönen högre. Men fan så mycket jobbigare. Längre resor, fler matcher mm mm

« · 1895864 · »