Laget säsongen 2015/2016
Hoppas bara Bulan har förmågan att anpassa sitt spel utefter spelarmaterial och motstånd och inte är lika envis som TJ.
Ideologer som har haft framgång med sitt spelsätt har ofta svårt att ändra på sitt sätt att spela även fast alla ser att det är fel. Låt inte detta hända Bulan också, har sett det alldeles för många gånger, tyvärr handlar det nog ofta om stolthet och prestige.
Redigerad kommentar
För min del struntar jag blankt i vilken hockey Brynäs spelar, så länge
de vinner fler matcher än vad de förlorar.
Mao: hans hockey verkar inte bara passa på sämre lag utan självförtroende, utan även på bättre diton.
Isf är jag mer orolig över orken.
Att hålla samma energikrävande nivå i varje match över en hel säsong utan alltför många dippar som ändå kommer, blir väl isf det stora bekymret.
Men det blir isf fysansvarigas uppgift att lösa, inte Bulans.
Tycker f.ö inte alls att Malmö är bättre. Ser otroligt trubbiga ut.
Redigerad kommentar
Kanske var så att TJ helt enkelt tillät lite FÖR mycket frihet i alltför många moment i spelet.
Typ....
Redigerad kommentar
Huge: TJ gav spelarna mer individuell frihet och chansen att få vara kreativa, funkade när vi hade Silfverberg och resten funkade mindre bra nu.
Bulan detaljstyr på ett helt annat sätt.
Kan inte se att spelet under TJ var mer kreativt än det vi uppvisat mot både FBK och SAIK.
Ett bra bevis på att man både kan styra spelet och samtidigt vara kreativa, utan att de båda sakerna nödvändigtvis måste gå hand i hand.
TJs sista 5 matcher
14 PP, 1 mål. 7%
Räknar du ut Bulans kollaps?
Det är väldigt mycket vad gör vi när vi inte har pucken, och mindre av vad gör vi när vi har pucken, med Bulan tänker inte klaga vore dumt med tanke på resultat hittills, men sätter lite frågetecken över nästa säsong vill somsagt se ett spelförande Brynäs resultat är viktigast men man vill ju även se sitt lag spela kreativ och spelförande hockey dessutom, därför jag var mer sugen på Roger Melin.
Därmed inte sagt att inte Bulan och BZ kan göra något riktigt bra tillsammans. Vi kommer nog spela en väldigt fysisk och hårtpressande mycket skridskoåkning typ av hockey och förhoppningsvis krydda med lite kreativitet och individuell skicklighet.
Bara vi inte blir som Luleå när Bulan var där, visst man vill ha framgång, men till vilket pris?
Bulan e kung!
Chris11: Mm men jag vill ha ett spelförande Brynäs, upp till bevis bulan!
Tilläggas att han gjort det bra hittills, såklart.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar