Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Tycker det är värre med tacklingen på Järnkrok. Calee vänder om med huvudet mot sargen och har ingen aning om att dansbandsidioten kommer bakom. Solklart 5+20 anser jag!
Halvlojt?
Brynäs visar karaktär ikväll,ett skadeskjutet lag,uträknade,buttfuckade av Rönnmark/Claesson och hämtar upp två underlägen.
Är grymt stolt över krigarinsatsen ikväll.
Brynäs PP är det bara att tacka,46,67 i kvarten so far..
Redigerad kommentar
FAN, vad jag saknar Dackell!!!
Lät ju bra i sånt fall..bara hålla tummarna.
Bara för Brynäs att höja nivån på mongobeteendet och sätta hårt mot hårt. Nu är det aööt eller inget som gäller, NU är det dom ska göra karriärens bästa match, NU är det dom ska överträffa sig själv, NU är det dom ska ha kul och gilla läget! NU JÄVLAR ÄR DET SLUTSPEL!!
Järnkrok borta resten av säsongen enligt Czarnecki :(
Calle körd till sjukhus...med ambulans.
Redigerad kommentar
Faaaaaaan.
"Kaotiska scener vid omklädningsrummet efteråt - Järnkrok åkte direkt till akuten med ambulans. Säsongen är över. Och polis förhörde spelarna om fansattacken."
Fy fan vad stolt jag är över Brynäs idag! Det var ingen välspelad match men det var en grym kämpainsats från samtliga! Vi fick se fysiskt spel och vilja helt enkelt.
Granis var kung idag, så här ska han jämt spela. Han var i ansiktet på Dick Axelsson hela matchen och det märktes att Axelsson inte alls kom in i matchen. Målet han gjorde var väl det enda positiva han bidrog med, sett med FBK ögon. Jag tycker dessutom att Greiss ska ta det skottet!
Kahnberg är en stor favorit hos mig och som jag har sagt förut så vill jag verkligen ha kvar honom. Han var också kanon ikväll.
Men alla i laget förtjänar beröm för kämpainsatsen och viljan! Jävligt kul att se.
Inte lätt att skriva när Erik(tjugo8) kör som en kratta?=)
Måste tillägga att det är fullständigt pinsamt hur Färjestadsspelarna kastar sig och filmar. Granström hade helt rätt i sitt "Italienska fotbollsspelare" uttalande.
Domarna måste fan städa bort sånt där fjollbeteende, herregud!
Domarna var för övrigt kassa ikväll, tycker jag.
För en annan, som var med redan när det begav sig på 80 talet:-)
I den 2:a finalen så crosscheckade Anders Broström, då ansedd som Sveriges störste och tuffaste(?) spelare Janne Kock i ryggen i scandinavium. När han vid nästa besök i Gavlerinken blev totalt hånad och utbuad sket han nästan på sig, blev aldrig sig själv efter den incidenten och Brynäs håvade in sitt 10:e SM-Guld. Hoppas nu för allt smör i småland att dagens ungdom har samma stake som de hade då, då kan det här gå vägen!
Vilket namn =)
Redigerad kommentar