Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Fy fan vad stolt jag är över Brynäs idag! Det var ingen välspelad match men det var en grym kämpainsats från samtliga! Vi fick se fysiskt spel och vilja helt enkelt.
Granis var kung idag, så här ska han jämt spela. Han var i ansiktet på Dick Axelsson hela matchen och det märktes att Axelsson inte alls kom in i matchen. Målet han gjorde var väl det enda positiva han bidrog med, sett med FBK ögon. Jag tycker dessutom att Greiss ska ta det skottet!
Kahnberg är en stor favorit hos mig och som jag har sagt förut så vill jag verkligen ha kvar honom. Han var också kanon ikväll.
Men alla i laget förtjänar beröm för kämpainsatsen och viljan! Jävligt kul att se.
Inte lätt att skriva när Erik(tjugo8) kör som en kratta?=)
Måste tillägga att det är fullständigt pinsamt hur Färjestadsspelarna kastar sig och filmar. Granström hade helt rätt i sitt "Italienska fotbollsspelare" uttalande.
Domarna måste fan städa bort sånt där fjollbeteende, herregud!
Domarna var för övrigt kassa ikväll, tycker jag.
För en annan, som var med redan när det begav sig på 80 talet:-)
I den 2:a finalen så crosscheckade Anders Broström, då ansedd som Sveriges störste och tuffaste(?) spelare Janne Kock i ryggen i scandinavium. När han vid nästa besök i Gavlerinken blev totalt hånad och utbuad sket han nästan på sig, blev aldrig sig själv efter den incidenten och Brynäs håvade in sitt 10:e SM-Guld. Hoppas nu för allt smör i småland att dagens ungdom har samma stake som de hade då, då kan det här gå vägen!
Vilket namn =)
Redigerad kommentar
"Det är klart att det är jobbigt och jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka rätt så snabbt" RÄTT SÅ snabbt. Typ lagom tills matchserien är över. Viss reservation på at han är norrman och inte kan språket.
Som relativt opartisk åskådare så kan jag bara säga att jag hoppas på minst 3 matcher på både Axelsson och Holtet. Vidare så hoppas jag numera att ni slår ut detta patetiska lag av filmande, tjuvsmällande fjollor.
Grattis till kvällens seger Brynäs!
Jag har ju ingen Brynästatuering direkt (inte ens en gnuggis) men här håller jag en tumme för er. Smutsiga Färjestad.
Redigerad kommentar
Vidare så rättfärdigar den dumme jävla norrmannen sin tackling med att han tror att Järnkrok vet att han kommer och vänder upp ryggen. Jag kan räkna till MINST 7 skär innan Holtet sätter in den tacklingen. Solklart matchstraff och avstängning.
Fortsatt slutspel och stora intäkter till "storklubbarna" är viktigare än hälsan på en spelare vars karriär kan få ett abrupt slut.
Landsförvisa norrmannen, sänk honom i Gävlebukten.
Om det nu kommer på diciplinnämndens bord,nu hoppas jag att Brynäs inte står med mössan i hand utan först och främst anmäler Holtet,sen att man konsekvent sågar tacklingen i media...
Svensk ishockey är ute på väldigt tunn is när man hela tiden låter följden av förseelsen vara rättesnöre istället för förseelsen. En ful tackling är precis lika ful även om det inte blir nån skada. Här måste DN vara järnhårda och döma böter och avstängningar så fort en förseelse sker. Inte bara agera när det händer en olycka.
Men här gäller det att störa FBK så mycket man orkar. På isen och utanför isen.
Sen tycker jag att Brynäs borde göra en markering till FBK's klack och INTE tillåta några flaggor alls på bortastå för resten av matcherna i Gävle. Det finns ju en risk att det bara blir en men hoppas kan man ju alltid.
Var inne lite och läste på FBK:s oficiella forum,enligt dom är det några Brynässpelare som provocerar klacken.
Nån som såg nåt?
Bissett19: Det finns ju bra bildbevis på jubelidioten i vit tröja som hackar med flaggpinnen genom spelargången.
Har Färjestad som förening något vett så portar de givetvis dåren från LLA.
Jag tror inte att Brynässpelarna provocerar honom, hur ska de kunna göra det genom spelargången. Det är ju ingen spelare som stannar till utan alla går ju raka vägen ut mot omklädningsrummet.
Hoppas idioten skäms ordentligt!
Redigerad kommentar
Ja precis.
Ge dom ett säsongskort LLA,det är ett skapligt straff=)
Död åt norskjäveln!!!!!!!!!!!!