1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753893 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Huge: hans uttalande om Douglas Murray är ett av dem. Ett annat det om Sundlövs lagbygge. Något du själv har skrivit ett par spaltkilometer om.

I övrigt så bygger du väldigt mycket på dina egna spekulationer... vart är de konkreta bevisen som du brukar kräva av andra?

Pettisbif:

Jag lägger ner Deutch den dag du slutar publicera fantasifulla drömlag.

Huge: De du och Powerade nämner. Bengtzens sätt att kritisera Salo osv.

Han har rätt i mycket, men jag kan tycka att det blir lite oseriöst och tanklöst vissa tillfällen. Men han bjuder helt klart på sig själv. Och gällande påhoppet på Sundlövs lagbygge har han helt rätt. Men ser än så länge inte att han gjort några radikala förändringar så det utlåtandet faller lite. Det man isåfall kan hoppas på är en bättre fingertoppskänsla. Vilket vi inte kan svara på ännu.

Powerfade: Bygger inte alla sina åsikter i debatten om Zanetti och vad BZ menat med "åttonde back", på spekulationer? Eller vad svamlar du om?
Vi spekulerar i vad BZ menat, svårare är det inte.
Ingen har såvitt jag vet och från NÅN sida i debatten krävt nåt konkret bevis på vad BZ menat, som isf skulle bevisa att ena eller andra sidan har rätt.
Lär dig hålla isär debatter där konkreta bevis krävs och där dom dessutom går att få fram med lite fantasi och eget arbete och debatter som handlar om tyckande och spekulationer.
Om ex vad nån sagt och hur det ska tolkas.

Huge: Hur mycket övrigt lämnar citatet "åttonde back" för fri tolkning?

Bifbiffen:

Var du tvungen att fråga? En hel del bevisligen. Kan väl även tolkas som att Bengtzen anser att man fyller den åttonde backplatsen. Vem som spelar vart och i vilket backpar visar sig på träningarna. Jag vet inte vilken klass Marc Zanetti håller och jag känner viss tveksamhet, men jag tycker vi ger honom chansen innan vi tar fram motorsågen.

Huge: så bevisbördan du så ofta krävt gäller inte nu. Ok.
Vad gäller Z så har jag personligen ingen ådikt. Jag vet för lite om honom. Vad gäller om han ses som tredje, ,sjätte eller elfteback är en ickediskussion som jag inte tänker delta i.

Johan Norrström: Ja eller så går man på vad som är sagt istället för att vrida och vända till sin fördel. Hade han menat att han passar in som en av 8 backar så hade han väl sagt det?

Innebär det att Zanetti är sämst av våra backar eftersom han värvas som 8:e back? Ordet är fritt.

Bifbiffen:

Nja du väljer ju att se honom som åttonde back för att det passar ditt sätt att tänka. Varför kan inte jag få ha åsikten att vad som helst kan hända? Han kanske visar på träningarna och i försäsongsmatcherna att han är mogen för större ansvar. Istället för att låsa mig vid ett senario så ser jag flera möjliga.

Johan Norrström: Jag läser innantill, det är väl den stora skillnaden.

"– Det är en spelare som passar in som åttonde back. "

En mening som lämnar väldigt lite för fri tolkning.

Sen att det landar i att han är en av 6 backar,det kan ingen veta. Men att värva en åttondeback känns skevt. Det är snarare något man blir när man inte presterar det man förväntat sig.

munkas: Jag är lite inne på att han är åttonde back in i laget och att han nödvändigtvis inte är åttonde i rangordning. Det går ju att tolka BZ uttal på flera olika sätt.

munkas: Utan att ha sett honom spela, har jag svårt att se hur han skulle kunna vara sämst (ingen nämnd, ingen glömd).

Zappaholic: Haha, jag bara drygade mig lite. Jag ville bara se hur länge man kan hålla diskussionen flytande, en diskussion som kanske borde ha avslutats innan den började :)

Zanetti=Fansens värvning!

Det är nog så att den back som ska in, kommer att vara den
som har åttonde högst lön, bland backarna. För det är ju i
princip den lön som Westlund hade, som Bengtzén har att
erbjuda den back som ska in. Många verkar ha glömt det. 

munkas:det behövs inga brandfacklor i den här boken.....här är det en jämn och fin skogsbrand

munkas: Så vad vill du diskutera?

Kopparjimmie:

Även om Westlund säkert hade en, med SHL-mått mätt, låg lön.
Så räcker nog bara de insamlade pengarna till att bekosta 3-4
månadslöner för den nya backen.

I och för sig kanske en kanadensare kan innebära lägre
sociala avgifter? För det finns väl någon slags lägre skatt
för utländska experter. Men jag har för mig att månadslönen
då måste överstiga någon viss summa. Och jag tror inte att
vi har så mycket budgeterat för den sista backen. 

Bifbiffen: Jag vet faktiskt inte, är helt tom på idéer. Sommarmånaderna suger ur det perspektivet. Längtar lite tills träningsmatcherna drar igång så man får syna nyförvärven.

munkas: Exakt, låt då diskussioner få fortgå om man inte har något bättre att bidra med. Alternativet att ta paus fram till September finns ju också om man inte får ut något av forumet.

Bifbiffen: Ja, prata på ni, jag har inte förbjudit någon. Har själv blivit indragen i åtskilliga evighetsdiskussioner där fjädern blivit en atombomb i slutändan. Jag kommer troligtvis läsa det också, fram till september.

Enaranger: Gäller den alla utländska löntagare? Zanetti är ju knappast en expert i ordets rätta bemärkelse utan snarare en dussinspelare...

Kapten R?dsk?gg:

Jag tror som sagt att personen måste tjäna över en viss summa
för att räknas som "expert". Jag tror det infördes för att kunna
anställa utländska forskare och liknande billigare.

Men eftersom jag vare sig är expert eller från utlandet
så är jag inte speciellt insatt i det här.

Men jag tror det kan vara den här "regeln" som gjorde att
Växjö kom "billigare undan" när det gäller kostnaden för
deras spelartrupp, tack vare att de hade så många
utländska spelare.

Powerfade: "så bevisbördan du så ofta krävt gäller inte nu. Ok."

Nä, och den har aldrig gällt debatter som handlar om åsikter om ditten och datten.
Som i det här fallet, när vi diskuter hur BZ:s uttalande om Zanetti ska tolkas.
Vare sig jag eller nån annan som tycker annorlunda har väl hävdat att nån av tolkningarna verkligen är den rätta, eller?
Men om nån säkert hävdar att det minsann är ex kaos på Sätraåsen och liknande svammel som du och en del andra brukar kläcka ur er med jämna mellanrum utan att ha nån som helst belägg för det som påstås, så är det väl för fan en skyldighet att som någorlunda objektiv och intresserad läktarcoach kräva nån sorts bevis för det som sägs.
Tycker du inte det själv?

Bifbiffen: "

En mening som lämnar väldigt lite för fri tolkning."

Tvärtom.
Det är svårt att veta vad BZ verkligen menar, då det faktiskt är skillnade på uttrycken

"åttonde back" och "åttondeback"

Det första känns som en objektiv numerär ranking, inget annat.
Dvs: Zanetti är den åttonde backen som värvas.

Det andra känns mer som en värdering, dvs att Zanetti är tänkt som just en åttondeback, i motsats till ex en försteback.

Så nog fan går det att tolka BZ:s uttalande lite som man vill, även om jag tror mest på värderingsvarianten. Zanetti är till att börja med tänkt som en kompletterande back som isf i första hand ersätter Deutsch och som sannolikt dessutom är relativt billig och har utvecklingspotential och framförallt den hårdhet och rutin som Deutsch i det läget saknar än så länge. Annars hade man förmodligen satsat på Deutsch eller nån annan juniorback.

Sen tror jag att den ev backrankingen isf är mer tydlig när det gäller dom bästa backarna och att det blir lite mer flytande och obestämt längre ner i hierarkin sas.
Det viktigaste är väl ändå att Zanetti är fullt medveten om vad som gäller och att han har lika stor chans som nån annan back att konkurrera om istiderna.
Sen kan man kalla honom för åttondeback, kompletterande back, utvecklingsbart ämne eller vad fan som helst.

Bifbiffen: "Ja eller så går man på vad som är sagt istället för att vrida och vända till sin fördel."

Jaha.
Men varför vrider du det själv till din egen fördel då, och tolkar det bokstavligt som att "åttondeback" betyder att BZ anser Zanetti vara vår sämsta back om det blir affär, innan han ens sett honom spela och att Zanetti skulle tappa motivationen bara för att BZ i media säger exakt samma sak som han förmodligen redar har sagt eller kommer att säga till Zanetti mellan fyra ögon när man fått kontakt och börjat diskutera ett ev kontrakt.

Huge:

"då det faktiskt är skillnad på uttrycken åttonde back och åttondeback"

Det märks att du, som jag levt större delen av våra liv på förra årtusendet. Med alla underbara särskrivningar som översvämmar media idag så är det nog många som inte hör o läser nån skillnad på åttonde back och åttondeback. ;-)

SnowKing: Haha, ja så är det nog.
I övrigt: Widing klar för Wolfsburgb i DEL.

*pust* får man väl säga.... 😀

SnowKing: Apropå särskrivningar, så vore det iaf roligt om Zanetti kommer hit och får chansen att visa fram fötterna....😀

Huge: Absolut inte. Du får särskriva eller inte hur mycket du vill. Men oerhört svårt att se varför han skulle passa bra att bli värvad som just nr 8 av alla backar. Om han värvats som nr 7, hade han passat sämre då?

Här snackar vi ranking av backarna vilket är väldigt märkligt. Som jag sa, fjärde backpar alternativt bänknötare är något man blir om man inte lever upp till förväntningar, knappast något vi ska värva hit. Att Zanetti sen kan överraska absolut, men att  gå in med de förhoppnigarna på en värvning från BZ sida känns skev..

Menmen, är så ofantligt nöjd att slippa  Sundlöv  så man får väl leva med detta

Bifbiffen: Du övertolkar BZ och har snöat in på ordvalet.
Vad tycker du isf att BZ borde ha rubricerat värvningen som, för att vara nöjd?
Zanetti måste väl inledningsvis och rimligen räkna med att få börja som just åttonde back, när konkurrensen består av 7 redan SHL-meriterade backar som visat att dom håller på den här nivån.
Du är bra naiv om du tror att han inte är fullt medveten om sin roll och hur Brynäs inledningsvis har tänkt sig att han ska användas.

Det var ett jävla tjat om åttondeback hit och dit. Bengtzén har nog en plan i huvudet hur han rankar spelarna, men det är trots allt Bulan som tar ut laget så småningom. Exempelvis var Ekholm värvad som "påläggskalv", men fick en drömstart på sin första säsong i brynäströjan vilket gjorde att han sedermera blev vår försteback den säsongen. Nu säger inte jag att Zanetti kommer göra en likartad succé, men det är trots allt spelet under försäsongen som kommer avgöra vilken roll han får i laget när serien startar i september.

Huge: JAG övertolkar?? Haha!!

Intreesant för övrigt att Pudas blivit SHL-meriterad utan att spelat en endaste match i SHL! Imponerande helt klart!

Bifbiffen: Vi har fattat din poäng om BZ:s ordval "åttonde back". Varför harva vidare i samma fåra när alla begripit din ståndpunkt?

Zappaholic: Sålänge frågan diskuteras så svarar jag. Varför ställer du inte samma fråga till din bästis?

Bifbiffen: Min bästis är inte hockeyintresserad eller registrerad på HS så varför skulle jag fråga honom?

Fortsätt skriva samma svar om och om igen för all del...om du tycker det för diskussionen framåt.

Zzzzzzz

Zappaholic: Nu blir nog Huge besviken efter den dissen. Gulligt att ni håller varann om ryggen ialllafall!

Jag svarar sålänge diskussionen lever. Om du sen somnar, hur drabbar det mig, inte särskilt mycket.

Bifbiffen: Så länge diskussionen lever?

Du menar att du absolut måste ha sista ordet. Jag förstår.

Vad barnsligt.

Bifbiffen: Men du svarar ju inte på frågor som för diskussionen vidare, som den jag nyss ställde:
vad skulle BZ ha sagt istället om hur han ser på Zanettis ev roll, så att denne inte deppar ihop och tappar motivationen?
Du verkar ju oroa dig mkt för det, menar jag...

Bifbiffen: "Intreesant för övrigt att Pudas blivit SHL-meriterad utan att spelat en endaste match i SHL! Imponerande helt klart!"

Mer intressant att du väljer att påpeka ett litet sakfel, som inte ändrar nämnvärt på sakfrågan. Även om Pudas nu inte har några SHL-meriter så tror jag inte att konkurrensen blir så mkt lättare för Zanetti om backplatserna. Han har likt förbannat 6 SHL-meriterade backar och Pudas att konkurrera med.
Men som sagt: kul för dig att du hittade ett litet sakfel att slå ner på.
Det var väl intressantare än själv sakfrågan, förstår jag.
Brukar  vara så när man inte har nåt svar i sak...

Huge: "Det är svårt att veta vad BZ verkligen menar, då det faktiskt är skillnade på uttrycken

"åttonde back" och "åttondeback"

Det första känns som en objektiv numerär ranking, inget annat.
Dvs: Zanetti är den åttonde backen som värvas."

Men nu är det ju bara det att Zanetti de facto inte är den åttonde backen som värvas till Brynäs. Utan tredje, om vi hänger med Silly Season någorlunda väl. Så du får nog försöka smälta att Bengtzén faktiskt menade/menar Zanetti som en åttondeman statusmässigt i backbeståndet. 

Men låt ine hela din rosa världsbild kring Brynäs rasa för detta, käre vän...

Clarence: Är det klart hur Brynäs ska spela i vinter?
Kan det vara så att man ska spela med fyra backpar?
Isf är ju denna diskussion om Zanetti meningslös.

Clarence: Ja, jätteintressant påpekande hörrudu.
Ungefär lika ointressant för sakfrågan som när Bifbiffen fick glädjefnatt när han upptäckte att jag i hastigheten rubricerade Pudas som en SHL-back, trots att det inte ändrade nåt som helst i sakfrågan.

"Så du får nog försöka smälta att Bengtzén faktiskt menade/menar Zanetti som en åttondeman statusmässigt i backbeståndet."

Dags att vakna, käre vän.
Så här har jag redan skrivit om den saken:

"Så nog fan går det att tolka BZ:s uttalande lite som man vill, även om jag tror mest på värderingsvarianten."

Så varför skulle jag smälta att BZ faktiskt menar Zanetti som en åttondeman statusmässigt, när jag redan påpekat det?

Sen är väl frågan min käre vän, om din kolsvarta världsbild kring laget kommer att rasa, om Zanetti värvas och det visar sig att han blir en riktig tillgång?

mk: Det har vi eller iaf jag redan spekulerat i.
Att Bulans spelidé kräver hårt jobb i 60min varje match, vilket gör att man sannolikt kommer att använda alla 8 backar, där de som normalt sett hade fått mindre istid nu kommer att få betydligt mer av den varan.
Ett antagande så gott som nåt annat...

Clarence:

Jag vet inte vad ni andra på HS tycker om svar o frågor...... men om nån har åsikter om mina inlägg så försöker jag svara så gott det låter sig göras.

Clarence.... jag har ställt frågor till dig de senaste två dagarna som du inte har berört, har du inte sett dom?

eller kan/vill du inte besvara min fråga?

Huge: Fullt logiskt att nyförvärv från en lägre division får börja från botten för att slå sig fram.

Carl Lejonkräk: Ja, i dom flestas hockeyvärld är det fullt logiskt.
Speciellt när det gäller en relativt oprövad back från ett mittenlag i AS som ska konkurrera med redan etablerade SHL-backar.
Ja, förutom Pudas då förstås.
Men i vissas hockeyvärld låter det jättekonstigt att BZ klargör för Zanetti att han till att börja med får ses som åttondeback och sen konkurrera med övriga backar på samma villkor om istiden.

I brist på nyheter dök EP-scouten upp och började leta! ;)
Det rykten vi hört hittills är att han har tre alternativ till den offensiva positionen där en han tittar på är Wilson från KHL. Återstår alltså två spelare där. I detta forum har det ryktats om att BZ har koll på två AHL spelare (OBS! detta rykte finns ej någon källa till!). Ryktena matchar med varandra således!

OM det nu är killar i AHL han tittar på, varför har dom inte presenterats? En anledning kan ju vara att han fortfarande spelar.

Manchester Monarchs mot Utica Comets i finalen.
En spelare i Mancherster som är helt klart intressant är:

Jordan Weal: www.eliteprospects.com/player.php?player=23324 

Beskrivs som en center med bra syn för spel och och bra speluppfattningsförmåga. Arbetar hårt över hela isen och spelar med en hel del intensitet.

Han är född -92 och har spelat tre hela säsonger i AHL för Monarchs.
12/13 - 63 matcher 33 poäng
13/14 - 76 matcher 70 poäng
14/15 - 73 matcher 69 poäng

Representerade canadas U18 lag i U18-VM 09/10, gjorde då 9 poäng på 6 matcher. Han blev också uttagen till andra allstarlaget under säsongen!

Vi söker en center som ska stå för kreativt spel och bulanhockey innebär hårt jobb över hela isen. Killen låter bra! Han är 176cm lång och väger 78 kg så kan hända att han väger lite lätt för NHL spel. Kanske sugen på Europa?

Somsagt, denna kille har jag ej sätt spela. Endast läst via bloggar, forum och EP.
Men visst låter det intressant? ;) 

Stende89: Statistiskt sett ser han otroligt bra ut. Att han dessutom är så pass ung gör honom extremt intressant. Och därmed är han säkerligen också riktigt eftertraktad hos många andra klubbar i Europa, säkerligen inklusive KHL-klubbar. Att Brynäs kan knäppa dessa klubbar på näsan, genom att erbjuda honom en plats som andracenter ser jag som ytterst osannolikt.

Men man kan ju alltid drömma. Bengtzén tycks vara riktigt bra på att övertala människor :)

« · 1687419 · »