Hockeyfesten Brynäs IF - Frölunda HC
Lindström:
Ger mig fanpå att vi blir 0:ade ännu en gång. Vi borde haft ett par måls ledning om det nu inte va för att vi är så otroligt jävla kassa på att göra mål.
Tack för den returen, Honken. Han brukar ju drälla till det några matcher per säsong, det verkar vara en sån kväll nu. Eller tog pucken på backen och ställde Honken?
3-0. Så jävla kört...
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Ha Ha Ha Ha Ha!!!!
Allt Frölunda gör går in och inget Brynäs gör sitter. Detta är ju fan löjligt. Hatar verkligen sådana matcher där vi är mycket bättre men det är bara det andra laget som gör mål. Sjukt frustrerande.
Whiooow man flyttar på Nordan & Thure, kasta ut alla alibi spelare istället.
Öppna spjäll sa TJ före match, tjena
Brynäs är usla men sillstryparna har jävla flyt vid målen
Ja, men det var väl skönt att man nu kan koncentrera sig enbart på starkölen! Fy fan va jävla uselt det är, precis ALLT är uselt! Offensiven, defensiven, ALLT!!
Skål!
0-1 Självmål av Järnkrok
0-2 Honken räddar med axeln och pucken studsar via hälen på Franson och ner på Brunnströms klubblad, och självfallet är målet vidöppet.
0-3 Ser inte om det är Honken som halvräddar men sen ser pucken ut att studsa via nåt ben och ner på Duchenes klubblad.
Har vi inte haft tillräckligt med marginaler emot oss så här långt?
Nu kan fiskrensarna spela sin sedvanliga tråkhockey och ta till vara alla flytstudsar dom får...
Zappaholic:
Fan vad Silverberg saknas... Frölunda skulle kunna haft en slips i mål utn att Brynäs skulle näta.
Berglind!! En pass på två meter... Är det för mycket begärt???
Kul för dom +8000 på plats att få se på när laget åker av tiden bara.
Ne bara att inse att motivation slår klass, hur var det Tommy sa innan matchen "Öppna spjäll"
Redigerad kommentar
Huge:
Dock så är det största problemet attvi inte gör några mål själva. Håller med om att alla 3 Frölunda målen bara er ren och skär flyt men det är svårt att försvara att vi inte har gjort ett enda mål med alla dessa möjligheter.
Frölunda ser hetare ut och vinner dom flesta närkamperna. Ett tecken på att man inte är riktigt het är att man ex förlorar många tekningar, vilket vi gjort ikväll. Framförallt i anfallszon, där det är viktigt att vinna pucken för att kunna sätta tryck utan att behöva jaga för att få den tillbaka.
Qvarre: Kan ju vara så att man inte gör några mål ute vid sargerna, ser ju ut som hela släkten Sedin spelar i Bif.
I varje läge så åker man ut mot sargerna inte in mot mål.
Sen hurfan Lvander petas istället för Lauritzen vill man inte veta.
Laget är helt klart inte motiverat att kämpa för poängen, såg ni reaktione i båset vi 2 & 3an?
Är så man saknar Widings lama skott från halva plan...
Huge:
Jag iof att Brynäs spelar bättre än Frölunda men det är samma visa som i allt för mångamatcher och det är att vi är för dålig på att sätta pucken. Bara att hoppas att det blir bättre för detta är jobbigt frustrerande.
Lägg ner den där jävla fyllefesten...förlorar vi inte alltid?
tompap71:
Linköping borta nästa och sedan HV hemma matchen efter. Förmodligen 2 torskar till skulle jag tro.
Nu är även domarna cepe noterar jag.
Samma här
Men efter att bara ha sett premiären blir det schysst (?) att se de närmsta 3-4 matcherna live
så hade vi gjort 60 mål i stället för 43. Det hade säkert inneburit fler
sköna poäng. Men nu är vi istället serien näst mest ineffektiva lag.
Det är väl bara mot Rögle, Timrå och AIK vi lyckats göra 4 mål.
Inte en enda med 5 mål framåt.
Samma här
Men efter att bara ha sett premiären blir det schysst (?) att se de närmsta 3-4 matcherna live
Qvarre:
Uppehåll nästa, förhoppningsvis hinner några av de skadade läka ihop under den tiden. Efter välbehövlig vila tror jag vi har en chans mot både Lhc och Hv.
Det var väl en solklar på Lindholm mot FBK, som en domare som
stod ett par meter bort lyckades ungå att se.
Blir bara löjligt när du är å duttar..
tompap71:
Det känns inte som det nu men antar att du har rätt.
Qvarre:
Nä just nu känns det mest som blås av skiten nu så vi slipper lida mer...
Kul att FHC får sin första nolla för i år oxå.
Redigerad kommentar
Lindström:
Snyggt mål, tre Brynäsare tittar på puck o inte en jävel tar markeringen framför mål. Öppna plånboken och ge en fet spark i arslet på HL nu Sundlöv.
Skott på mål: 29-28 till Brynäs.
Skott utanför mål: 26-11 till Brrynäs.
Det har väl variit ett stort problem hela säsongen.
Allt för många skott som inte ens träffar mål.
Inte nog med att de skott som går på mål är innefektiva.
Det är en massa skott som inte ens träffar mål.
Skulle man räkna både skott på mål och utanför mål så är
vi med säkerhet vara klart mest ineffektiva i serien.
Tror det var i röven som TJ menade att vi skulle ha "öppna spjäll"