Södertälje SK-Brynäs IF 26/10-10
Dags att satsa eller? säkra pengar;)
Ska bli spännande,ska nog fan vara i tid i Tälje idag och t o m se uppvärmningen och se hur Grajsen ser ut.
GävleLasse: "Intressant att du först säger vad du tycker och sedan ber om ursäkt för det. Du har ju bara konstaterat ett faktum. :)"
Finns inget "faktum" här, bara subjektiva antaganden.
Att utveckla ett resonemang för att undvika missförstånd är som jag ser det inte att be om ursäkt för det man sagt.
Det är nog bara du som lyckas få det till en ursäkt.
;)
Ahlbom:Men herregud... OJ ett stavfel!!!
Du ska inte skapa en ny tråd om det med?
någon som hört talas om denne Thonas? ;)
Huge:"70 Rodrigues: Låter kanon med Granis tillbaka och (nu svär jag i kyrkan) Jonsson fortfarande borta.
Missförstå mig rätt: borta ska vi spela tajt försvarsspel och där tycker jag nästan att det funkar bättre utan Jonsson.
Han är lite för våghalsig emellanåt och vill gärna briljera lite väl mkt.
Senast mot Djurgården var det väl han som orsakade kvitteringen genom att slarva med en enkel handstoppning som misslyckades.
Ok, jag överdriver förstås en aning och Jonsson är självfallet en jättetillgång men här tycker jag ändå att det ligger ngt i mitt resonemang..."
Intressant att du först säger vad du tycker och sedan ber om ursäkt för det. Du har ju bara konstaterat ett faktum. :)
"men här tycker jag ändå att det ligger ngt i mitt resonemang"
Ja någongång ska det väl göra det också, undantaget som bekräftar regeln kanske :)
Missförstå mig rätt: borta ska vi spela tajt försvarsspel och där tycker jag nästan att det funkar bättre utan Jonsson.
Han är lite för våghalsig emellanåt och vill gärna briljera lite väl mkt.
Senast mot Djurgården var det väl han som orsakade kvitteringen genom att slarva med en enkel handstoppning som misslyckades.
Ok, jag överdriver förstås en aning och Jonsson är självfallet en jättetillgång men här tycker jag ändå att det ligger ngt i mitt resonemang...
Målvakter:
Thomas Greiss (Niklas Svedberg)
Forwardkombinationer:
Andreas Dackell - Jonathan Granström - Anton Rödin
Jakob Silfverberg - Calle Järnkrok - Eero Somervuori
Sebastian Lauritzen - Mads Hansen - Emil Sandin
Magnus Kahnberg - Jonas Nordquist - Alexander Sundström
Extra forward: Sebastian Wännström
Backpar:
Niclas Andersén - Simon Bertilsson
Mattias Ekholm - Dale Clarke
Jörgen Sundqvist - Jonathan Carlsson
7:e back: Victor Berglind
Lasse Jonsson är fortfarande inte helt fräsch, och kommer inte att spela.
Underbart att Granis är tillbaka :-)
Redigerad kommentar
Hockeyligan.se - Startsida
målskyttar : rödin, jonsson, somervuori och kahnberg
Mål: Jonsson, Kahnberg, Silfverberg, Sandin och Ekholm
70 Rodrigues:Jag får väl slänga in ett tips med.. SSK-BIF 2-4
Målskyttar Ekholm, Somervuori x2 och Silfverberg.
70 Rodrigues: Körde Pecka med teckenspråk eller gav han sig på att snacka engelska till slut? :P
Härligt att Greiss såg bra ut!
Vi vinner med 2-1.
Målskyttar blir Kahna och Eero!
Varför skulle han inte spela?
Pappersbiten skulle vara klar i helgen,och han hinner med en tre ispass med laget innan Tisdagkväll.Tror knappast man tar hit en sån spelare av Greiss kaliber och sätter han på bänken.
Är nog på plats och ser Greiss och Brynäs förlora knappt mot SSK med 2-1.
Redigerad kommentar
Jag tror att det kommer bli en svår match, motivation slår klass heter det..
Synd att man inte har möjlighet att åka å kika live, hade vart kul att se Greiss första match.
Sen tillråga på allt så hinner man inte se träningen i morrn heller
Dackellhybrisen har jag nog missat,han är väl jävligt kritiserad härinne..
"men det kan omöjligt bli sämre"
Syftar du på Dackell eller anfallsspelet i stort?
Tycker att du överskattar Rensfeldt, låt grabben få chansen i en fjärde till att börja med. Varför inte köra med Dackell med Hansen och Lauritzen som ett defensivt block? Rödin - Sundström - Sandin har jag tidigare föreslagit och det tycker jag skulle vara intressant att prova i en fjärde.
Någon som hört något när Granström är tillbaka?
Redigerad kommentar
Inte sett till dom senaste matcherna,speciellt i Torsdags hade Dacke en mörk kväll,men han är trots allt den forwarden tillsammans med Eero som har skrapat ihop flest poäng.
Tycker dock Dacke har lite för mycket istid...
Men återigen vad har du sett av Rensfeldt som gör att han ska kliva in i en förstafemma?
Är Rensfeldt så bra att han går in i förstafemman direkt?
Jag har bara sett honom en gång live..