Hockeytråd.
Debut av Honken i natt, tydligen var han riktigt bra men blev utvisad och matchen avgjordes i följande box-play.
Florida–Tampa Bay 3–2
27–23 (8-6, 10-6, 9-11).
Tampa Bay: Johan Holmqvist 88,9% istid 59.32
Eller Spets? Eller Salmonsson? Varför inte en omröstning?
arnio: Rimligtvis borde det bli Herman,med tanke på alla öppna lägen han missat efter Bäckis smörpass.Men man vet aldrig med Boorken.
Kanske nåt sånt här hoppas jag:
Dackell-Lind-Björne
Månsson-Bäckis-Bicek
Molin-Hansen-Almtorp
Spets-Karlsson-Herman/Salle
Man kan nästan blunda och peka i denna fråga men hade jag varit coach så hade jag bänkad Herman.
Den som lever får se...
Bicek-Bäckis-Månsson
Dackell-Hansen-Molin
Björne-Lind-Almtorp
Herman-Karlsson-Spets
Bicek-Bäckis-Månsson
Dackell-Hansen-Molin
Herman-Karlsson-Björne
Spets-Lind-Almtorp
GävleLasse: Ang Lind har du hört något om han går halvskadad, typ är hämmad ang sina tidigare ljumskproblem?
OT: J20 leder med 1-0 över SAIK just nu. (Sebbe Eriksson)
Bäckis - Molin - Spets
Hansen- Dackell - Bicek
Lind - Månsson- Almtorp
Karlsson - Björne - Herman
Fast det blir nog inget av det tror jag..
GävleLasse: UPC-ligan rankas nog låååångt ner. Hansen däremot har visat att han kan hockey men han är ju också äldre.
Skicka Spets till J-20 någon match så han får briljera, vem vet om hans sk target kommer tillbaka
Men varför sätta Spets i förstformationen, han gör sig nog bäst i den rollen han har nu, att hålla nollan bakåt ;)
Inte från allsvenskan till elitserien eller till elitserien till Nhl.
Det finns förresten ett par norrmän som har spelat i både Djurgården och Nhl, hur är det möjligt med ditt resonemang?
En liten fantasi bara från min sida med Spets som rakar in puckarna i öppet mål serverad av Bäckis och Molin.
Omega3 är visst bra för minnet...
Du menar att Spets gott kan få igång målskyttet bara för att han gjorde många mål i Norska ligen. Jag hävdar att ES är en många klasser bättre liga och följdakligen mycket svårare att göra mål.
Spets kommer att fortsätta att gnugga och dra sitt strå till stacken, fast INTE genom målskytte.
Nåt för Boork att titta på kanske. Lind linan har ju INTE övertygat i PP
Bisset har ju satt en "förbannelse" över Timrå genom att ha med en massa timråiter i sitt dreamteam.. det verkar funka banne mig :)
Men Thoresen då? Han kom från Norska Ligan och det gör även Espen. Om du såg Spets spela i Norge så vet du att han var någonting utöver det vanliga och han borde logiskt sett kunna producera åtminstånde ett 15-tal mål om man satt in honom med Bäckis och tex. Molin.
Men Spets får gott vara en defensivspecialist i Brynäs och där stannar nog tyvärr hans kunnande, ska han poducera så måste han in i den bästa av omgivningar och där hamnar han knappast.
Jag får erkänna att jag hade fel om Spets för innan han kom till Brynäs så var jag övertygad om att han skulle bli ett giftigt anfallsvapen.
Men gämför man med Hermanson så vete katten om inte Spets är en bättre avslutare.
Hur mycket av Brynäs matcher har du sett eller baserar du allt på statsen?
Du verkar inte förstå.
Citat:
"En liten fantasi bara från min sida med Spets som rakar in puckarna i öppet mål serverad av Bäckis och Molin."
Hermansson har inte vad jag sett ens mäktat med att få in pucken när det är öppet mål men det kanske Spets skulle kunna göra. Jag vet att Spets aldrig kommer att placeras med Bäckis och jag har hela tiden skrivit att det är en fantasi.
Om Hermansson är en bättre avslutare än Spets får vi kanske låta vara osagt tycker jag.
Spelsinne och att ligga rätt i banan är kanske vad Herman saknar då inte Bäckis framspel resulterar i annat än missade chanser från Herman.
Vad menade du med Omega3 komentaren?
Lars Erik Spets 60 matcher 4 mål
Daniel Hermansson 30 matcher 3 mål
Ingen självklarhet vem som är bäste avslutaren eller? Dessutom så har Hermansson verkligen fått chansen med lagets bästa offensiva spelare vilket inte alls Spets fått .
65selander: Malmö kanske går mot sin första vinst för säsongen.
| 19.10 | 2 - 0 PP1 | Malmö | 22. MORAVEC, David | |
| (92. MATTHIASSON, Markus | ||||
| 19. RIIHIJÄRVI, Juha) | ||||
På mitt svar: Det går inte att jämföra norska ligan med ES... Vår allsvenska är bättre än den Norska ligan. Visst skulle Spets kunna göra en del poäng... i Valbo AIF svarade du:
"Jag har definitivt inte gämfört norska ligan med elitserien."
Då Omega3 är bra för minnet så fällde jag kommentaren då du talade emot dig själv...
65selander: Det ser ut att bli en knökjämn Elitserie,kul.
Ganska skönt att få sitta en Lördagseftermiddag o sippa på en pilsner o njuta av lite PPVhockey,istället för att vara ett nervvrak o dricka mineralvatten o knapra på Cipramil:)
Döremot så missade jag 1:a passet i anfallet som Malmström gjorde. Tur att Gusten har bättre ögon än vad jag har ;-)