Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Du...så har det sett ut sen -00...ambitionen är inte större i den här föreningen/stan....det verkar som det räcker med "lagom"...(blir pissed off på det jag med)
Men etablerade stjärnor gör ofta fler PP mål än fjuniga juniorer, inte sant?
Att Sunken drar på sig korkade utvisningar speglar väl inte inställningen hos Brynäs som var bra fram till utvisningarna.
Jag är trött på det här, jag är trött på att laget hankar sig till slutspel för att sedan bli förnedrade. Jag är inte bara trött, jag är ärligt ledsen och besviken!
Fattar ni det, jag är ledsen!
Det behövs grova förändringar annars kommer det se ut så här varenda jävla år. Alla måste inse det.
Men vad det gäller Brynäs förmåga att hitta sätt att förlora matcher i slutspelet så börjar det kännas allt annat än slumpmässigt.
Men med det material vi har har vi inte råd att åka på några felaktiva utvisningar och korkade beslut som av Sunken.
FBK har ett dödligt pp, så gör någon inviduella misstag är vi rökta!
Så om vi skulle dubbla alla löner i Bif så skulle vi direkt bli dubbelt så bra enligt din logik.
VAKNA FÖRFAN.
Huge säger att Brynäs har mycket större chans att skrälla än AIK, för Brynäs hade mer poäng i grundserien..........Sen att inte Brynäs har en enda spelare med slutspelskaraktär är en annan femma!
Inse följande fakta; vi vinner ingenting längre. Ingenting. Vi går till slutspel men sen då. Jag förstår dig nc, du vill vinna det var nog klokt att sluta. Ta gärna med dig tyskjäveln...
PP är så långsamt att man undrar, tydligt att Bif inte klara av att spela när det blir lite tätare och hårdare spel.
Dale & Jonsson ser ut som isdansare, värre än vanligt suck.
Titta på laguppställningarna och säg mig - är det verkligen konstigt att FBK vinner komfortabelt?
Att vi sedan ger bort matchen pga av korkade utvisningar ändrar ju inte faktumet ovan!
Men visst, jag är jäkligt less också, men det var ju knappast oväntat.
Redigerad kommentar
Brynäs IF är dom bästa, heja heja heja Brynäs!!
Vad var det jag sa, Brynäs har inte en chans mot Färjestad kommer alla experter och andra hockeymänniskor säga. Alla Färjestadsfans har väl inte ens varit oroliga.
För mig är det slut på artificiella forhoppningar.
Hur i helvete kan det här laget ha semi som målsättning!
AVGÅ DIN JÄVLA PAJAS!!!!!
Zzz: Jag har svårt att se Brynäs vinna mer än kanske en match i denna serie. Och tro mig, jag hoppas att du har rätt. Men jag måste vara realistisk.
Jag är trött på att sätta upp falska förhoppningar, man blir bara besviken.
Gurra88: Ja, du har nog rätt Gurra. Allt talar för det i detta läget!
Efter den här förnedringen är ju lillebrorskomplexet större än någonsin och vi kommer antagligen att bli rövknullade den här kvartsfinalserien också.
Mja....förväntar mig att vi ska vinna en match iaf....men mer än så har jag inte tro att vi klarar av..:(
Varför inbillade jag mig själv att Brynäs skulle ha en chans mot Färjestad på bortaplan i ett slutspel?
Nu går det bra att ta en FBK-utvisning, när matchen i stort sett är avgjord redan.
Men det är en fin kontinuitet i klubben!
Undra om kommentatorn på SR håller på FBK??
Bra fart på rören.