Laget säsongen 2015/2016
I Brynäs är han given i förstakedjan, får väldigt mycket speltid, är en stjärna. Frågan är i vilken kedja han platsar i hos SAIK, speciellt om Jimmie E och Lindström ryktas på väg tillbaka.
Sportsligt sett borde han stanna, men money talks...
Han kommer få en mer undanskymd roll i SAIK. Det var det jag menade med att han borde välja Brynäs.
Vi kan ju värva Jeff Taffe också. Ge honom 600 000 i månaden !
Enkelt ju !
Är det rimligt, som Skrubben säger, att ge Sweatt Rödins dubbla lön och samtidigt värva de toppbackar och förlängningar/nyförvärv i övrigt som du kräver för att höja slagkraften tillräckligt mkt för att vi ska kunna konkurrera om guldet på allvar nästa säsong?
Tredje gången nu som jag frågar, försök svara på frågeställningen den här gången, vi vet redan att du vill förlänga med Sweatt till varje pris.
Huge: Nu vet du ju inte vad Rödin kostar för det första. För det andra så bryr jag mig ganska lite om vad du ställer för frågor.
Då måste du väl också anta att Rödin kostar nåt liknande och ev lite mer.
Att du inte ens kan försöka svara på hur du tänkt att vi ska ha råd med allt du kräver, visar ju bara det som Skrubben redan konstaterat: du trollar bara.
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt
Bifbiffen:''vad tror du blomman har exempelvis? Där
kan vi snacka om pengar i sjön. Om det går 3 sådana på en Sweatt så tar jag hellre en Sweatt''
I en drömvärld, ja. Men nu har Sundlöv skrivit ett treårskontrakt med Blomqvist. Det är jävligt lätt att sitta här som en ''soffexpert'' och konstatera i efterhand vad som har gjorts rätt och vad som gjorts fel.
Nu är Bengtzén i den situationen han är i. Det är lätt att säga att han bara borde sparka Blomqvist, men som någon annan skrev tidigare så behöver Brynäs i så fall betala hans lön i två år till (om inte något lag mot all förmodan skulle ta över kontraktet).
Alltså fungerar inte ditt resonemang att man kan sparka spelare till höger och vänster för att kunna frigöra pengar till andra spelare. Är det något du inte begriper med det?
Bifbiffen: Kontraktet på Blomman var definitivt för långt. Fanns aldrig någon bra anledning till att göra så egentligen..
500.000/mån för Sweatt, inga problem.
Minst 300.000/mån för Rödin, inga problem.
Förläng med Slovak och Wallace alt skaffa likvärdiga dyra ersättare, inga problem.
Ett par toppbackar a ca 250.000/mån, inga problem.
Bryt ett par kontrakt och värva nytt med dubbla kostnader, inga problem.
Det här är dina krav och hittills inte ett ord om hur du realistiskt sett hade tänkt dig finansiera kalaset, med vår ekonomi.
Vill du fortsätta trolla eller svara på min minst sagt berättigade fråga?
Bifbiffen: "Huge: Vad förstår du inte? Jag skiter i dina frågor. Wallace kan jag vara utan för att behålla Sweatt som är en av SHL:s bästa forwards."
åh herregud, maken till dryg och trögfattad person har jag då aldrig sett ;D
Redigerad kommentar
Brukligt modus operandi i Sverige är att skattebetalarna ska stå för notan, så vi kan väl göra en marsch till Gävle kommunhus och kräva att Brynäs IF A-lag ska ha pengar till spelarköp? Vi förbereder en lista med 10 rimliga spelare, som ska förvärvas, och sedan stormar vi in under budgetmötet med våra krav. En separat lista med sopor som skänker bort mål, och som Brynäs behöver pengar att lösa ut, kan vi också nedteckna.
Redigerad kommentar
Då hoppar jag i älva!
Redigerad kommentar
Var går din gräns för vad Sweatt får kosta? Har du ens en sån?
Tror ingen har sagt vi ska signa blomman på ett livstidskontrakt. Vem har påstått det?
Få som tjänar mycket.
Om det stämmer att Saik har återvändande på ingång tror nog inte jag att Sweatt petar någon av dom från 1:a eller 2:a kedja pga gamla meriter.
Sen ska väl Scott förlänga sitt kontrakt efter nästa sässe?
Ponera att han för en kanonsäsong. Vad ska han ha i lön 600k?
Ska vi oxå ta hem Markan som ska ha en marknadsmässig lön, Frölunda ligger nog på bra där.
Har du vunnit drömvinsten eller? ?