1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778933 inlägg · 7967 ämnen

Kontraktet klart för ny arena


Kontraktet klart för ny arena
ur GD:
"GÄVLE Kommunen prutar 20 miljoner kronor på priset för Gavlerinken och hyr den från Brynäs fastighetsbolag för 6,8 miljoner per år.
Kontraktet för en försäljning och ombyggnad av Gavlerinken är klart.
Dock inte Brynäs egenfinansiering."

etc. För hela artikeln, se länk...

Ja, viktigt, viktigt!!!
En utbyggd, modernare arena är ett måste för framtiden!

Hoppas verkligen att vi fortfarande spelar i ES tills det hela bär frukt...

Sv: Kontraktet klart för ny arena
p j davydjoos: det är ju underbart

Sv: Kontraktet klart för ny arena
Undrar bara vilka sponsorer det är som funderar på att lägga dit tio miljoner och få sätta sitt namn på arenan.

Sv: Kontraktet klart för ny arena
p j davydjoos: Det är mycket som står på spel nu dom två sista matcherna. Klarar vi inte av att vara kvar så blir det nog ingen ny Arena heller.

Sv: Kontraktet klart för ny arena
65selander:
Givetvis blir det en ny arena. Den måste vi bara ha, oavsett vad som händer.
Lennart Swahn blir 78 år idag, vad han nu, kom in i bilden:-)
Grattis Lennart.!!!

Sv: Kontraktet klart för ny arena
stefan Bskv: Frågan är vad kommunen tycker om vi inte blir kvar. Dom har sitt extramöte den 15:e.

Du har rätt att det är ett måste iaf eftersom vi kommer långt bra gällande det ekonomiska, se på LIF dom har en stark ekonomi och snart ewn färdigbyggd hall. to m NH har en bättre hall än vi

Sv: Kontraktet klart för ny arena
Enligt dagens GD verkar det som Leaf är en högaktuell namnsponsor som kommer att gå in med 10 miljoner och få sätta sitt namn på arenan.

En kommentar från Regina Ekström från Leafs huvudkontor i Malmö
- Det är ingenting som är klart och så. Det är för tidigt att uttala sig. Jag kan bekräfta att frågan kommit upp men kan inte säga vad det blir av det, säger Regina Ekström

Blir mycket intressant att se dom närmaste dagarna hur det här slutar. Kan även ta och nämna att Kornsnäs (Kinnevik) sa blankt nej. Inte ens en disskusion för dom som nu trott det. Ni kan läsa allt i dagens tidning, men även i länken som jag klistrade med det här inlägget.

Sv: Kontraktet klart för ny arena

Falken:

Läkerol Arena? ja varför inte då Brynäs faktiskt suger.

;-)

Dr Phil till VM? är ni säker på att  65Selander skall åka dit.. 


Sv: Kontraktet klart för ny arena
Falken: Falken: Först Tomas Jonsson, sen Wayne Fleming....och nu [lif]-Arena...hmmm

Sv: Kontraktet klart för ny arena
Gusten:
Konspirationsteoretiker!
Ungefär som att Simon & Garfunkle skulle namnsponsra och kalla arenan för Simons arena utformad som en träsko, eller :-)

Sv: Kontraktet klart för ny arena
TIKbiff:
Eller varför inte Gevaliarinken eller Gevalia arena.
Kul att en Brynässpelare skall spela vm och jag skall åka dit.

Sv: Kontraktet klart för ny arena
Zettergren: Gevalium om något

Sv: Kontraktet klart för ny arena
Lite problem? Fattas väl bara att bygget blir uppskjutet och arenan inte blir klar tills säsongsstarten 2006, suck.

Friidrottare behöver Gavlerinken
[00:15]
GÄVLE Ombyggnaden av Gavlerinken kan ställa till problem för Europacupen i friidrott. Gefle IF ser helst att man skjuter på byggstarten till efter evenemanget. Något Brynäs inte kan tänka sig.

- Nej, vi kan inte vänta en dag längre än nödvändigt, konstaterar Roland Henning.
- De alternativ som återstår med tälthallar är inte lika bra, tycker GIF Friidrotts kanslichef Thord Sahlin.

Europacupen i friidrott är en statusfylld internationell tävling med toppidrottare från elva länder. En tävling som genomförs den 17-19 juni på Gavlestadion. Viktiga delar av arrangemanget är dock beroende av den intilliggande Gavlerinken. Där var det tänkt att ledare, aktiva och funktionärer skulle äta mat. De hoppas även kunna använda omklädningsrummen och använda sig av parkeringsplatserna utanför rinken.
Men det blir svårt om området är en byggarbetsplats. Om allt går i lås tar Brynäs IFs fastighetsbolag över rinken den tredje maj. Sedan är det bråttom att komma igång om man ska hinna med de ombyggnationer som krävs innan Elitserien i ishockey kör i gång i september. Då kan man inte skjuta på det hela till den 20 juni.

- Restaurangen kommer att byggas om först. Så den kan de inte använda. Möjligen kan vi hinna flytta restaurangtältet innan dess. Jag ska kontakta dem när vi har ett färdigt beslut, säger Roland Henning.
Thord Sahlin förstår Brynäs ambition att komma i gång, men tycker det är tråkigt att det går ut över Europacupen. Huvudsaken är dock att man får ett besked så snabbt som möjligt så man kan parera de problem som dyker upp.

I ett brev till kommunstyrelsen efterfrågar Gefle IF ett möte för att klara ut problemet. Kommunalrådet Mats Ågren, s, tror att det är möjligt att göra alla parter nöjda.
- Vi har ambitionen att Europacupen ska genomföras med så bra förutsättningar som möjligt. Men det kan bli komplikationer, erkänner han. Samtidigt betonar han att man ska hitta en lösning. Arrangemanget är viktigt för kommunen.

Sv: Kontraktet klart för ny arena
Falken: Det där verkar bara vara ett mindre problem. Upp med hakan, Falken!

« · 534145

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)