J20
« Föregående · 239295 Till forumet
Sv: J20
Clarence:
Platt fall var det verkligen. Var ikväll där och tittade på AIK-Brynäs i Ritorp, Solna. Jag missade de första 9 minuterna men de hade tydligen varit riktigt bra enligt en av Brynäsledarna, Göte Olsson. Jag hann dock se vårt ta ledningen med 1-0.
Brynäs lag var fyllt av juniorer med A-lagsmeriter, så jag hade vissa förväntningar. Visst, när de emellanåt blixtrade till var det klasskillnad mellan Brynäs artister och AIK hockeyarbetare. Märkligt då att BIF huvuddelen av matchen anföll med blindpass, lyror eller dribblingar från egen blå. Höjdaren var när Brynäs kom 3 mot 1 och yttern som fick passet hade åkt och bytt.
Kan inte säga att någon fick godkänt, men jag gillade Jim Engströms pondus och attityd.
Brynäs borde krossa AIK i returen bara de börjar spela som ett lag. Valfritt TV-pucklag kändes som Tre Kronor idag.
Bland publiken fanns Anders Hedberg, som när jag frågade honom inte var där för nöjes skull: "Absolut inte!". Grämde mig sedan att jag inte hörde mig för om han var sugen på att bli sportchef i en anrik klubb... Annan celeber gäst var Jerry Williams.
Platt fall var det verkligen. Var ikväll där och tittade på AIK-Brynäs i Ritorp, Solna. Jag missade de första 9 minuterna men de hade tydligen varit riktigt bra enligt en av Brynäsledarna, Göte Olsson. Jag hann dock se vårt ta ledningen med 1-0.
Brynäs lag var fyllt av juniorer med A-lagsmeriter, så jag hade vissa förväntningar. Visst, när de emellanåt blixtrade till var det klasskillnad mellan Brynäs artister och AIK hockeyarbetare. Märkligt då att BIF huvuddelen av matchen anföll med blindpass, lyror eller dribblingar från egen blå. Höjdaren var när Brynäs kom 3 mot 1 och yttern som fick passet hade åkt och bytt.
Kan inte säga att någon fick godkänt, men jag gillade Jim Engströms pondus och attityd.
Brynäs borde krossa AIK i returen bara de börjar spela som ett lag. Valfritt TV-pucklag kändes som Tre Kronor idag.
Bland publiken fanns Anders Hedberg, som när jag frågade honom inte var där för nöjes skull: "Absolut inte!". Grämde mig sedan att jag inte hörde mig för om han var sugen på att bli sportchef i en anrik klubb... Annan celeber gäst var Jerry Williams.
Sv: J20
Lunkan:
Glömde säga det: Tack för tipset, det var skitkul att få se Brynäs igen.
Jag skulle tro det var ca 100-200 åskådare och dessutom i en hall jag inte tidigare besökt, så jag antog att jag skulle vara ganska ensam brynäsare. Men till min förvåning var det oerhört många som höll på Brynäs, säker uppåt en 20% av publiken - fast det är väl i Stockholm de flest BIF-supportrarna bor, eller hur?
Glömde säga det: Tack för tipset, det var skitkul att få se Brynäs igen.
Jag skulle tro det var ca 100-200 åskådare och dessutom i en hall jag inte tidigare besökt, så jag antog att jag skulle vara ganska ensam brynäsare. Men till min förvåning var det oerhört många som höll på Brynäs, säker uppåt en 20% av publiken - fast det är väl i Stockholm de flest BIF-supportrarna bor, eller hur?
Sv: J20
westerlind: Tack för matchrapporten. Verkar som om ungtupparna glömde bort att spela taktiskt och därmed åkte dit.
Gnaget brukar väl annars vara ganska långt framme i juniorsammanhang fast med tanke på att dom nog hade en del juniorer igång mot Löven idag så borde vi kanske ha vunnit idag.
Kanske Hedberg tyckte det var skönt att slippa svara på frågan om Sportchefsjobbet i Brynäs. Han vill nog inte att det skall komma ut i förtid..... (man kan ju få drömma) :-)
Go´natt
Gnaget brukar väl annars vara ganska långt framme i juniorsammanhang fast med tanke på att dom nog hade en del juniorer igång mot Löven idag så borde vi kanske ha vunnit idag.
Kanske Hedberg tyckte det var skönt att slippa svara på frågan om Sportchefsjobbet i Brynäs. Han vill nog inte att det skall komma ut i förtid..... (man kan ju få drömma) :-)
Go´natt
« Föregående · 239295
(23. FLOBERG, Jonas)