Kvartsfinal 4 Brynäs IF-Färjestads BK 14/3-2011
Sen slår dom till i sina spelvändningar.
Brynäs är för decimerat för att kunna hota FBK på allvar
Luktar 0-3,sista i öppen kasse.
Bissett19: Hade något av stolpskotten eller de andra farliga chanserna gått i mål hade det varit oavgjort just nu. Vi hade till och med kunnat leda matchen om vi hade varit lite mer effektiva.
Så att vi inte kan hota dem håller jag inte med om.
FBK har det här som i en liten ask och Brynäsarna kommer i stort sett ingenstans.
Sen vet vi ju, de flesta, hur duktig NC är på att vända en matchbild. Vill han överbevisa mig nån enda gång så är det dags nu!
70 Rodrigues: VIKTIGT att spräcka den förbannade nollan snabbt!!! Ta till vara på energin nu och forcera in 2-1.
KOM IGEN!
Såg och ser lite rappare ut i både aktion och beslut överlag.
Noterar ytterliggare en poäng för Kahnberg i detta slutsel.
Var det Granis som skymde framför mål?
Redigerad kommentar
Kom igen nu gubbs, tryck in 2:an nu!
Blir det förlängning så är det ju FBK's tur att vinna om vi ska följa mönstret.
Åhhhhhhh vad frustrerande!
Nästa utvisning lär vara på en Brynäsare :/
Jahapp! Förstod det..
Det var lite puls och spänning när vi reducerade till 2-1 i matchserien. Nu är det dock över.
Det var kul så länge det var spännande.
Tråkigt.
Så var den säsongen över, nu återstår bara ett lättare träningspass på onsdag, sen kan NC fara åt helvete!
Nu tar vi 3 raka matcher mot Färjestad, varav två borta!
Ni förstår ju, game is over.
Förjävligt att man inte kan vinna en match på hemmaplan..
Jag hade detta på känn när Brynäs började spela mer på säkerhet. FBK's backar fick vända upp i lugn och ro.
Uppförbacken ser väldigt brant ut nu. Måtte Brynäs få tillbaka nån mer spelare till på onsdag. Annars blir det nog väldigt jobbigt. Man förlorar väl en miljon netto på den här förlusten eller försvårar att tjäna den rejält.
En sak är skönt, det är att det bara är en match till CZarnecki far åt helvete..
Då är det tyvärr nog kört för Brynäs.
Maximal jävla oflyt i kombination med massor med skador då är det inte lätt.
Qvarre: Man kan inte inbilla sig att 1 mål ska räcka heller, det är för dåligt.
Brynäs får skylla sig själva när man är värdelösa i PP och ineffektiva så det förslår!
Bertillsson är en sopa
Han har ETT jobb att göra i det läget och det är att låsa Åslunds klubba, inget annat.
Märklig bedömning av domarna när man drar ut tekningen efter att Granis blivit knuffad in i målgården.
Usel bollkänsla där.
Nu gick många dyrbara sekunder bort i spel 5 mot 3.
Och varför blir det inte straff för Färjestad i slutet?
Går det att kommer mer sopren med målvakten än vad Åslund gör.
Å andra sidan så dömde man inte straff när Wännström dras ner sopren heller, så udda kanske kan vara jämnt.
Viktigt att hålla tätt nu i BP.