Frölunda Indians - Brynäs IF 14/2-15
Redigerad kommentar
Vi torskar på en sämre andraperiod mot ett för dagen bra lag som ser ut att börja hitta tillbaka till formen från i höstas. Lite synd att vi inte fick möta dom förra omgången, då Djurgården kunde dra nytta av Frölundas 3:e match på 4 dagar. Ingen skam att förlora mot ett bättre lag, har man dessutom marginalerna emot sig så blir det tufft. Vi ger ju bort initiativet iom ett fullständigt onödigt skitmål med 2 sek kvar av första. Tur i oturen att både Leksand och Djurgården förlorar, läget är mao status quo mellan de tre som slåss om att undvika den sista kvalplatsen.
Viktigast nu är att Bertils skada är av lindrig art, förhoppningsvis ett utsträckt ledband med ett par dagars vila som följd.
Synd att han backat 3 år i utvecklingen i år...
Svagt av Bulan att ha sån obalans i backparen
Brynäs J20 torskade i dag mot Tingsryd med 4-3. Tingsryd avgjorde med 2 sekunder kvar av matchen. Det ska böjas i tid...
Ge upp? Tvi tvi tvi! För att kompensera för defaitismen sätter du in lämplig summa på värvarkontot!
Lugn...
Det skall Jajjen &Co fixa till med sin värvningskampanj...
Sven Sewage: Lilla gubben. Passa på att njut av framgångarna. Det vänder alltid förr eller senare. Än så länge har inte Skellefteå mycket att skryta med.
Kom tillbaks när ni har tvåsiffrigt med Sm-guld och spelare som lyckas spela betydande roller i NHL.
Redigerad kommentar
Hönan/ ägget?
D nhl-kontrakt, på sent läger, givits tid/förtroende som topp-2 back...
Är W ensam att skyllas för backspelet?
Redigerad kommentar
http://Mer
Om Bertilsson skulle bli borta resten av säsongen.
Då är vårt enda hopp att Sundqvist kan hinna komma i spelbart skick igen.
För hur man än vrider och vänder på det, så skulle Sundqvist bli en gigantisk
förstärkning, jämfört med att behöva spela med Westlund.
Det finns kalla fakta på det.
Nämligen statistik för den här säsongen.
Många avfärdar statistik som ren snömos.
Men vad är då egentligen serietabellen, om inte en form
av statistisk sammanställning.
Hockey går i grunden ut på att vara inne på fler mål framåt än bakåt.
När det gäller den delen så är Sundqvist, den här säsongen, rena giganten
jämfört med Westlund.
Att vara inne på 3 mål bakåt, på dryga 10 minuters speltid är ingen slump.
Det kan vara nog så viktigt att undvika sistaplatsen.
För i och med att Karlskrona för tillfället ligger topp 2 i allsvenskan,
så är det stor risk att det lag som kommer sist i SHL, kommer att få
möta: Malmö, Rögle eller Västerås.
Förhoppningsvis så kan i alla fall 6-7 poäng till, räcka för att hålla
Modo bakom oss.
I och med att Timrå ryckt upp sig rejält, så kan ju de som hånat
Timrås prekära läge få äta upp det rejält. Vips så kan vi i värsta fall
ha bytt plats med dem efter säsongen. Och därmed övertagit deras
sits att sväva på ruinens brant.
För alla såg ju vad nerver kan göra med spelet, i första perioden mot Leksand.
Jämfört med ett kvalspel så var ju den matchen en ren västanfläkt
i nervhänseende.
Nog bara du som kan gå in o dominera m 7.24 i av.speltid o Djoos som läromästare, när övriga laget lirar som arselen
Sunken vårt enda hopp, jösses!!! Är det verkligen så illa???
tjugo8:
Den här säsongen skulle jag välja Sundqvist alla dagar i veckan
framför Westlund.
Därmed inte sagt att Westlund är slut som hockeyspelare.
Han kan bli bra med tiden, för han är ju trots allt bara junior.
Men han håller helt enkelt inte ännu på SHL-nivå.
Sen verkar ju många anse att allt hopp är ute om att Djoos ska
bli en bra hockeyspelare. Jag tror inte det. Han kommer att
utvecklas och bli en mycket bra spelare, på SHL nivå (om han
har kloka rådgivare som inte har för bråttom med att plocka över
honom till AHL, för han behöver fler säsonger i SHL).
Se på Tim Heed.
För en eller två säsonger trodde många att han inte skull bli
något på SHL-nivå. Men nu toppar han backarnas poängliga
med siffror på Gunderson-nivå.
Man ska vara försiktig med attt avfärda unga spelare.
Men när de inte håller, så utvecklas de nog bättre med spel
i en lägre serie. Förhoppningsvis så är det inte vi som utvecklar
Westlund till en bra spelare i allsvenskan nästa säsong.
Så att ett SHL lag kan sno honom, när han väl blommat ut.
Det största backlöftet jag sett på många år. Dags att lyfta upp honom igen nu! De matcher han gjorde tillhörde han top 4 i samtliga sett till prestation.
Ska vi snacka ansvar för att sjundebacken inte är SHL-mässig så ligger det på den sportsligt ansvarige.
Härligt konstruktivt för att komma från insamlingsgeneralen!
Kanske finns hopp för dig också... men kom ihåg insamlingsbössan!
Håll grytan kokande!
Hur många tusenlappar lägger du i bössan för varje missad trepoängare?
För på bilderna syns det ju tydligt att han är på VÄG att bryta benet men att han ev får undan knät/benet i tid.
Men samtidigt kan det ju vara en fraktur även om benet sas fortfarande är på plats.
Det slutade med att han var borta två veckor med kraftigt stukad fot..
Så man kan alltid hoppas!
Jag tycker att var och en bidrar till Brynäs på det sätt man kan.
Om det innebär att man har råd att lägga mycket pengar varje månad, så är väl det jättebra.
Håna inte varje bidrag till Brynäs.
Håna inte heller de som inte kan bidra.
Mvh Mikael.
krobbe: Känns som Westlund kanske inte får riktig nytta av sin storlek ännu,då han inte jobbat upp rörligheten tillräckligt. Carlsson och Nörstebö är kvickare men svagare i det fysiska.
Halvknepig avvägning.
Ungefär som för Westlund...fast W verkar vara en smartare spelare.
Svar angående Nörstebö.