Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Jag har ju ingen Brynästatuering direkt (inte ens en gnuggis) men här håller jag en tumme för er. Smutsiga Färjestad.
Redigerad kommentar
Vidare så rättfärdigar den dumme jävla norrmannen sin tackling med att han tror att Järnkrok vet att han kommer och vänder upp ryggen. Jag kan räkna till MINST 7 skär innan Holtet sätter in den tacklingen. Solklart matchstraff och avstängning.
Fortsatt slutspel och stora intäkter till "storklubbarna" är viktigare än hälsan på en spelare vars karriär kan få ett abrupt slut.
Landsförvisa norrmannen, sänk honom i Gävlebukten.
Om det nu kommer på diciplinnämndens bord,nu hoppas jag att Brynäs inte står med mössan i hand utan först och främst anmäler Holtet,sen att man konsekvent sågar tacklingen i media...
Svensk ishockey är ute på väldigt tunn is när man hela tiden låter följden av förseelsen vara rättesnöre istället för förseelsen. En ful tackling är precis lika ful även om det inte blir nån skada. Här måste DN vara järnhårda och döma böter och avstängningar så fort en förseelse sker. Inte bara agera när det händer en olycka.
Men här gäller det att störa FBK så mycket man orkar. På isen och utanför isen.
Sen tycker jag att Brynäs borde göra en markering till FBK's klack och INTE tillåta några flaggor alls på bortastå för resten av matcherna i Gävle. Det finns ju en risk att det bara blir en men hoppas kan man ju alltid.
Var inne lite och läste på FBK:s oficiella forum,enligt dom är det några Brynässpelare som provocerar klacken.
Nån som såg nåt?
Bissett19: Det finns ju bra bildbevis på jubelidioten i vit tröja som hackar med flaggpinnen genom spelargången.
Har Färjestad som förening något vett så portar de givetvis dåren från LLA.
Jag tror inte att Brynässpelarna provocerar honom, hur ska de kunna göra det genom spelargången. Det är ju ingen spelare som stannar till utan alla går ju raka vägen ut mot omklädningsrummet.
Hoppas idioten skäms ordentligt!
Redigerad kommentar
Ja precis.
Ge dom ett säsongskort LLA,det är ett skapligt straff=)
Är lite kluven till tacklingen på Järnkrok. Visst borde Holtet visa lite mer respekt och undvika en sånn tackling. Men Järnkrok gör ju ett juniormisstag när han blottar hela ryggen i en vändning. Jag tycker oftast att dommarna har varit väldigt snabba och skicka av spelare efter en sånn tackling men jag tycker att en två hade räckt faktiskt. Sen är den ju för jävla kostsam för Brynäs. Jag ser inte hur man ska få ihop lag på måndag.
Axelssons tackling i ryggen på Bertilsson tycker jag i så fall är värre.
Rohdin, Wännström och Rensfeldt är härliga att se idag. Tror det passar dom rätt bra när pressen släppt lite och Brynäs har allt att vinna. Nu gäller det att följa upp det här på måndag.
från aftonbladet läsare..
Redigerad kommentar
Och att Calle nu gick sönder innebär bara mer speltid och förtroende för dom tre.
Nu får vi se hur man gör,går man på fyra ytterforwards och tre centrar(Hansen,Sundström,Granis)
Sjukt om vi ens kan störa FBK med våra två toppcentrar borta...
Eller annars gör man nåt så här:
Eero-Larsson-Silfver
Kahnberg-Hansen-Rödin
Rensfeldt.Granis-Wännström
Rohdin-Sundström-Sundqvist
9 fulla skär från toppen av bortre tekningscirkeln i en tackling i ryggen direkt mot sargen, med skada som följd.. Hur svårt kan det vara att döma ? Det måste vara helt självklart att domarna får på skallen av förbundets observatör. Man kan lättare förstå att de inte ser Wallins tripping vid 2-1, om de har dålig spelsinne. Men INGEN kan ha missat att se vad som hände Järnkrok.
Bissett19:
"Eero-Larsson-Silfver
Kahnberg-Hansen-Rödin
Rensfeldt.Granis-Wännström
Rohdin-Sundström-Sundqvist"
Haha, helt jävla galet. FBK och deras fans känner väl igen typ 4-5 spelare av dessa! Nu jävlar blir vi svårlästa!!
Haha, nej då. Lyckas vi störa FBK på något vis med det här laget så är det bragdmedalj som gäller.
Redigerad kommentar
Vi mot domarna, fbk och hela världen. Sedan kommer det att finnas en sjätte spelare i form av fullsatt LA.
Jag tror, för att ha en chasn framöer mot FBK, att Brynäs måste plocka fram en betydligt mer cynisk inställng till hockey a´la Italia...
Att Boork inte klarar av att se vad som händer ens med repriser är minte heller så underligt. De har ju fullt upp med att snacka dravel. Inte ens målskytten till 2-2 lyckades han se trots tre repriser.
"Det är klart att det är jobbigt och jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka rätt så snabbt" RÄTT SÅ snabbt. Typ lagom tills matchserien är över. Viss reservation på at han är norrman och inte kan språket.
Som relativt opartisk åskådare så kan jag bara säga att jag hoppas på minst 3 matcher på både Axelsson och Holtet. Vidare så hoppas jag numera att ni slår ut detta patetiska lag av filmande, tjuvsmällande fjollor.
Grattis till kvällens seger Brynäs!