Jaha
« Föregående · 1910368 Till forumet
Sv: Jaha
Samsung: Av det du nämner är de amputerade tårna nyheter. Allt annat är väl gammal skåpmat...?
- Att vi borde haft juniorer istället förr allsvenska breddspelare och därigenom frigöra kapital för spets är väl en allmän uppfattning hos alla brynäsanhängare med någon form av koll...?
- Egna kapitalet redovisas varje årsmöte och är således att betrakta som offentliga uppgifter...
- Att Kristo är oscoutad är en mindre skandal i sig. Men ingen nyhet. Bengtzén har själv sagt att han aldrig sett honom spela...
Kul att träffa gamla ”legender” såklart. Vill inte ta ifrån dig det...👍😊
- Att vi borde haft juniorer istället förr allsvenska breddspelare och därigenom frigöra kapital för spets är väl en allmän uppfattning hos alla brynäsanhängare med någon form av koll...?
- Egna kapitalet redovisas varje årsmöte och är således att betrakta som offentliga uppgifter...
- Att Kristo är oscoutad är en mindre skandal i sig. Men ingen nyhet. Bengtzén har själv sagt att han aldrig sett honom spela...
Kul att träffa gamla ”legender” såklart. Vill inte ta ifrån dig det...👍😊
+ 2
Sv: Jaha
Auchinleck: Inte säker på att BZ vill förlänga. Kan tänka mig att han lämnar självmant... Gör han det bör ny ”skolas in”/tillträda efter jul för att kunna få en rimlig förutsättning i arbetet med nästa säsongs trupp...
+ 1
Sv: Jaha
Jaha, så var det så där deppigt igen…
Först måste man dock konstatera att vi är långt ifrån den kris vi var i förra året (ännu, kanske man ska tillägga). Vi ligger inte sist och spelet är ändå rätt ok. Det är främst två saker som inte fungerar. Vi gör inte mål och som jag varit inne på tidigare så släpper vi till alldeles för mycket målchanser i slottet. Jag tycker att vi går alldeles för hårt på puckföraren och tappar positioner/markering på insida. Detta är jag dock rätt övertygad om att Sjödda kommer att få ordning på då vi hade samma problem förra året också.
Vad gäller målgörandet så är det lite svårare att råda bot på. Vi startade säsongen med ett klart underskott av utpräglade målskyttar och egentligen så är det väl endast Danielsson som har det på sitt CV. Då duger det förstås inte att han är poänglös så här långt och dessutom så är han i för få heta situationer. Dags att ändra och mitt förslag är att flytta in Danielsson på Kristos plats i andra. Jensen har visat förut att han är bra på att servera puckar till snipers och han har visat lite "gamla takter " igen. Dessutom så tror att Danielsson, Kousal och Jensen är lite mer ”old school” och borde kunna passa ihop.
Kristo har visat att han är en hyfsad hockeyspelare men jag tror tyvärr inte att vi kommer att få någon stor poängproduktion på honom. Han får flytta ner till tredje och så flyttar vi upp Rhodin till 1:a istället. Alternativet är att prova Bjurström på denna position men han verkar ju fastlåst på bänken just nu. Boqvist är bra på att få upp puckar till backarna för skott och då behöver vi spelare som går hårt in på mål vilket Rhodin gör, precis som Kellman. Rhodin är också bra på att vinna puckar vid sargerna och därmed har vi en tuff kedja att möta.
Först måste man dock konstatera att vi är långt ifrån den kris vi var i förra året (ännu, kanske man ska tillägga). Vi ligger inte sist och spelet är ändå rätt ok. Det är främst två saker som inte fungerar. Vi gör inte mål och som jag varit inne på tidigare så släpper vi till alldeles för mycket målchanser i slottet. Jag tycker att vi går alldeles för hårt på puckföraren och tappar positioner/markering på insida. Detta är jag dock rätt övertygad om att Sjödda kommer att få ordning på då vi hade samma problem förra året också.
Vad gäller målgörandet så är det lite svårare att råda bot på. Vi startade säsongen med ett klart underskott av utpräglade målskyttar och egentligen så är det väl endast Danielsson som har det på sitt CV. Då duger det förstås inte att han är poänglös så här långt och dessutom så är han i för få heta situationer. Dags att ändra och mitt förslag är att flytta in Danielsson på Kristos plats i andra. Jensen har visat förut att han är bra på att servera puckar till snipers och han har visat lite "gamla takter " igen. Dessutom så tror att Danielsson, Kousal och Jensen är lite mer ”old school” och borde kunna passa ihop.
Kristo har visat att han är en hyfsad hockeyspelare men jag tror tyvärr inte att vi kommer att få någon stor poängproduktion på honom. Han får flytta ner till tredje och så flyttar vi upp Rhodin till 1:a istället. Alternativet är att prova Bjurström på denna position men han verkar ju fastlåst på bänken just nu. Boqvist är bra på att få upp puckar till backarna för skott och då behöver vi spelare som går hårt in på mål vilket Rhodin gör, precis som Kellman. Rhodin är också bra på att vinna puckar vid sargerna och därmed har vi en tuff kedja att möta.
+ 9
Sv: Jaha
KalleTeodor: Jag tror att det kan löna sig att ha tålamod med Kristo. Han kommer till chanser och ser ofta lösningar i offensiv zon, men får inte riktigt till det. Eftersom han har levererat på motsvarande SHL-nivå tidigare i sin karriär har vi ju fog för att tro att han kan göra detsamma i SHL. Däremot ser man tydligt att han inte är en ledartyp, men det kanske inte Brynäs hade förväntat sig heller.
Sv: Jaha
Fler Brynäsare som inte gör mål...
Adam Boqvist spelade sin första match för London Knights igår och gjorde en rätt cool dribbling bl a. Dock inga mål. Spana in på denna länk:
twitter.com/MitchLBrown/status/1046006780155908098
Adam Boqvist spelade sin första match för London Knights igår och gjorde en rätt cool dribbling bl a. Dock inga mål. Spana in på denna länk:
twitter.com/MitchLBrown/status/1046006780155908098
Sv: Jaha
KalleTeodor: såhär kanske?
Gunde - Berra
Andersén - Norin
Lundgren - Ersson
Kilas
Nicke - Jensen - Kousal
Rodda - Joel - Bogen
Kristo - Blomman - Nilsson
Bjursa - Wesslan - Asken
Alcén/Emil
Gunde - Berra
Andersén - Norin
Lundgren - Ersson
Kilas
Nicke - Jensen - Kousal
Rodda - Joel - Bogen
Kristo - Blomman - Nilsson
Bjursa - Wesslan - Asken
Alcén/Emil
+ 3
Sv: Jaha
xxx BIF xxx: Exakt. Vad är egentligen alternativet?
Att sparka Kristo, fortsätta betala hans lön och eventuellt chansa med en ersättare som mycket väl kan hamna där Kristo är nu känns inte som ett bra alternativ. Tycker också det finns tydliga positiva tendenser hos Kristo, han är en bra hockeyspelare.
Ang. Danielsson, tror jag nyckeln till framgång finns i PP-spelet. Få igång honom där och han kommer att briljera i 5mot5 också.
Att sparka Kristo, fortsätta betala hans lön och eventuellt chansa med en ersättare som mycket väl kan hamna där Kristo är nu känns inte som ett bra alternativ. Tycker också det finns tydliga positiva tendenser hos Kristo, han är en bra hockeyspelare.
Ang. Danielsson, tror jag nyckeln till framgång finns i PP-spelet. Få igång honom där och han kommer att briljera i 5mot5 också.
+ 2
Sv: Jaha
Peja: Håller helt med dig här.
Ang Kristo så är han en bra hockeyspelare - MEN han är inte den spetsspelare han faktiskt värvades som.
För mig är en spetsspelare en spelare likt tex Palushaj som näst intill i byte efter byte gör skillnad. Där är inte Kristo alls.
Ang Danielsson håller jag också med. Dock ska sägas att jag tycker han krånglar till det en aning för mycket. Det är väldigt mycket att snurra i hörn och han ligger ner väldigt ofta.
Tror han dels skulle må bra av ett litet kedjebyte men framförallt att spela klart enklare.
Ang Kristo så är han en bra hockeyspelare - MEN han är inte den spetsspelare han faktiskt värvades som.
För mig är en spetsspelare en spelare likt tex Palushaj som näst intill i byte efter byte gör skillnad. Där är inte Kristo alls.
Ang Danielsson håller jag också med. Dock ska sägas att jag tycker han krånglar till det en aning för mycket. Det är väldigt mycket att snurra i hörn och han ligger ner väldigt ofta.
Tror han dels skulle må bra av ett litet kedjebyte men framförallt att spela klart enklare.
Sv: Jaha
mattiask: Tror nyförvärvens spel i 5 mot 5 har missgynnats av Sjöddas hattande med spelsystem under försäsongen. Att byta tillbaka till det gamla spelsystemet var självklart lättare för de som var med förra säsongen, och redan hanterade systemet. Desto svårare för nyförvärven som fick ett nytt spelsystem med bara en bråkdel av försäsongen kvar.
+ 2
Sv: Jaha
Peja: Klart det inte inger förtroende att hatta massa med spelsystem i starten av säsongen. Nu ser det ännu värre ut poängmässigt för Brynäs. Känner sig Sjödda ännu mer stressad och ska hatta mera?
För kollar man lite bakomliggande siffror så ser det inte så farligt ut för Brynäs(dock liten samplesize och gårdagens match gör väl att siffrorna blir lite väl positiva).
Corsin är faktiskt näst bäst i serien om man kollar Close Corsi( i princip corsi när matcherna inte är avgjorda). Brynäs har även posiiv Corsi.
Jag minns när det var som mest kris i DIF under Robban Olssons första tid. Då tog man mycket hjälp av underliggande siffror som visade att det borde vända om vi bara fortsätter spela som vi gjort. Tog väl lite längre tid än vad alla gjorde men visst vände det.
Sen tror jag inte Brynäs kommer bli ett topplag i år som jag ändå trodde ifjol men på en rätt stabil play-in plats borde ni komma.
För kollar man lite bakomliggande siffror så ser det inte så farligt ut för Brynäs(dock liten samplesize och gårdagens match gör väl att siffrorna blir lite väl positiva).
Corsin är faktiskt näst bäst i serien om man kollar Close Corsi( i princip corsi när matcherna inte är avgjorda). Brynäs har även posiiv Corsi.
Jag minns när det var som mest kris i DIF under Robban Olssons första tid. Då tog man mycket hjälp av underliggande siffror som visade att det borde vända om vi bara fortsätter spela som vi gjort. Tog väl lite längre tid än vad alla gjorde men visst vände det.
Sen tror jag inte Brynäs kommer bli ett topplag i år som jag ändå trodde ifjol men på en rätt stabil play-in plats borde ni komma.
+ 1
Sv: Jaha
Skrubben: Man blir ju inte förvånad om man ändå bryter upp den kedjan. Har inte något vidare förtroende för att någon av tränarna faktiskt ”litar” på den typen av siffror. Vi får se.
Backparet Kilström/Andersén har sämst statistik bland backparen (spelat alla utom 1 match ihop). Kollar man på dom verkar dom också ha extremt svårt att få ur pucken ur egen zon. Där tycker jag kanske att man borde förändra något.
Backparet Kilström/Andersén har sämst statistik bland backparen (spelat alla utom 1 match ihop). Kollar man på dom verkar dom också ha extremt svårt att få ur pucken ur egen zon. Där tycker jag kanske att man borde förändra något.
+ 1
Sv: Jaha
Jaha då är man tillbaka då efter 30 dagars ofrivillig vila. Nu kan Brynäs börja vinna igen.
Reflektion än så länge är att allt ser ju riktigt fint ut utom anfallet som är helt uddlöst i 5 mot 5. Danielsson är en skugga av sitt forna jag, Kristo en besvikelse, Boqvist en besvikelse,
Kousal och Kjellman riktigt bra liksom slitvargar som Alcén och Blomqvist...men sen?
Offensiv spets måste nog in om detta skall sluta bättre än
Reflektion än så länge är att allt ser ju riktigt fint ut utom anfallet som är helt uddlöst i 5 mot 5. Danielsson är en skugga av sitt forna jag, Kristo en besvikelse, Boqvist en besvikelse,
Kousal och Kjellman riktigt bra liksom slitvargar som Alcén och Blomqvist...men sen?
Offensiv spets måste nog in om detta skall sluta bättre än
+ 1
Sv: Jaha
Verkar som man ändrar lite i kedjorna enligt liverapporteringen.
Danielsson, Kellman, Kousal
Boqvist, Jensen, Rohdin
Kristo, Blomqvist, Forslund
Nilsson, Asklöf, Alcén
Inte riktigt som jag föreslog men inte så långt ifrån (jag hade switchat centrar). Tror att det kan bli bra och framförallt kan det vara bra att röra om lite när inte målen kommer. Nu blir spännande att se om det får avsedd effekt.
Danielsson, Kellman, Kousal
Boqvist, Jensen, Rohdin
Kristo, Blomqvist, Forslund
Nilsson, Asklöf, Alcén
Inte riktigt som jag föreslog men inte så långt ifrån (jag hade switchat centrar). Tror att det kan bli bra och framförallt kan det vara bra att röra om lite när inte målen kommer. Nu blir spännande att se om det får avsedd effekt.
+ 4
Sv: Jaha
{8399}: Ja bara genom EN spets till i truppen hade den känslan försvunnit och vi hade till och med haft en bra tredjekedja.
Danielsson-Kellman-Kousal
Boqvist-Jensen-NY
Kristo-Blomqvist-Rhodin
Forslund, Nilsson, Alcén, Mannberg, Bjurström, Westfält, Asklöf .... SJU fjärdekedjespelare. SJUkt felbyggt lag.
Danielsson-Kellman-Kousal
Boqvist-Jensen-NY
Kristo-Blomqvist-Rhodin
Forslund, Nilsson, Alcén, Mannberg, Bjurström, Westfält, Asklöf .... SJU fjärdekedjespelare. SJUkt felbyggt lag.
+ 5
Sv: Jaha
kennys: ang publikunderlag. Detta skrev jag förut om Leksand. Borde bli ungefär samma siffror för Mora
Gävle Sandviken är befolkat med ca 140 000 individer.
Om man tittar på närområdet runt Leksand (Borlänge Falun Rättvik Gagnef Mora) så är det ca 160 000 individer. Det som är skillnad är att det är koncentrerat. Gävle i sig har 100 000 individer. I Dalarna är det mer utspritt på olika samhällen. Men allt beror på hur man definierar upptagningsområde.
Gävle Sandviken är befolkat med ca 140 000 individer.
Om man tittar på närområdet runt Leksand (Borlänge Falun Rättvik Gagnef Mora) så är det ca 160 000 individer. Det som är skillnad är att det är koncentrerat. Gävle i sig har 100 000 individer. I Dalarna är det mer utspritt på olika samhällen. Men allt beror på hur man definierar upptagningsområde.
Sv: Jaha
majk: Ja detta visar att Sjödin sänder signaler om att han inte tror på laget som det sett ut tidigare matcher. Hade vi varit utmanövrerade och inte skapat lägen etc. så har jag haft förståelse men när vi varit spelförande, skapat chanser samt haft hyfsad stabilitet frånsett vissa matchavgörande moment, då sänder det helt onödiga signaler till spelartruppen. Desperata signaler... Vart är kylan? Så länge det ser ut som det gjort så kommer det lossna. Banka in den övertygelsen i spelarna! Allt det är förlorat när han redan börjar dribbla med kedjorna...
Ledarskap?
Ledarskap?
+ 5
« Föregående · 1910368
Pratade länge med en gammal brynäslegend. (Sammarbetade länge med Brynäs under Sundlövs tid) han tyckte att bengtzen är ute och seglar. Tar in spelare för bredd som vi finner i våra egna juniorled. En sportchef behöver ha riktigt hjärta för klubben. Tydligen har Brynäs egna kapital sprutat iväg med bengtzen.
Sen sa han att kristo var helt oscoutad.. ingen hade sett han spela. Och att han hade fått amputerat ett par tår för något år sedan..? Men det var det ingen som visste i Brynäs. Litar på han men ändå kul o få höra från nån så nära Brynäs och med riktigt hjärta vara så besviken på ledningen idag.