1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 760318 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Zzz: Elias Lindholm är utan kontrakt just nu och det vore inte omöjligt att få hem honom igen...

Leonardo: Jo det tror jag

{8399}: Jösses.. Skulle inte poängsnitt vara viktigt. Vi har ju förlorat anfallare som svarat för större delen av poängproduktionen säsongen som gick!

Zzz: Allt kan hända min gode vän :)

ellis: Poängsnittet nästa säsong är givetvis viktigt men inte poängsnittet från AHL.

{8399}: Såklart är det viktigt att ha spelare som kan producera. Det är något av ett lotteri men oddsen på jackpot blir ju bättre om produktionen är bra i AHL. Dessutom finns det inte rum för några chansningar. Forwardssidan är otroligt tam.

Leonardo: Jag litar på dig :)

{8399}: Det viktigaste är väl främst att personen passar in i lagbygget och inte någon ensamvarg med highscore...lagdynamik är A o O för att ta sig långt i slutspelet, det är min filosofi iaf!

Leonardo: Spännande att följa i alla fall.

{8399}: Ja det blir spännande att följa och myser lite i sommarens värme med tillförsikt på nästa säsong....det blir bra det här, har en sådan där härlig känsla bara att vi blir jobbiga att möta denna säsong.....

Leonardo: Visst är lagdynamik viktigt men i den ingår även att vissa har spetskompetens och för att ta sig långt i ett slultspel krävs matchvinnare.
Matchvinnare är något som dagens Bif nästan helt saknar.
Sedan hoppas jag att jag snart ser att Axelsson snart är klar för DIF eller AIK

Makita: Vill du inte se Dick i Brynäs?

{8399}: Han är dyr..men jag skulle inte säga nej till en sådan spelare..

{8399}: Nej inte som ersättare för Hajen.
En bra ersättare för Hajen kryddat med Dick vore dock ok

Alltså alla ni som på allvar varje sommar tror att man ska få hem spelare från NHL bara för de står utan kontrakt?

Vad för drog går ni på? Finns ju liksom inte en chans i världen att Lindholm lämnar NHL... Han lär ha erbjudanden så han drunknar.

Makita: Jag ser gärna Dick, han producerade bättre än Hajen förra säsongen i SHL både när det gäller mål och poäng, jag tror inte att vi kan hitta bättre spets i detta läge.

{8399}: För att sedan bli helt osynlig! Jag vill absolut inte se Dick i Brynäs och framförallt inte som Hajens ersättare!

{7800}: Och det är du säker på ;) Nej jag har aldrig hållit på med droger...tagga ner

Den sved...(berg)!

Forsberg 1978: Dick Axelsson skulle inte bara tillföra kompetens. Han skulle tillföra intresse, utökat medieutrymme och karisma... Han må vara en dryg jävel men ge honom någon vecka i brynäströjan så har han fansens kärlek...

KalleTeodor: fyfan nu går det inte bra för Bengtzen och Brynäs...

KalleTeodor: Varför sved den? Brynäs har ju Jocke E redan och det är ju fine. Jag ser det inte som klarlagt att Svedberg är bättre än Jocke.

Kan man se NHL-matcherna någonstans med amerikanska kommentatorer istället för svenska sändningarna?

Chris11: Aja ser man på namnen i Timrås lag kan de nog behöva honom. Hade gärna sett honom här men att han går dit gör det inte jättejobbigt för mig iallafall.

vi får nog vänta på Palushajs ersättare troligtvis till efter draften. alla 3 spelare som man jagar är från NHL organisationer så får nog ingen Kozun denna säsong heller :P

KalleTeodor: Med facit i hand skulle man alltså inte väntat på Palushaj (signat Clark istället) och varit kyligare med målvakterna. Nu gjorde Bengtzén tvärtom och det blev pannkaka. Jävligt lätt att säga med facit i hand. Men jag gissar att det finns några här inne som heeelt säkert visste detta från början.

Charles: Då slipper man sitta och trycka "F5" hela dagarna , man kan lungt vänta tills efter draften. :-) Ha det gött alla Brynäsbröder !

Vem blir första målvakt? Jocke eller rautio?

Stuffbon: Jocke.

{8399}: Tycker inte heller det svider. Svedberg stod på huvudet i slutspelet när vi vann guld men hur bra har han egentligen varit sen dess?

Tror många fans har en något förskönad bild av honom.

Skrubben: Självklart är det lätt när man sitter på facit. Men samtidigt sitter Bengtzén i värsta möjliga läge just nu där han måste få in en spelare som har potential för 40-50 poäng. Hur många sådana värvningar görs under en silly ? Speciellt transatlanter direkt ifrån NA som inte floppar gör oftast en sämre första säsong och lyfter ordentligt andra säsongen. Det kan vi inte vänta på.

Med facit i hand hade det kanske varit bättre att riskminimera och signat Clarke och tagit ytterligare en spelare med potential för 30-35 poäng som man kunnat gambla lite med. Då hade man spridit riskerna lite.
Men det hade säkerligen blivit ett jävla liv om man släppt Palushaj tidigt utan fight.

{8399}: Sved inte så mycket men man måste ju jobba lite med rubriksättningen...

Zzz: Hur menar BZ ang Pailles troliga frånvaro ”Detta är också något som finns med i våra beräkningar och vi har tagit höjd för det i våra rekryteringar, säger Stefan Bengtzén”.
Har han redan tagit höjd för den i redan gjorda rekryteringar? Innebär att en och endast en spelare till ska in oavsett hur det blir med Paille.

KulaShaker: Ja så tolkar jag det också.

Zappaholic: Det tror jag inte på, om du ursäktar. Hade Svedberg gått till Brynäs, hade han varit "förskönad" i dina tankar då också?

Ska dock tillägga att jag är tillfreds med Jocke Eriksson. Är det c eller k i efternamnet, förresten...

Zzz: Så lät det inte tidigare, han har väl prioriterat om och gjorde en billig värvning av Emil och frigjorde ev mer kapital till kommande spets.

KulaShaker: Säkert, men när Palushaj valde annat så blev spåret väldigt smalt.

Jag har två problem med att Palushaj lämnade och inget av dessa är egentligen pga. någon kärlek till Palushaj.
1. Förnedrad att Örebro snor vår bästa forward även om dom rånade en bank för att göra det.
2. Vår redan tunna forwardsbesättning kommer bli svagare, för jag ser inte hur Bengtzén ska hitta något lika bra.

Leonardo: Vi leker med tanken att Danielsson, Kjellman och den nye kommer bilda en första kedja.
Dessa tre kommer att behöva producera i mellan 50 och 60 mål för att Bif ska komma upp i förra årets målskörd.
Övriga spelare gjorde 78 mål i sammanlagt om jag räknade rätt och då räknade jag mål i Shl och allsvenskan.
Bif var redan ifjol ett av de lag som gjorde minst mål i Shl.
Det kommer att krävas att dynamiken fungerar till 100% och helst ännu bättre om Bif ska tillhöra toppen istället för botten.
Boqvist kommer förmodlgen göra flera mål nästa säsong men å andra sidan får den nye killen ifrån Tingsryd överträffa alla förväntningar om han ska nå upp till sina 11 mål som han gjorde i allsvenskan.

Sedan är backsidan förstärkt vilket är ett stort plus vilket kommer att innebära att Bif släpper in mindre mål.
Jag tippar på att Bif kommer att släppa in färre mål men att detta kommer att jämna ut sig på att det kommer göras mindre mål och målskillnaden kommer bli ungefär samma som ifjol.
Mao en hägrande tioende placering även nästa år.

KulaShaker: Otroligt luddigt uttalande med”tagit höjd för”...

Vad menas? Hade varit klädsamt om intervjuaren kunde ställa en följdfråga någon gång... Är det F5-snubben som gjort intervjun månne...?

ellis: Du får tro precis vad du vill, så du behöver inte be om ursäkt.

Joacim Eriksson heter han, om jag inte minns fel.

Zzz: Så j..la bra att han skulle vara nästintill omöjlig att ersätta är han väl inte? En tuff utmaning kommer det dock att bli.

SvennEG: Inget är omöjligt, men hur många spelare som omgående producerar 40-50 poäng värvas på en säsong?

Zzz: Bengtzén har ju dock visat ha bra känsla när han ska sätta sina spetsspelare. Clark och Zaborsky för två år sedan (även om den sistnämnde blev skadad tyvärr) och Palushaj förra året. Innan motsatsen är bevisad kommer jag tro att han kan fixa det här igen.

Leonardo: Vi leker med tanken att Danielsson, Kjellman och den nye kommer bilda en första kedja.
Dessa tre kommer att behöva producera i mellan 50 och 60 mål för att Bif ska komma upp i förra årets målskörd.
Övriga spelare gjorde 78 mål i sammanlagt om jag räknade rätt och då räknade jag mål i Shl och allsvenskan.
Bif var redan ifjol ett av de lag som gjorde minst mål i Shl.
Det kommer att krävas att dynamiken fungerar till 100% och helst ännu bättre om Bif ska tillhöra toppen istället för botten.
Boqvist kommer förmodlgen göra flera mål nästa säsong men å andra sidan får den nye killen ifrån Tingsryd överträffa alla förväntningar om han ska nå upp till sina 11 mål som han gjorde i allsvenskan.

Sedan är backsidan förstärkt vilket är ett stort plus vilket kommer att innebära att Bif släpper in mindre mål.
Jag tippar på att Bif kommer att släppa in färre mål men att detta kommer att jämna ut sig på att det kommer göras mindre mål och målskillnaden kommer bli ungefär samma som ifjol.
Mao en hägrande tioende placering även nästa år.

Zzz: När Brynäs värvade Pavel Brendl så fick han ihop 55 poäng på första säsongen så inget är omöjligt som sagt var.

micke63: Det är ju sant, men det var en övergång inom SHL.
Bill Sweatt gjorde 29 poäng sin första säsong i SHL, Greg Scott 36 poäng. Det är exempel på spelare som gått direkt ifrån NA till SHL.

Makita: Just nu har vi väl 1 forward som med största sannolikhet kommer göra minst 30 pinnar nästa säsong, Kellman. Sen finns det såklart förhoppningar om att Danielsson och Boqvist också ska vara produktiva men där är det mer osäkert. Efter senaste säsongerna är det kanske på sin plats att dämpa förväntningarna lite på utvecklingskurvan hos våra yngre förmågor. Hoppas Ågren har kokat ihop en rejäl sats med dunderhonung och krumelurpiller till sommarträningen. Det kommer behövas en del mutationer hos våra forwards under närmaste månaderna för att det ska bli en trevlig höst.

Zzz: Jo visst var det en SHL övergång. Hur var det med Tom Bisset ? Gjorde han inte +50 poäng första säsongen efter han kom från Finland ?

micke63: Nej, 40 på 40 matcher. Men nu var det 1991..

micke63: Korr... Han gjorde 40 när han kom från NA och +50 när han kom till Brynäs andra gången

« · 1900056 · »