1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754582 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Auchinleck: Kan inte kommentera Andersens agerande på årsmötet då jag inte vet vad han sagt.
Att han öht var där hörde förmodligen till vad som är brukligt: att lagets kapten ska närvara.
Men generellt känns det som att han borde avstått, om han nu verkligen varit klar för Pittsburgh innan mötet startade.

Peja:
Ja, mer än partner eller moderbolag... 😉

Huge: Sett till hur det ser ut i FIFA sp ligger det nära till hands att inte misstänka att mutor kan förekomma även bland hockeyns pampar.

Jag skulle inte bli förvånad i alla fall. Avtalet ärcett skämt.

Huge:

Chansen på 5 mkr i årslön är det just.
Men även risken att tjäna betydligt mindre i AHL än vad han gjort i Brynäs.

Känns som att det nästan alltid är Brynässpelare som hoppar på
såna här tvåvägskontrakt. Andra lags spelare talar ofta om att:
får jag inte ett envägskontrakt så blir det ingen flytt.

Sen kan man ju hoppas att avtalet med NHL innebär att
de står för de tre senaste månadslönerna vi betalat ut
till Andersén. Annars har vi betalat tre månadslöner i
onödan för att träna upp en spelare åt ett NHL-lag.

Med nuvarande dollarkurs så blir väl ersättningen från
NHL ca 2 mkr. Men om vi inte får tillbaka de tre senaste
månadslönerna, ja då är väl ungefär halva den ersättningen
"uppäten" av den lön vi betalat ut för att träna upp en spelare
åt ett NHL-lag.

Auchinleck: Fast kan man verkligen säga att Pittsburgh Penguins är konkurrenter med Brynäs? Apropå det du skrev om "konkurrerande företag".

Jaken: jag läste precis tabellen.
Vi ligger etta ;)

Powerfade: Lätt att säga som supporter, är nog inte så enkelt i verkligheten.
Isf hade vi väl haft ett betydligt bättre avtal för länge sen, trots att det ändå blivit klart bättre villkor för våra klubbar jämfört med tidigare.

Huge:
Nästa gång ni har verksamhetsplanering på jobbet och du drar planen för hur ni skall genomföra arbetet kommande verksamhetsår samtidigt som du gjort klart med ett konkurrerande företag, förstår du nog hur konstigt det kan kännas...
Men inga träd växer ju till himlen i Brynäs... 😉

Lyssna på websändningen.
Jag kanske just är realist i det avseendet att ersätts det inte med klass åker vi ur.
Vi kommer närmare för varje säsong.
Du läser väl tabellen?!???

Carl Lejonkräk: Jag också, förhoppningsvis är detta bara en hemsk jävla mardröm!

Kompis:

Hej!

Såg nyss att Andersén lämnar för NHL, blir det en ny back eller skaffade ni Zanetti för att ni visste om detta? Hade Andersén klausul eller köpte de ut honom?

Bengtzén:

"Nej nej detta blev klart ikväll och det är NHL avtal som gäller!

Vi letar efter ny back direkt förstås!"

Kompis:

Kommer det vara en back som ska spela lika mycket som Andersén eller blir det bara någon för att fylla ut? Kommer detta påverka centerjakten ekonomiskt?

Bengtzén:

"Nejdå vi ska ha både en center + 1 back av kvalité."

Kopparjimmie: Jag gråter mig till sömns

Huge: Det handlar om att förhandla och inte vika ner sig och gå med på de struntsummor NHL betalar för spelare. Visst vill alla spelare till NHL. Men hur många lyckas när de väl är där?

Ponera att man är striktare när det gäller övergångar. Tex att bli avstängd från all hockey som faller under IIHFs paraply om man som spelare bryter ett kontrakt för spel i NHL. Förutsatt att NHL inte löser vederbörande från sitt kontrakt.

Jaken: Vad sa Andersen på mötet då?
Som skulle ha varit så svekfullt och dåligt?

Powerfade: Kryper?
Vad ska IIHF göra då, när NHL står utanför och till stor del kan diktera villkoren eftersom det är alla spelares dröm att komma dit?
Isf är det väl bättre att försöka få så bra avtal som möjligt, vad är alternativet?

Jaken: Håller helt med dig. I efterhand framstår han som en skådespelare. Andersén behöver inte komma tillbaka till Gävle något mer. #judas

Powerfade: Nej, som spelare på isen är han verkligen inte oersättlig, men han stod ändå för någon slags kontinuitet och ledaregenskaper utanför isen. 

Huge: Jag tror att Andersén hade ångrat sig resten av livet om han hade tackat nej till Penguins. Det hade antagligen gått ut över hans spel också. 

Peja: Anderssén är inte på något sätt oersättlig.

Jaken: Och du är realist, menar du?
Som tycker att Andersen borde tacka nej till chansen på 5 miljoner i årslön? För det hade du naturligtvis gjort?
Och att Brynäs med stort minus i kassan borde ha råd med landslagsspelare som ersättare till alla som vi tappat?
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när du anser dig vara realist....

micke63: Jag tycker inte att man kan klandra Andersén. Hans målsättning har ju hela tiden varit att skriva NHL-kontrakt. Det har han aldrig gjort någon hemlighet av. Han flyttade från KHL till Brynäs för att utvecklas ytterligare och bli erbjuden NHL-kontrakt. Jag tycker att det är intressant att en spelare i sina bästa år lämnade KHL för Brynäs och nu NHL. Många spelare verkar tro att det är omöjligt att gå den vägen, men Andersén har visat att det går. 

Jaken: jag hoppas på noah welch, men kommer att bli besviken då ersättaren förmodligen blir en okänd kille som "gått under radarn"

Dessutom lyssnade jag igen vad Andersen stor och sa på årsmötet fast han visste att han själv skulle dra.
Det är för dåligt och anstår inte en lagkapten.
Han är inte Välkommen igen som lagkapten.

Jaken: Andersén hade hög lön. Vem Bengtzén än värvar för de pengarna så blir det ingen allsvensk spelare.

Redigerad kommentar

Kopparjimmie: För att IIHF kryper för NHLs fötter.

Jaken: 99 av 100 spelar tar chansen om dom får den. Det är ju trots allt många spelares stora dröm att få chansen i NHL.

JAg önskar honom all lycka och med lite tur så kan han komma tillbaka om 2 år ?

Forza Brynäs 

När ska vi få ett slut på detta? Varför ska NHL lag få gå och plocka vilka spelare de vill? 

Var lite realist nu.
Visst är det 90 där kvar men med tanke på BZ;s tidigare agerande kommer inga " bomber", klass för värv att komma in. Det blir nån allsvensk.
Sen är det jävligt ruttet av Andersen att dra!!

Vilken total jävla katastrof. Och till Penguins (!)?

Avgå alla.

Jaken: Vilken krigare du är. Ge upp 90+ dagar innan SHL drar igång. Du måste vara en dröm att ha som lagkompis/arbetskamrat 😕

Chris11: Självklart! ;)

Tur att vi har Zanetti iaf!
Så här det när man värvar med för smala marginaler och chansar. Vi ska ersätta med klass säger BZ. Jojo, det har vi sett.
Nu är det kört på riktigt!

Kopparjimmie: har du en sån "in the making" på rödin också? 😉

Bellman 6,0: haha 😄 nejmen vad bra att Andersén stack, det öppnar ju upp för Deutsch! Eller hur?

Chris11: Tiden är ute nu😃😃😃

Bellman 6,0: å herrejissanes.. vad har vi kvar i truppen nu? :( känns som att alla de bästa lämnar. Riktigt tungt detta.

Hade inte tänkt lägga ut denna men nu blir det så!

Tack för säsongen Niclas Andersén!

Johan Norrström: Antar att det som fällde avgörandet var att han ville spela i ett vinna de lag, Hahaha, när var Modo ett vinnande lag sist, va har de tutat i den stackarn?

Johan Norrström: Ja, alla anledningarna han pekar på kan ju lika gärna bytas ut mot Gävle och Brynäs, som det känns.
Hade låtit mer trovärdigt om han sagt att det var pengarna och tränaren som avgjorde.   :-)

En kvart har de på sig att sno Rödin nu...

Huge:

Kanske är tvåa på pucken. Men här svarar Willson på varför han valde Modo.

Kopparjimmie och TobiasR: tack, såg det nu. Tror ändå att han får svårt att ta en ordinarie NHL-plats, känns lite som en chansning av Andersén.
Pittsburgh har ju inget att förlora iom tvåvägskontraktet.
Tippar på att han är tillbaka i Brynäs efter jul nån gång.

Forsberg 1978:Jävla Kalle Anka sport....

Skrubben: Men vad i helvete!!!! Väck mig!!!

Peja: Hoppas inte, vore ett bra kap.
Han har ju ryktats till Modo en längre tid, vore kul att snuva dom på den godbiten när dom just snuvat oss på Wilson.

Är Noah Welch klar för någon klubb än? 

Zappaholic: Klart det isf är ett jobbigt tapp, vi talar ändå om en landslagsback.
Hur ser den ekonomiska biten ut för Brynäs del? Får vi nåt öht för Andersén eller kan dom plocka honom gratis sas?
Oavsett så är det väl som du säger: borde gå att få nåt intressant och bra för samma pengar som Andersen hade kostat.
Positivt: det här förlänger väl silly en aning, alltid kul och spännande att få se vad som kommer istället....

TobiasR: nu på brynäs hemsida också.

Huge: Från Expressen:

När blev kontraktet klart?
– Klockan 18 i kväll och det här ger jättehärliga signaler till alla duktiga hockeyspelare i Sverige, man kan utvecklas hela tiden och NHL-klubbarna tittar inte bara på unga talanger.

Huge: Det är helt klart, kollade precis Pittsburghs facebooksida..

Huge: Tungt tapp. Det frigörs en del löneutrymme nu och vi bör kunna få in en bra AHL-back för de kulorna.

« · 1688857 · »