Laget säsongen 2015/2016
Sen vad tycker man om Olden? Han stack ju innan Bulan, så döma han efter Hans insatser under TJ är ju svårt. Se bara på twinsen.
Dif - intresserade av eklund SLÄPP!!
Sen då?
Chris11:
Det bästa vore ju om vi fick Djurgården att till och med betala en
övergångssumma till Brynäs, för att lösa Eklunds kontrakt.
Starkbaum, Sandström (hoppas på Markström)
Andersen Slovak
Bertilsson Matushkin
Sunken NY (Allround back)
Rödin Thoresen Olden?
Lindblom Scott Ollas
Henrion Enterfeldt Brodecki
Ponthus Pathrik Rohdin
Varför skriver jag Thoresen undrar säkert många nu men han är en personlig favorit, en spelare jag gillar väldigt mycket helt enkelt. Säkert väldigt dyr MEN han säger att han förmodligen vill lämna khl så kanske bryr han sig inte så jävligt mycket om pengarna för då hade han väl stannat i Ryssland? Vore en magisk ersättare om Sweatt sticker. Sen är kanske inte kedjorna helt optimala, kladdade bara lite.
Var bara tvungen att göra en laguppställning xD
Pettisbif: Hoppas du skämtar. Om han är seg på rören kombinerat med 172 cm/80 kg så låter det inte så lovande.
Med betoning på SILLY.... :-)
Så den där substansen du talar om får vi nog ha lite tålamod med, skulle jag tro.
Vi får än så länge nöja oss med den "substans" som mest består av rena gissningar blandat med realistiska och orealistiska rykten som florerar så här års... :-)
JO ett hemskans liv om att man ska ha is i magen, så att man kan få guldkornen som andra lag plockar upp.
Det ändrar sig med åren vad man tycker är bra:)
En liten notering bara:)
- Äh det känns jättekul att Ryan har skrivit på för oss, medger sportchefen Stefan Bengtzén.
Får jag läsa den artikeln i sportbladet så släpper jag allt jag har för att springa till gavlerinken och köpa ett säsongskort hos Brynäs!
Chris11: Det kommer alltid nya favoriter. Och vi fick 3 starka säsonger och ett guld med honom. Inte illa !
"Brynäs och Gunderson är överens om ett kontrakt på resten av hans karriär."
"Fansens värvning var lyckat för brynäs då de har kontrakterat 4 nya spelare, Gunderson, Thuresson, Larsson och markström."
- Hoppsan, där small det till. Dock så var alla värvningar väntade enligt Aftonbladets Hans Abrahamsson.
Stefan Bengtzén, har du några kommentarer om nyförvärven?
- Ja, det är klart man ska spetsa till laget lite grann ;)
Oops..Konstigt läge för Lif och spelarna...Enkla vägen ut för Hultström och Sallinen verkar det som. Kanske påverkar deras insatser på isen en del framöver..?
Huge: "och det räcker med 5 juniorer plus Sweatt som nyförvärv nästa säsong, ja då vet man att Silly Season har startat på allvar.
Med betoning på SILLY"
Och när sa jag det? Du rycker som vanligt ut citat för att göra dig lustig.
Tar hellre Sweatt och 5 juniorer än exempelvis 6 st Mannberg. Håll dig till det som skrivs
Spar tid, vettu.... :-)
Ett par spelare kräver säkert högre lön.
Du vill ha ett par toppbackar som kostar skjortan.
Slovak och Wallace blir inte billiga.
Utöver detta ev några spelare som måste lösas från sina kontrakt, med dubbla kostnader som följd då ersättare måste avlönas samtidigt.
Har redan frågat dig retoriskt hur du får ihop allting rent ekonomiskt med tanke på ekonomin?
Som svar fick jag "hellre Sweatt och 5 juniorer än 6 Mannberg"
Vad nu den önskningen har med saken att göra.
Eller menar du att det räcker med Sweatt för 500.000/mån och 5 juniorer för att nästa säsongs behov av spelare är täckt?
Annars kan du väl förklara hur du tänkt, lite svårt att få nåt grepp om dina tankegångar, minst sagt.
Fast nu kan man ju inte bara bryta kontrakt (om det inte finns inskrivet
i förväg att man kan göra det före ett visst datum). I värtsta fall får vi
då i stället betala hela eller delar av den spelarens lön resten av
kontraktstiden. Och det kan ju bli dyrt (och frigör inget utrymme till
nya spelare).