1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759501 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Fick ett sms från en MIK-polare i våras:

"Akeson petad. Helt rätt! Dessutom ska han enligt uppgift vara en skithög"

Känns som att Thure (iaf enligt ryktesvägen) är bättre för gruppdynamiken :)

Gusten: Thure vore den perfekta ersättaren till Paille. Hans senaste år utomlands bör gjort att han inte är intressant för KHL klubbarna längre och att Schweiziska klubbarna knappast lär erbjuda honom någon monsterlön.
Skulle vara kul att se honom tillbaka i Brynäsdressen.

Jag funderar vidare på Aaron Palushaj jag, Är han egentligen så het på Brynäs när han håller klubben så här på halster? Tveksamt...

ellis: Du är väl alltid tveksam till allting...

Zappaholic: iallafall när det gäller silly season. Då vaknar Ellis till liv

Chris11: Ja haha, det här med tålamod och silly season verkar inte gå ihop riktigt.

Zappaholic: Ja det är möjligt. Har lärt mig att ifrågasättande är nyktert.
Håller nån annan konkurrentklubb på med sån här långbänk kring en enskild spelare?

ellis: Nu håller vi tummarna för Caps inatt👍👍

ellis: Spelar väl ingen roll om det är en enskild spelare det handlar om eller om man rent generellt söker en toppspelare? Bara ett fåtal lag har hittills spikat sina trupper. Det finns flertalet lag som ska värva in 2 spelare eller fler innan truppen är klar.

BÄCKIS GÖR 2-1!

Brynäsgubbe: ... och där gör Karlsson 2–2. Vilken sjuk inledning, och vilken finalserie detta lär bli!

ellis: Fast du ifrågasätter ju i princip allt. Det känns lite onyktert. Som skrevs här nedan så är i princip ingen trupp i shl spikad. Alltså vet vi inte så mycket om huruvida det långbänkas eller inte.

Ha lite tålamod.

Hemma igen efter 2 veckor it tokyo, vad har hänt? ny målvaktstränare och Adam Boqvist vad jag kan se?

Charles: Hade du inget wifi på hotellrummet? 😜
Men jo, det stämmer. Några nya videointervjuer finns på hemsidan också.

Skrubben: wifi't mättes till 0,12mb/s på rummet och hade annat att göra så spenderade inte så mycket tid där ;) farsan berättade om Boqvist iaf vid ett samtal. men hade inte hört om Palm dock

Charles: ホームへようこそ

Zappaholic: Inte ens jag fordrar en spikad trupp till 1 juni. Däremot ett mer substanserat bä eller bu kring en enskild spelares vara eller inte vara, två månader efter senaste säsongens avslut. Just detta att klubben verkar "låsa" sig kring denna spelare.

{8399}: ありがと, borta bra men hemma bäst xD

ellis: Du vet ju ingenting om låsningar och Brynäs.

{8399}: Alvarez till Skellefteå enligt uppgifter till Kvällsposten idag. Det blev inte Brynäs där mao.

Vuollerim: Tack o lov

honken21: Det beror väl på vad som kommer istället. Tror knappast det valet var mellan Alvarez och en spelare i Thuressons prisklass..

Zzz: Så nu är det Thuresson som är hajpad här...Jag undrar vem nästa blir...

Zzz: Vad vet vi ens om BZ intresse för Alvarez? Vad säger att han var aktuell i det här läget? Kontakten kan ju lika gärna ha tagits för läääänge sedan. Att Brynäs någon gång har visat intresse för Alvarez säger ingenting om budgeten för de sista pusselbitarna som ska in.

{8399}: Bra att du tydligen gör det då. Det är inte world no 1 som verkar få diktera Brynäs hela den här sommaren. Tycker föreningen ganska så omgående bör ställa Palushaj mot väggen nu jag. Vill du/ämnar du spela i BIF 18/19 eller inte?

ellis: Jag vet inte mer än dig.

honken21: Nej det vet vi som du skriver inget om, men det kändes som att du tyckte det var rimligt rykte iom att du kände att det var skönt att han valde Skellefteå. Eller var det skönt av någon annan anledning? :).

Långläsning med sjödda.

{6984}: Är han hajpad för att vissa personer vill se honom i Brynäs?

Inkazar: Bra artikel tycker jag. Kittlar lite inför nästa säsong... :)

Inkazar: Vill betona att jag hoppas Granis blir frisk. Men man hade ju inte gråtit om man kunde använda hans lön på en toppspelare istället.

Inkazar: Man blir lite hoppfull också när han säger att man vill bli lite mer spelförande nästa säsong. Som många här har sagt så blev spelet väldigt defensivt under Sjödda, men som han säger i intervjun hade det sina förklaringar. Ska bli intressant att se vårt spel nu när man kan starta om på ny kula.

Zzz: ja det blir ett sånt fokus liksom. Inte första gången det händer. Sen om vederbörande inte hamnar i Brynäs så blir det ett jäkla liv här..

Zzz: Man vet aldrig med BZ... :-)

Enligt en vitrysk site är Palushaj nära spel i dynamo Minsk.

Ett utdrag med Google translate:

"Jag gillade att spela i Minsk, staden är underbar, och fansen också. Jag skulle vilja visa dem vad jag kan under hela säsongen, som en av de ledande aktörerna i laget ".

Inkazar: tack för tiden som varit! då är det bara att leta vidare efter spets är min känsla

Inkazar: Hur fasen hittade du den artikeln...? Vilken grävare! På arbetstid...? 😎😂

bradberry: kan tyvärr inte ta åt mig cred för det. Måns Karlsson twittrade det lite tidigare :)

{6984}: Ex Brynäsare och spetsspelare är väl rimligt att man vill ha till laget som supporter? Thuresson är väl knappast hajpad, han har väl bevisat sin kvalité.
Någon oprövad allsvensk spelare som gjort mycket poäng på lägre nivå eller någon poängkung ifrån AHL som aldrig testat spel på stor rink är väl annars spelare som brukar hajpas?

KulaShaker: ja han sa att det skulle dyka upp en översättning på Hockeysverige snarast :)

Inkazar: Vem tar vi istället? Dicken? Eller så får vi söka i AHL.

Skrubben: Om han nu sticker till KHL så är det väl bra att Bz får informationen så tidigt som möjligt så han har en chans att snappa upp ett annat guldkorn. Bara att önska AP lycka till i KHL.

Zzz: Jo det blir en hype när en massa skribenter börjar skriva pm EN spelare.

Skrubben: Dick Axelsson istället för Palushaj NEJ NEJ NEJ och åter NEJ!

KulaShaker: Ouch! Ingen Palushaj och Svedberg till Timrå. Det skulle vara en rejäl smäll på nötterna det..

KulaShaker: Neeeej byt mot Jocke 😉

pjåtor: Men man kan inte vänta så länge på spelare det har ellis fastslagit!

munkas: Har svårt att se hypen kring Svedberg. Hur bra har han varit sen slutspelet under vår guldsäsong?

Jag är faktiskt inte så superimponerad.

« · 1899153 · »