http://www.arbetarbladet.se/GDsport/sports_local_1.php?id=298113&avdelning_1=102&avdelning_2=0
KVALSERIEN!!!
prosten: Vet mycket väl hur det tyvärr ligger till.
Bara hoppas det inte går utför med Brynäs, som det gör för vissa skidåkare..*L*
prosten: I vanlig anda så kommer det väl ut några notiser på torsdag i Gävle tidningarna.
Det börjar så smått bli lite mera nervdaller för en annan en också nu.
Tankarna far omkring och hur än jag tänker för stunden så är vi kvar i ES men Fru Fortuna och Herr Lagen om all jävelskap hittar väl på något...
Hong Kong: Den är säkert redan gjord men Webbnissen har
väl semester :-))
Som du säger så skulle det vara kul att få läsa vad Gästarbetarna tycker och tänker inför ett kval. Dom har ju inget att risker om man säger så.
Här har ni länken till intervjun. Kolla länk.
Bara det hur WF har kastat om i laget gör ju att man har fått bekräftat att Kyrö&CO har vandrat omkring i gamla fotspår som bara leder åt h-e.
Jag kan inte säga att KS ska bli kul men, några bira på hemmamatcherna så ska väl nerverna klara detta.
Det är inte lätt att hålla på lag som ramlat ner i KS. man blir hånad av fans till lag som bara för några år sedan spelade på uterink. Vilken ES-rutin vissa lag verkar få, bara för att klarat sig kvar ett par säsonger. Ingen nämnd, ingen glömd!!!!!!!
Så här ser Bengt "Pucken" Perssons tips ut:
1. Malmö
2. Brynäs
3. Leksand
4. Skellefteå
5. Nyköping
6. Oskarhamn
Är väl ganska troligt, fast jag hoppas att Brynäs tar den första platsen och Leksand den andra. Malmö får gärna komma sist, vilket inte är speciellt troligt.
Se länk för artikeln.
Annars så kör Swebus dit men man åker på en övernattning eftersom dom vill hem innan jag och laget vill spela färdigt.
Här Medias fastställda sändningar hittills.
SÄNDNINGSTIDER [url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=11963&a=183767]TV24[/url]
Söndag 20/3 15.25-18.00, Malmö-Leksand
Måndag 28/3 15.55-18.25, Brynäs-Skellefteå
Söndag 3/4 15.25-18.00,
Söndag 10/4 15.25-18.00
Torsdag 14/4 19.00-21.30
Även [url=expressen.se/index.jsp?a=249138]Expressens[/url] nya kanal kommer att sända från KS med start 17/3.
Torsdag 17/3 19.05 Leksand-skellefteå
Söndag 20/3 15.15 Oskarshamn-Brynäs
Mera tider kommer när Kanalen går i gång
Hockeylive kommer också att sändas när Brynäs har hemma.
Är det någon från Sthlm som har tänkt att åka ner till O-Hamn på Söndag så och vill ha tråkigt sällskap så kan ni maila mig på HS. Kan köra om ni vill det eller bara vara tråkig ;-)
Så här slutar Kvalserien:
1.Brynäs IF
2.Leksands IF
----------------
3.Malmö Redhawks
4.Skellefteå AIK
5.Nyköping
6.Oskarshamn IK
Så här tror Expressen att Kvalserien slutar:
1. Malmö
2. Leksand
3. Brynäs
4. Skellefteå
5. Nyköping
6. Oskarhamn
Se länk för hela artikeln.
Kvalserien ser ut som följande:
Brynäs
Leksand
Malmö
Nyköping
Oskarshamn
Skellefteå
Den sista fajten kommer säkert att bli en nagelbitare det med, hoppas på ...
Då var det klart med Oskarshamn. Faktiskt på ett avstånd så man kan fylla bilen och åka dit på söndagen (vilket datum det nu var.).
Sen så höll Asplund nollan i den andra matchen i kväll. Avgörande på söndag om det blir Västerås eller Nyköping.
Eller bredvid pokalen för "Värsta Gubbslice i föreningens historia"...
Den kommer att hänga fint i Molins medaljskåp.. precis brevid simborgarmärket :D
8/6=133% -- dvs väldigt klart... /Matematikerns anmärkning
Munkas; klockrent förslag, skall ni i club munkas vara husband i så fall? Magico ser ju ut att vara helgjuten på leadsång (om han kommer ur rullstolen förståss). Du kanske kan tota ihop en hyllningshymn till ditt KÄRA BIF?
Gunnar Persson ville inte möta Brynäs i Kvalserien. Han slipper det ty Västerås ungdomar slog ut Rögle Bandy med 3-1 i förrgår och 1-0 i förlängning ikväll.
IK Oskarshamn är vidare med 5-2 och 2-1 mot Halmstads HC.
IK Nyköping Knights-Växjö Lakers HC 3-1 och 3-2. Nyköping till play off 2.
Almtuna-Bofors 4-2. Bofors IK-Almtuna IS 4-2. Här blir det en tredje match.
1 omgången utav Play off 1 är spelad i kväll och här resultaten.
Almtuna fortsätter och vinna och VIK spöade Rögle hemma annars så är det väl som väntat.
Almtuna-Bofors 4-2
Halmstad-Oskarshamn 2-5
Västerås-Rögle 3-1
Växjö-Nyköping
Tor 10/3 kl.19.00 Mora IK - Brynäs IF
Fre 11/3 kl.19.00 Mora IK - Leksands IF
Hong Kong: Till skillnad mot vissa så försöker du iaf.
Verkar som Jacke är bänkad i morgon och N.Danielsson eller J.Andersson kommer inte att få byta om. Allt enl Hockeygurun Persson för hela artikeln se länk
Satt på läktaren i Gavlerinken i går och såg Brynäs träna.
En bra träning. Och ett myller av spelare på isen. Tjugosex man.
Det var nytt. Ett slags rekord den här säsongen.
Nytt var också att Jakob Johansson sannolikt är petad mot Malmö. Jakob, Soling och Malmström har slitit på varandra hela säsongen, så gott som, och gick på tomgång redan före jul.
Förstår inte att just den trion fick förtroende. Om och om och om igen... I början på året skrev jag att det var nödvändigt att flytta Malmström och Jonas och bänka Jakob.
Nu är det gjort.
Henrik in i förstalinen med Molin och Wahlberg. Malmström är ambitiös, lojal och en av de piggaste under säsongen.
Soling spelar i tredje med Miettinen och Björn Danielsson. Jonas Andersson eller Nicklas Danielsson får inte byta om.