Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
Huge:
Med hyggligt lågt ställda förväntningar styr båten mot fastlandet och en drabbning i Kålleseum...
GävleLasse: Ja, det är i sanning ironiskt.
Att man som gnällkärring ekonomiskt stöttar spelare och ledare som man samtidigt klassar som totalt värdelösa och odugliga.
Måste vara en rätt så avancerad form av självplågeri, gränsande till idioti.
Att stötta oduglingar borde väl motverka det syfte man har, skulle man kunna tro...
Sedan, visst det är inte dåligt att hålla sig kvar trots ett decenium av kräftgång. Men man har haft god hjälp av rörelseenergin från 3-4 föregående decenium av total? dominans också. Kanske kan man hoppas på, eller förvänta sig något mer än att bara hänga med?
Men sakfrågan är att jag tror att du är ute i ogjort väder om du tycker att dom som är här på forumet och är negativa (eller inte tycker som du) är värst. Dom som är värst är dom som totalt skiter i att ha någon åsikt alls eller inte ens går på matcherna. Eller är det bättre att göra så än att vara engagerad, bry sig, ha en åsikt, vara medlem och/eller gå på matcherna? Även om man är kritisk till hur föreningen och spelet sköts.
Det är väl tur att vi inte tycker likadant allihop, då skulle det bli dödstråkigt här inne. Inget smart skulle vi komma på heller ;-)
1-5 mot modo tycker jag är ett av många tecken varför man inte vill betala 300 spänn för att se sån dynga.. När Brynäs något år, (kanske om 10 år) bjuder upp till nått som är värt att se.. Då kommer också publiken komma..mer kan inte krävas, speciellt inte i kristider, då det känns mer spännade sätt att bränna 300 spänn på en hockey. Du får kalla det medgångssupporter, skulle snarare kalla det sunt förnuft..
Men om trenden vänder och laget börjar vinna, om då folk inte börjar återgå och stödja laget på matcher då har han fog för sin kritik.
Att gå ut med detta nu, när trenden vänt och folk börjar bli positiv är så jävla kontraproduktivt att man häpnar.
Men Sundström är inte den vassaste kniven i lådan.
Brynäs problem är bra mycket jävligare än dagens tränare.
Huge: Det kommer till en punkt då man tröttnar. Dessvärre så har Gävlepubliken visat mer och mer av dessa tendenser. Därom vittnar publiksiffrorna.
Det kanske inte är en så dum idé att man tänker om från Brynäshåll. Det finns EN gemensam nämnare till jojandet kring bottenregionerna de senaste åren. Sundlöv. Man har bytt ut precis ALLT utom just sportchefspositionen utan att nå framgång. Man har "startat om" och "byggt om" flera gånger.. utan resultat som stått sig.
Tänk om så kanske det går att vända skeppet och bygga vidare utan att ta lika många steg bakåt som man gått framåt ideligen.
Rödin bra, vågar och vill!
Hoppas det gick bra för Bertil
Redigerad kommentar
Två PP, två mål = Kors i taket! Fortsätt framåt nu!
18:39 1 - 0 6 Magnus Häggström (Peter Forsberg, Alexander Bonsaksen)
Känns bekant
Nu är även frågan: Har Brynäs gjort sina mål nu, eller blir det kanske 1 till?
MarcusElving: Känner inte till den konstallationen vid mål för MODO.
3-16 i skott till Brynäs :-))
Synd att det står 1-2, kunde ha varit mer.........
AVGÅ: Niklas Sundström är de facto SPELARE och borde väl vara den som bäst kan bedöma hur han vill att supportrarna ska uppträda. Har inget med ev engagemang och lidelse för att få till stånd förändringar i klubben att göra i övrigt.
Och när en SPELARE talar om medgångssupportrar så bör man lyssna.
Hela poängen med att vara supporter är väl att göra det SPELARNA vill att dom ska göra, dvs stötta genom att gå på matcherna eller ex stötta genom att stå upp för sitt lag även om det handlar om en nätsajt som HS?
Under alla mina år härinne på HS så är det ytterst sällan man får höra uppmuntrande ord eller positiva omdömen om spelare eller ledare.
99% handlar om hur usla alla är, vilka sopor till spelare vi har och det finns inga gränser för hur mkt negativt man verkligen anstränger sig för att gräva fram eller vinkla till ngt negativt?
Brynäs är fortfarande ett ES-lag som hänger med bra i en allt tuffare konkurrens. Har vi verkligen lyckats behålla den positionen genom alla år genom att ha värdelösa spelare eller värdelösa ledare som alltid tar värdelösa beslut?
Tror inte det, ärligt talat.
Det enda som känns värdelöst är väl isf det sätt som vissa supportrar stöttar sitt lag på.