Laget säsongen 2015/2016
Chris11: Det kommer alltid nya favoriter. Och vi fick 3 starka säsonger och ett guld med honom. Inte illa !
"Brynäs och Gunderson är överens om ett kontrakt på resten av hans karriär."
"Fansens värvning var lyckat för brynäs då de har kontrakterat 4 nya spelare, Gunderson, Thuresson, Larsson och markström."
- Hoppsan, där small det till. Dock så var alla värvningar väntade enligt Aftonbladets Hans Abrahamsson.
Stefan Bengtzén, har du några kommentarer om nyförvärven?
- Ja, det är klart man ska spetsa till laget lite grann ;)
Oops..Konstigt läge för Lif och spelarna...Enkla vägen ut för Hultström och Sallinen verkar det som. Kanske påverkar deras insatser på isen en del framöver..?
Huge: "och det räcker med 5 juniorer plus Sweatt som nyförvärv nästa säsong, ja då vet man att Silly Season har startat på allvar.
Med betoning på SILLY"
Och när sa jag det? Du rycker som vanligt ut citat för att göra dig lustig.
Tar hellre Sweatt och 5 juniorer än exempelvis 6 st Mannberg. Håll dig till det som skrivs
Spar tid, vettu.... :-)
Ett par spelare kräver säkert högre lön.
Du vill ha ett par toppbackar som kostar skjortan.
Slovak och Wallace blir inte billiga.
Utöver detta ev några spelare som måste lösas från sina kontrakt, med dubbla kostnader som följd då ersättare måste avlönas samtidigt.
Har redan frågat dig retoriskt hur du får ihop allting rent ekonomiskt med tanke på ekonomin?
Som svar fick jag "hellre Sweatt och 5 juniorer än 6 Mannberg"
Vad nu den önskningen har med saken att göra.
Eller menar du att det räcker med Sweatt för 500.000/mån och 5 juniorer för att nästa säsongs behov av spelare är täckt?
Annars kan du väl förklara hur du tänkt, lite svårt att få nåt grepp om dina tankegångar, minst sagt.
I Brynäs är han given i förstakedjan, får väldigt mycket speltid, är en stjärna. Frågan är i vilken kedja han platsar i hos SAIK, speciellt om Jimmie E och Lindström ryktas på väg tillbaka.
Sportsligt sett borde han stanna, men money talks...
Han kommer få en mer undanskymd roll i SAIK. Det var det jag menade med att han borde välja Brynäs.
Vi kan ju värva Jeff Taffe också. Ge honom 600 000 i månaden !
Enkelt ju !
Är det rimligt, som Skrubben säger, att ge Sweatt Rödins dubbla lön och samtidigt värva de toppbackar och förlängningar/nyförvärv i övrigt som du kräver för att höja slagkraften tillräckligt mkt för att vi ska kunna konkurrera om guldet på allvar nästa säsong?
Tredje gången nu som jag frågar, försök svara på frågeställningen den här gången, vi vet redan att du vill förlänga med Sweatt till varje pris.
Huge: Nu vet du ju inte vad Rödin kostar för det första. För det andra så bryr jag mig ganska lite om vad du ställer för frågor.
Då måste du väl också anta att Rödin kostar nåt liknande och ev lite mer.
Att du inte ens kan försöka svara på hur du tänkt att vi ska ha råd med allt du kräver, visar ju bara det som Skrubben redan konstaterat: du trollar bara.
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt
Bifbiffen:''vad tror du blomman har exempelvis? Där
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt''
I en drömvärld, ja. Men nu har Sundlöv skrivit ett treårskontrakt med Blomqvist. Det är jävligt lätt att sitta här som en ''soffexpert'' och konstatera i efterhand vad som har gjorts rätt och vad som gjorts fel.
Nu är Bengtzén i den situationen han är i. Det är lätt att säga att han bara borde sparka Blomqvist, men som någon annan skrev tidigare så behöver Brynäs i så fall betala hans lön i två år till (om inte något lag mot all förmodan skulle ta över kontraktet).
Alltså fungerar inte ditt resonemang att man kan sparka spelare till höger och vänster för att kunna frigöra pengar till andra spelare. Är det något du inte begriper med det?
Bifbiffen: Kontraktet på Blomman var definitivt för långt. Fanns aldrig någon bra anledning till att göra så egentligen..
500.000/mån för Sweatt, inga problem.
Minst 300.000/mån för Rödin, inga problem.
Förläng med Slovak och Wallace alt skaffa likvärdiga dyra ersättare, inga problem.
Ett par toppbackar a ca 250.000/mån, inga problem.
Bryt ett par kontrakt och värva nytt med dubbla kostnader, inga problem.
Det här är dina krav och hittills inte ett ord om hur du realistiskt sett hade tänkt dig finansiera kalaset, med vår ekonomi.
Vill du fortsätta trolla eller svara på min minst sagt berättigade fråga?