Laget säsongen 2015/2016
Om så är fallet så är det jävligt drygt. Fan, något måste göras för att stävja dessa ekonomiskt dopade lag. Vad man kan göra vet jag dock inte.
Jag hoppas dock han stannar!
Missade matchen igår. Lika bra det. Men tack Brynäs för en bra avslutning på säsongen.
Spännande tider framför oss nu! Bengtzén vet vad han gör.
Det säga att Bz har flera namn klara. Det är nog kanske allsvenska namn.
Vad ligger lönen på för en bra allsvensk spelare?
Kommer det att satsas på billiga allsvenska och krutas på för att behålla toppnamnen?
Blir det som Saik gör ungefär?
Ang Wallace: Utan att kunna nått om spelet ingående, så är min känsla att han är bra. Om det ska brytas,så måste man VETA att man har nått som är bättre.
Sen var det viktigt att Leksand vann igår. (För våran ekonomi) Trots det så sitter man nästan och hoppas att Malmö ska jäklas med dom. Kluven känsla:)
Ser fram mot en spännande silly .
Redigerad kommentar
Har ända sen Sweatts påstådda skada haft misstankar om att det gällt nåt annat än en skada.
Tyckte att Hellströms uttalande lät lite egendomligt och fick en känsla av att en hund ligger åtminstone halvt begraven nånstans.
Inte helt uteslutet att det kommit fram att Sweatt redan gjort klart med SAIK och att han därför varit bänkad och en skada varit svepskälet.
Bara en tanke som rent spontant ploppade upp direkt när jag läste om skadan, säkert inte bara jag som tänkt i samma banor.
Eller?
– Jo, det har jag sagt. Och jag tror inte någon hade byggt laget så.
Vilken känga till Sundlöv!
KulaShaker:
"Bill Sweatt, han stod utanför och visade upp ett sargat finger och förklarade att han brutit det.
När det blev snack om hans framtid berättade han inte ett dugg.
– Jag vet inte hur det blir. Det är inget jag vill prata om nu."
Vad jag vet har väl BZ ganska tydligt påpekat att HAN (inte alla) skulle ha byggt laget lite annorlunda om han fått bestämma från start.
Sen blir hans kritik isf lite ologisk när han igår efter förlusten säger att vi haft materialet men inte riktigt fått ut kapaciteten under TJ, nåt som Bulan däremot har lyckats bra med.
Isf är det väl mer TJ som ska kritiseras och inte Sundlöv i första hand.
Dock håller jag Scott, Rödin, Ollas, Andersén, Slovak som högre i rangordningen vad beträffar kategorin viktiga för laget. Sweatt är grym och man bör försöka behålla honom. Men inte till vilket pris som helst...
Är dock väldigt nöjd med att den majoritet av spelare i laget som han faktiskt värvat och de juniorer som vi efterhand tvingats kasta in pga skador på bärande spelare, till sist slog ut er i playin.
Bara DET var värt allt slit och oflyt den här säsongen.
Tjipp!! :-)
PS
Härligt att du fortfarande är jättebitter efter playintorsken...
DS
Sweatt är som jag ser det isf den spelare i femman som är "enklast" att ersätta, om man vill behålla slagkraften intakt sas.
Scott och Rödin är i det fallet mer oumbärliga, så man får vara glad att dom två iaf blir kvar.
Det är väl Mannberg som är den oslipade diamanten. 😁
Jag älskar breddspelare, hej hå, hej hå till allsvenskan skall vi gå...
BZ har en viktig uppgift nu och det är att tänka output per krona.
Och skicka in the Westerholms i gymmet till september...
Angående truppbyggnation alltså ...
Redigerad kommentar
KulaShaker: Jag kommer inte ihåg när vi senast tappade en spelare vi vill ha kvar till en konkurrerande SHL klubb. Jag väljer att inte oroas så mycket av det. Om Sweatt lämnar så blir det förhoppningsvis till KHL och dår är vi chanslösa om det är pengarna som avgör. Vi har en solid bra förening som spelare verkar trivas i, vi borde ha bättre självförtroende när det handlar om spelares vilja att stanna.
Sen ska vi inte överskatta Sweatt heller tycker jag. Det var viktigare att förlänga med Rödin.
Önsketänkande ? Ja kanske, men det passar ju in i Silly season :-)
Redigerad kommentar
Inte nånstans i intervjun säger BZ nåt om Sundlöv och att "ingen annan" skulle ha byggt laget som han gjorde.
Eller har jag missat nåt?
Du anser att Brynäs borde kunna hosta upp 500.000/mån för Sweatt, samtidigt som vi ska betala Rödin, försöka behålla Wallace och Slovak och dessutom värva ett par toppbackar.
Det är ju dina krav, vad jag förstått.
Jag har inte försökt gradera Sweatt som spelare, men det var ju otippat att du inte fattade det.
KHK kommer dessutom få en ansenlig summa pengar från SHL i form av de gemensamma intäkterna från SHL sponsorer, tv-intäkter osv.
Redigerad kommentar
Huge: "Du anser att Brynäs borde kunna hosta upp 500.000/mån för Sweatt, samtidigt som vi ska betala Rödin, försöka behålla Wallace och Slovak och dessutom värva ett par toppbackar."
- Kom ihåg att 500 000:- i detta fall rörde sig om lön. Lägg på lönebikostnader på det så hamnar vi på ca: 735 000:-/månad i kostnad. För en spelare... Hm...
Tycker BZ ger ett förvånande slappt intryck i intervjun med Hockeypuls. Han pratar om att "smälta det här i 10 dagar".
Vafan!!! Det ör nu man ska jobba för högtryck. Förstår såklart att han hela tiden sonderar terängen och jobbar för att hiitta rätta spelarna. Men varför då svara så konstigt på frågan...?
Nästan så man tror flashbacksnacket om att han är på väg tillbaka till KHK har ett uns av sanning i sig...
En allsvensk prestation av BZ.
Uppgradera dig, för helvete...
i nästa säsongs trupp, så är det ju troligen max 3 anfallare
som ska in i truppen.
det inte funnits andra alternativ. Det kan ju också förklara varför
vi är så dåliga på att teka.
halvminut av ett numerärt underläge, bara genom att vinna
tekningen och skicka ut pucken. Det blir ju så mycket lättare
om man under varje tvåminutersutvisning bara behöver försvara
sig kanske en dryg minut i stället för att vara i egen zon under
två hela minuter.
det i princip alltid de lag som släpper in minst antal mål. Så ett bra
försvarsspel verkar vara viktigare än ett bra anfallsspel.
Redigerad kommentar
UT:
Brodin
Nordquist
Lindgren
Blomqvist
Olden
Wallace
Westlund
Holmqvist
Kilström
Eklund
Djoos
BEHÅLL:
Slovak
Sweatt
NYA:
2 offensiva backar varav en högerskytt
2 stora defensiva backar
2 centrar varav en första klassig
3 ytterforwards varav en målspruta
Fyll på med junior kontrakt för Felix Sandström, Adam Deutch, Lukas Carlsson och Jens Lööke