Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Jag är mer bedrövad av att läget är som det är ekonomiskt och att vi nu ÖVERPRESTERAT 3 år i rad och tagit oss till slutspel. Hur skall det bli då när vi spelar som vi betalar spelarna?
Därför är det deppigt att ikväll, för att man förstår att det inte är en slump att det ser ut som det gör!
Laget vi ställer upp med skulle får problem i kvalserien alla gånger, så vi ska vara jäkligt nöjda med slutspelsplatsen även fast det är deprimerande att konstatera.
Redigerad kommentar
Varför ska sylf spela? Han är inte ett betalt hockeyproffs. Jämför inte äpplen med päron. Dessa spelare och ledare har bra betalt för att göra sitt jobb. Är du en nöjd supporter just nu? Känner du att det här är tillräckligt?
Redigerad kommentar
Jag tänker inte läsa en tidning eller se en nyhetsrapportering om det här spektaklet.
"Färjestad som väntat överlägsna i första kvartsfinalen mot Brynäs"
"Brynäs hade inte mycket att sätta emot mardrömsmotståndaren Färjestad"
"Färjestad kommer ta detta i fyra raka"
Bla bla bla bla - Det värsta är att allt är sant.
Vem fan klagar och gnäller på Blackpool om de förlorar med ett par mål mot Man United?
Det måste ju finnas någon hejd på klagomålen härinne för helvete....
Klart som fan man inte ska vara nöjd en kväll som denna men finns inga belägg för pga av det bara spotta och klaga på allt och alla!
Redigerad kommentar
Sen att grina om Sunkens utvisningar är löjligt, hade lika gärna kunnat tagit Ekholm eller nån Fbkare.
Eller är du så dum så du tror att Sunken tappar balansen med flit och får upp klubban i nyllet på han?
Mactchen förloras pga att man inte ger allt i alla byten. Rödin kan ju dra till Nhl NU, osynligast i Bif.
Redigerad kommentar
Lesky: Från Brynäs sida har man ju sagt att Brynäs ska ta sig till semi i år, snacka om att skapa falskt hopp hos supportrarna.
Det är därför man blir så JÄVLA besviken när vi väl är i slutspel och det ser fan ut som vanligt. Finns ingen skillnad..
Dom spelar ganska bra men dom väger lite för lätt.
Storhonken: Ser du verkligen resultatet, tycker du att Färjestad leder överlägset?
Va fan snackar du om??? Vi är i kvartsfinal, många här visar känslor. Vi har plusstatestik på laget vi möter. Vi ska spela på 100%. Vi ska försöka. Varför i helvete är ni nöjda???
Sunken drar garanterat inte på sig utvisningar med flit men lika onödigt och klumpigt är det väl iaf? Greiss torde väl inte släppa in mål med flit och ändå sågar folk honom hela tiden!
Jag klagar inte på juniorerna men att förvänta sig att de ska överglänsa välbetalda stjärnor i FBK är ju på gränsen till korkat om inte bara naivt.
Skitkonstigt att vara inne o snoka på FBK's forum....dom är inte alls lika über-vi-är-bästi-världen som dom var för några år sen (i deras ögon)
Nä, jag orkar inte..
Vi hörs efter matchen gubbs!
Redigerad kommentar
Personligen anser jag att målsättningen att nå semfinal är KORKAD och framför allt inte återspeglar Brynäs styrka som lag. Känns som ett slag i luften!
Därför kan jag tycka att Sundlöv och CZ förtjänar en del av kritiken, men man måste ju ändå inse vad de har att arbeta med!
Och nej det är ingen som tror nått annat,förutom arnio som lever i förnekelse.. Men det är så jävla förnedrande att vi aldrig kan stå upp i ett slutspel.
Men du som säger att du är lite familjärt involverad kanske vet mer än oss okunniga fans?
som många härinne vill få det till.
Kul för dig, men ska man "ta nästa steg" i utvecklingen räcker det inte!!
Vem fan klagar och gnäller på Blackpool om de förlorar med ett par mål mot Man United?
Det måste ju finnas någon hejd på klagomålen härinne för helvete....
Klart som fan man inte ska vara nöjd en kväll som denna men finns inga belägg för pga av det bara spotta och klaga på allt och alla!"
Ren idioti!
Hur fan kan man tänka så?
Men du tycker kanske att Granis mfl har spelat kanon oxå dom första 20?"
Nä,jag tycker att de som visat slutspelsvilja är : Sunken (dock på ett mindre lyckat sätt), Larsson, Järnkrok som försöker och driver på. Efter det är det väl ganska slätstruket.
Tyvärr är det så att Greiss inte klarat omställningen till ES-hockey och i den sekunden Svedberg blev skadad förstod jag att en kvart skulle bli ett helvete oavsett motstånd..Greiss flänger för mycke och hamnar ur position.
Viljan fanns i första perioden,Brynäs åkte sönder FBK dom första minutrarna,.men Sunken förstör denna kväll.
Sen ger NC order i paus att dom ska lugna ned sej,det är ju helt galet.
Ska vi kunna slå FBK i nån match så år det bara full gas som gäller.
Sen är det så tydligt att som man misstänkte innan att vi har inte dom spelarna som kan driva på mål och skapa chanser.Bara titta på FBK när dom vänder,en puckförare och två som driver på kassen.
Vi är för tunna helt enkelt.
Kan inte släppa det att han släpper in skitavslut från halva plan stup i ett
Synd för Brynäs att en period håller på i 20 min, inte 19,31. Tillfällighet, knappast!