1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754617 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Carl Lejonkräk: varför då?

TobiasR: jasså, han var center alltså. Då får han gärna komma till oss, men ej troligt, tyvärr! Hoppas kan man ju dock :)

Welsh ansluter i slutet av okt, kan missa 15 matcher
Ingen lösning jag e sugen på t Brynäs

tjugo8: vi får strejka 15 matcher ;)

Någon som vet/kan gissa vad Andersén hade i lön?

modomille:Därför.

Chris11:

225000 kr

Carl Lejonkräk: bra anledning.

Älskar Andersén och det är givetvis otroligt bittert att han drar nu. Unnar han denna chans och det finns inget han kunde gjort annorlunda. Han blev förmodligen lika tagen på sängen som oss andra.

För 225 000 om den siffran är korrekt ska vi kunna hitta något likvärdigt..

Skrubben: Han är tydligen klar för Klagenfurter AC nu

Av spelarna på GD:s lista som känns realistiska, tycker jag att Sevc är den bästa. Visserligen gjorde han en något sämre säsong än vad han brukar göra, men fortfarande en helt okej och realistisk ersättare.

Skrubben: Utifrån scenariet att det är en defensivt stark back med lite storlek som skall ersätta Andersen så håller jag med. Andersen blev, av någon anledning, mer av en offensiv back förra säsongen med spel i pp etc. Vi behöver komplement till Bertil och Sunken när både Andersen och Westlund försvunnit.

Redigerad kommentar

Jag måste bara få klarhet i sagan om Greg Parks. Givetvis tråkigt att han har gått bort men vad jag kan se gjorde han 40 matcher i Brynäströjan för 20 år sedan. Nu läser man på olika forum förslag på hyllningsceremonier och tröja i taket etc. Vad har jag missat? Vad hände under dessa 40 matcher?

munkas: Överdrivet. Visst är det tragiskt men vad ska vi isåfall göra när en sån som Tom Bissett går bort? Byta namnet på Gavlerinken? Nää nån måtta får det vara.
Vila i frid Greg

munkas: Ja,Parks hade väl inte den roligaste säsongen i Brynäs. För mig är han en Leksing och tröjupphängning borde väl isåfall ske där.

Hur som helst jävligt tråkiga nyheter. 

tjugo8: Han skulle vara en riktigt bra värvning. Tyvärr har väl Växjö lite mer pengar att spendera då dom har släppt ganska många spelare.

Davey_22: Mm, blev tyvärr ingen rolig säsong i Brynäs för Parks. Det var ju meningen att han och några till skulle spetsa till laget ytterligare och fixa ett SM-guld, men det slutade med kvalmatcher mot exempelvis Surahammar. Hur som helst väldigt sorgligt att Parks avled så pass tidigt. Det känns som att han spelade i Brynäs igår. 

Skrubben: Jag tror också att Sevc skulle kunna bli en bra värvning. Bra i BP (när han inte sitter utvisad själv), stark defensivt och elak. Brynäs behöver fler elaka spelare. Och så har han ju världens största axelskydd!

Peja: Sant. Det faktum att han är en tuffing och lite "oborstad" i stilen borde göra att han faller Bengtzén i smaken.

Peja: Nej tack till Sevc som Andersens ersättare, som andra back - Ja tack

Antigen så spelade han skadad förra året eller så kom han otränad. För han hängde inte alls med i tempot.

Redigerad kommentar

Hoppas hans löneanspråk sjunkit iom senaste säsongen. Gissar att han har varit en bit dyrare än Andersén tidigare. Behöver ju lite cash till centern!

Har dock ingen aning egentligen :)

Inte för att jag för ett ögonblick tror han nappar på Brynäs, men hur kommer det sig att inte SAIK vill ha Sevc kvar?

Lindström: Håller med, han såg trög ut!

ellis: Inte efter förra årets prestation, hans bäst före har tyvärr passerats

Lindström: Han va väl ok i grundserien men hade inget värre slutspel om jag minns rätt. Känns som han är påväg neråt men lönen ligger kvar. Så nej tack.

Bellman 6,0: Hur vet du att lönen ligger kvar? Om han är på väg ner, kommer han inte vara lika attraktiv för andra klubbar att värva. Följaktligen kommer lönen sjunka. Anledningen till att han fortfarande är klubblös är kanske att han har för höga tankar om sig själv, och att ingen klubb varit beredd att matcha hans löneanspråk. Men någon gång måste han ju inse att han inte kommer få högre månadslön än dom x antal kronor som anbuden lega på. Den tiden kanske är inne nu?

Lindström: sliut

Carl Lejonkräk: ?

Peja:
Surahammar???
Blev tvungen o syna, klart moderatorn hade rätt
Dessutom hade vi ju odågan Rafalski på backen...;)

tjugo8: Hehe, jag var på varje hemmamatch 95/96. Brynäs har nog inte haft bättre spelarmaterial efter det, men man fick verkligen inte till det som lag. Det laget innehöll otroligt många klasspelare.

Det blev KHL för Mattias Karlsson nämligen Severstal Tjerepovets

Peja: grymt spelarmaterial helt klart men vem var coach det året?

Carl Lejonkräk: Var inte Sandlin coach, fick sparken och ersattes av Flygas? Eller är jag helt fel ute nu?

Carl Lejonkräk: Det var väl under den säsongen Sandlin fockades? Flygis tog över. Var GP med på ett hörn oxå?

Man har i efterhand pekat på en del detaljer som bidrog. Försäsongsmatchen i Mora när en Moraspelare fick en skridsko över halspulsådern och avled. Den upplevelsen med allt blod, utgången samt ev. skuldkänslor etc. Sen blev väl Ove nackskadad tidigt och missade större delen av säsongen. En skada som var nära att gå åt helvete.

Trots allt började man säsongen bra och ledde serien efter tre-fyra omgångar. Krossade Björklöven borta i premiären med 7-1 tror jag... Minns man benämnde Peter Larsson som "Sveriges Wayne Gretzky" i kvällstidningarna. Sen hände något... Mentala spöken....krampaktighet...dalande i tabellen... Så till slut: Hopplöst sist. Unikt för ett lag som på förhand sågs som en guldfavorit...

Glad Midsommar Brynäsvänner!!

Skål för Brynäs IF

bradberry: Ove skadades i slutet av serien har jag för mig (kan ha fel där) Vet att det var snack om att han skulle komma tillbaka till slutet men så blev det inte. Har för mig att vi hade nånstans runt 12 spelare i olika landslag vid Rysslandsturneringen före jul vilket måste vara nåt slags rekord för ett lag som kommit överlägset sist i serien.
Tror olyckan mot Mora satte djupa spår i spelarna och när sen Ove åkte med nacken före in i sargen och höll på att bli förlamad så var det nog kört. Fredrik Modin har sagt efteråt att han inte kunde sluta tänka på Moraspelaren under säsongen (hette han Björn Åkerblom?)

bradberry:Dom lirade kanon fran till strejken, under den lirade de en träningsmatch mot DIF i Globen, jag tror aldrig jag sett Brynäs lira så bra, tror det blev 8-1 till Brynäs . När serien drog igång kändes det som guldet bara skulle liras hem, då började allt kuka ur. Spelarna glömde att hockey är en kampsport.

Lunkan:

De fick ju inte träna i Gavlerinken under strejken.
Har för mig att de var tvungna att träna i Ljusne.
Så träningen kan ha blivit lidande under strejken.
Eftersom de säkert fick dra ner på antalet träningar.
Plus att de fick resa en del mil fram och tillbaka vid varje träning.
Det gjorde säkert att träningarna också blev kortare, eftersom
onödig tid gick åt till resorna fram och tillbaka till träningarna.

Kommer inte ihåg hur länge strejken pågick.
Om det var uppemot en månad?
Och en månad med dåliga träningsmöjligheter kan nog ha satt sina spår.
Plus de andra orsakerna som nämnts här tidigare.

dreamland: Yes, Björn Åkerblom.
Tror Sandlins morsa dog på hösten vilket gjorde att han inte hade hundra fokus på hockeyn. Sjukt hur mycket som jävlades det året. En snöstorm gjorde att jag missade första 5 minuterna (?) av matchen mot SSK hemma. Stod 3-0 när jag kom in. Brynäs var ett par klasser bättre än alla. Det bästa lag som spelat allsvensk hockey. Dom slog alla rekord som fanns i den tidens allsvenska.

Jajjen: Bengt Åkerblom.

Björn spelade med Brynäs i början av 80-talet.

Lunkan: Första matchen spelades har jag för mig mot Leksand (0-0) och redan då minns jag att en vik Brian Rafalsky imponerade stort.

Enaranger: Åkerblom hette han, men inte Björn. Det var en annan Åkerblom.

Ove spelade 11 matcher den säsongen så jag vill hävda att det var i början av säsongen han försvann.

Sen... Vilken jävla strejk är det ni snackar om? Det var ingen NHL-lockout den säsongen. Var det vaktmästarna som strejka eller vad menar ni???? Tror ni är ute å hojjar här...

bradberry: Undrar också vilken strejk det snackas om:)

Satan vad full man kan bli på en spontanresa till HBG under midsommar..Varför gick jag in på HS nu för?? Antar att jag saknar hockeyn..får bjuda på detta fylleinlägget. Älskar Brynäs av hela mitt hjärta.

bifhjärta:Full? Va fan inte ens ett stavfel. Jag är skeptisk.

Carl Lejonkräk: eller hur..läste det nu igen, imponerande måste jag säga=) blir som en skrivmaskin när jag druckit..med inbyggd autocorrect! Uppe med tuppen också..med rejäl skallevärk

Nästa vecka tror jag att det kommer att hända saker, eller hoppas på det iallafall ;)

här några förslag på några centrar och backar som jag tror på!!

BIF96:........  Eliteprospects.com - Alex Grant   -17 på 58 matcher den här säsongen

som var.   NEJ, skulle inte tro det   ;-) 

« · 1689110 · »