1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753967 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Clarence: Jag håller med. BZ bör ha som ambition att värva alla världens bästa spelare. Alla ska vara ettor. Kosta vad det kosta vill liksom.

Jag tror även du har rätt i att Växjö skänkte Johnson till oss i brist på intressenter.

Nyanserad analys.

Brynäsgubbe: get over it? Nu var det inget problem för mig. Snarare bara lite skoj.

Clarence: Det inlägget hade du kunnat skriva själv, eller hur? Du, Jaken, kennys, munkas och några till borde snart ha dysterkvistarnas årsmöte. Vem är ordförande?

Clarence:

Växjö bland annat som ville behålla Nick.

Clarence: Hur tänker du kring den svenska sommaren? Blir det lite sol eller bara regn regn och åter regn?

Zappaholic:

Igår var det hagelstorm i Gävle. Förmodligen talande för resten av sommaren... :)

Zappaholic: Måste ändå ge Munkas att han har glimten i ögat, klart roligaste dysterkvisten i boken! De andra är det värre med:-)

BIF96: Vi får väll snuva Linköping på den här spelaren då!!! ;)

Eller så passar vi på nu när det är kaos i HV71. BZ ring fort som fan......

Erik Christensen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10880

Clarence: I denna artikel säger Johnsons agent att flera klubbar var ute efter Johnson. Både i Sverige och utomlands.

Clarence: Hänvisar till Skrubbens länk och svar.
Räcker det att Johnsons agent säger att även flera internationella klubbar var ute efter Nick?
Om du vill ha mer bevis på vilka andra klubbar som varit intresseradeå så rekommenderar jag att du frågar Bifbiffen, Jaken eller kennys. Mkt trovärdiga soffkällor, som har god insyn i andra lags interna affärer...

Zappaholic: Den med dom bästa svartmålande meriterna och största gamnacken måste väl isf bli ordförande i det gänget.
Mitt grundtips: Clarence får jobbet.
Vice ordförande: Bifbiffen
Bubblare: Jaken och kennys.

Munkas är diskvalificerad. Som moment22 säger: han har ändå glimten i ögat och är alldeles för optimistisk i jämförelse med dom andra...

Huvudet på spiken där Hugo, Hugo menar jag.
Dina talanger/ kunskaper har du förstås utvecklat i/på Kastvallens katakomber☺
Där föds de stora tänkarna samt hockeyfilosofier.
Kom igen när vi vunnit ytterligare ett SM guld.
Kommer inte att ske igår iaf!

Jaken: de stora tänkarna finns ju härinne. De som tänker ut hur jävligt allting är hela tiden. Känner du igen dig?

Börjar mer och mer tro att BZ hade något taktiskt bakom avslöjandet att man tittar på Wilson. Vill iallafall tro det, för annars är det ju rent ut sagt korkat att gå ut med vem man är intresserad av.

Tror och hoppas på en liten, ung, vindsnabb (sweatt), målskytt som inte fixar sista steget till NHL tack vare sin storlek.

Wilson blir årets flopp (önsketänkande)

Huge: Ja men ang Johnson då om det var så då överräcker jag gärna en fjäder till BIF´s sportchef att sätta i kepsen. Sämre karl är inte ens jag. Johnson är ett bra förvärv. Det som gnager alltmer påtagligt för varje dag, vecka och månad som börjar gå är att Bengtzén verkar ha så jättesvårt med att landa ytterligare helt nödvändiga forwards. Det senaste tillkortakommandet är ju dagsfärskt. I ett nafs var Kyle Wilson Modos spelare för att där kom man, till skillnad mot i Brynäs, till skott och handling och inte bara prat...

Clarence: Tror inte vi ska vara helt besvikna över att ha missat honom.

Bifbiffen:Klart ni ska vara besvikna, lika besvikna som om vi istället landat honom, det är väl ändå det det går ut på!?

Clarence: Lite underligt att BZ så klart bekräftade intresse angående Wilson till blaskorna. Min gissning är att BZ är en luring för när han värvat Jonson, Porseland och Pudas så har det kommit som blixtar från klar himmel.

Clarence: Nu hänger jag inte med.
Om BZ nu sträckt sig så långt han kunnat och gett Wilson ett kontraktsförslag så har han väl kommit till både skott och handling, även om Modo uppenbarligen lagt ett bud som passade honom bättre.
Vet du ens vad uttrycket "komma till skott eller handling" betyder?
Verkar inte så...

Huge: Att Svartvadet värvat Wilson gör att han med största sannolikhet blir en megaflopp så vi ska nog inte deppa över detta.

Carl Lejonkräk: Tvärtom, tror att Svartvadet gjort ett bra kap.
Wilson hade varit en bra ersättare för Nordan.
BZ är dock en klok general och har förstås flera alternativ att bolla med. Förhoppningsvis bättre sådana.

Huge: "Vet du ens vad uttrycket "komma till skott eller handling" betyder?"

Ja, men det är väl tur - och antar jag huvudsaken - att herrn vet det då...

Ska jag kanske använda ordet "resultat" i stället då, för det var liksom andemeningen i vad jag försökte uttrycka. Om nu Bengtzén, vi säger väl det då så du blir nöjd, kom till "skott och handling" så gav det ändå inte "resultat" i slutändan vad gäller Wilson. Ett nytt tillkortakommande kan konstateras i "dragkampen" om spelare med en eller flera konkurrentklubbar. För Bengtzén har ju verbalt konfirmerat att han faktiskt ville ha kanadensaren till Brynäs så finns ingen anledning betvivla sanningshalten i det, som en del här inne  tar till för att försöka trösta sig efter den nya smäleken på spelarfronten... 

Enterfeldt ser ut att missa inledningen av säsongen på grund av den armskada han ådrog sig under förra säsongen. Trist!

Carl Lejonkräk: varför det? Han var ny i rollen förra säsongen och hade en liten plånbok ingen bra kombination,nu har han lärt sin läxa och är mer bekväm med rollen, sen så hade han ingen tränare som samarbetade med honom och det verkar Huras göra, jag hade också blivit sur om nån annan klubb hade värvat en spelare som vi (supporterns) hade hoppats på till exempel Welch, då hade jag också blivit sur.

modomille: Absolut. Har ni tur kanske han dubblar sin målskörd i år till 2 mål. 

Johan Norrström:Riktigt trist om det blir så...Återstår att se hur det går för de andra återvändarna...

modomille: Så du menar att Svartvadet kommer att göra ett bra jobb nu eftersom att han gjorde ett dåligt jobb förra säsongen? Konstig retorik.

Huge: "Wilson hade varit en bra ersättare för Nordan."
Har du ens sett Wilson spela??

70 Rodrigues:

Nä men god morgon. ;)

Carl Lejonkräk: Helt riktigt. Är Svartvadet intresserad av samma spelare så ska man ta sig en funderare. Blir inte alls förvånad om han inte är kvar när säsongen är slut alternativt väldigt låg produktion.

Clarence: Jag måste ha missat när BZ konfirmerat att han ville ha Wilson till Brynäs. Jag har bara läst att han sagt att Wilson är ett av tre namn. Du kanske kan länka till när BZ bekräftat att han vill ha kanadensaren.

Tommy:

Ja kan bli tungt att inleda utan Sebbe. Hoppas Ollas ligger bättre till i hans rehab.

Zappaholic: Var det där ett försök till att vara fyndig eller humoristisk? Isåfall tror jag det föll ganska platt.

Zappaholic: Precis, BZ kan också ha menat att Wilson var ett av tre namn som han inte ville ha i Bynäs.

Carl Lejonkräk: Ja så måste det ha varit! Vad ska vi med en center som bara gör 1 mål? Förmodligen så BZ tänkt också

Redigerad kommentar

Bifbiffen: Nej, det var inte ett försök. Således föll det inte platt heller.

Skulle jag försöka vara fyndig skulle det nog inte bli så fyndigt som du skriver, så jag försöker inte alls.

Jag ville bara se en länk till var BZ sagt att han vill ha kanadensaren till Brynäs. Jag hade bara läst att BZ sagt att Wilson är en av tre man tittar på. Det kan ju ha varit så att BZ sagt tack men nej tack.

Hänger du med?

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: "Huge: "Wilson hade varit en bra ersättare för Nordan."
Har du ens sett Wilson spela??"

Nä. Har du?

Zappaholic: Långsökt, du trodde du hade nått där. Men nej. Testa igen.

Är dock glad att han hamnade i Modo.

Så mycket för de förhoppningar vissa haft om att de skadade ska vara tillbaka i storform. Det visade sig vara fel redan innan säsongen startat.

Zappaholic:"Jag måste ha missat när BZ konfirmerat att han ville ha Wilson till Brynäs. Jag har bara läst att han sagt att Wilson är ett av tre namn."

Tror du att han har fler spelare på sin lista som han inte vill ha?

Carl Lejonkräk: "Precis, BZ kan också ha menat att Wilson var ett av tre namn som han inte ville ha i Bynäs."

Ja, det verkar ju logiskt. Eller inte.

Clarence: "Ett nytt tillkortakommande kan konstateras i "dragkampen" om spelare med en eller flera konkurrentklubbar."

Pudas, Porseland, Rödin och Johnson.
4 fall där BZ kommit till skott och handling med lyckat resultat, där vi konstaterar att man dragit det längsta strået i dragkampen om spelare med en eller flera konkurrentklubbar.

Förstå till fullo att dysterkvistarnas okrönte ordförande har förträngt den biten och istället i sann svartmålaranda istället väljer att fokusera på en värning där Wilson av okänd anledning valt en annan klubb.

Clarence: " Ett nytt tillkortakommande kan konstateras i "dragkampen" om spelare med en eller flera konkurrentklubbar."

Vad betyder isf ordet "tillkortakommande" för dig?
Det är ju helt klart att du iom ordvalet antyder en kritik mot BZ för att han inte lyckades värva Wilson, trots att du inte har en susning om hur långt Brynäs haft möjlighet att sträcka sig eller vilka önskemål Wilson haft på sin nya arbetsgivare.

Ditt resonemang är lika obegåvat som att sitta och kritisera BZ för att förlora dragkampen om Ovetjkin med Washington, typ....

Kapten R?dsk?gg och Biffen: Jaja, jag försökte förklara vad jag menade. Ska ni älta vidare det eller är det något som ni kan tänka er att släppa. PM:a gärna om ni vill diskutera vidare, så slipper övriga läsa konversationerna.

Tycker spontant att det känns skönt att Bz inte värvade Wilson. Visst det kanske är en jätteduktig hockeyspelare, men i den roll spelaren ska användas behöver vi ha in en erkänt starkare poänggörare än vad Wilson är.
Han har gjort en del poäng men känns som en spelare som skulle vara väldigt lik Ninimäki i sin roll och alla vet väl hur dålig den värvningen var.

Jag säger inte att Wilson är dålig, absolut inte. Men däremot tror jag vi kan hitta en klart bättre spelare (stats-mässigt) som trots allt visar väldigt mycket hur spelaren trots allt är.

mattiaskarlgren: Omöjligt att veta om BZ tackat nej till Wilson eller om denne varit förstavalet av de 3 han säger sig ha varit intresserad av.
Han kan ju ha tackat nej efter att Wilson i syfte att trissa upp priset avslöjat Modos bud. Ett bud som BZ sen vare sig velat eller kunnat matcha.
Vi vet heller inte hur långt ev förhandlingar kommit med de övriga 2. Om nu nån av dessa 2 anses mer intressant än Wilson och det är mer eller mindre klart med nån av dom, så är det ju än mer naturligt att tacka nej till Wilson.
Ett par fullt sannolika scenarier som vissa tydligen anser vara försök till skämt som faller platt till marken...

Huge: Titta, du förstod ju vad jag menade. Kanske vill vissa missförstå...

Zappaholic: Inga problem att förstå om man besitter basala läsförståelsekunsksper....😀

Zappaholic: så du tror att listan man tittat på bara består av tre namn? Haha troligt

« · 1687621 · »