Leksand-Brynäs 28/10
Jajjen: Gärna det, men jag skulle nästan hellre se nytt spelarmaterial. Det är spelarna som ska prestera på isen. Bort med Westerholmarna och låna ut Djoos. In med något mer rejält.
Skott: 34-21. Ord kan inte beskriva hur fruktansvärt urusla Brynäs är just nu.
Efter 2012 är detta tredje säsongen i rad med EXAKT SAMMA tendenser. Bra och sevärda framåt, bedrövligt försvarsspel utan linjer. Glimtar till i några omgångar på hösten innan den sedvanliga svackan. Vi hade ju ett försvarsspel i några omgångar men likt tidigare säsonger faller man igenom fullständigt.
Redigerad kommentar
Men vad hände? Vi vann fem av sex, det såg stabilt och bra ut...
Redigerad kommentar
– Det kommer att bli jättetight. Derby och två lag som kommer att kriga om viktiga poäng. Det kommer att bli en riktig match."
Synd att det bara var ett lag som ville kriga och ett som tittade på.
Redigerad kommentar
Ryno...HAHAHAHAHAHAHA.. han kan inte göra mål.
Synd att vi inte tar chansen när vi håller på att få en poäng gratis av Leksand.
Lindström:Vet inte vad som är värst, att vi torskar mot fusk IF eller att man inte orkar bry sig.
40 min innan han vaskar om och det fortfarande ser lika illa ut.
Jag var tvungen att stänga av efter 3-0. Tänkte det skulle gå bättre om man inte kollade. Nåt måste hända nu.
Andersén och Eklund är de godkända värvningarna såhär långt. Blomqvist och Westerholms...där har vi problem.
en ny center måste in! En riktig general som är bra både offensivt och defensivt. Sen skicka iväg Lindgren och Ponthus så långt det går, dessa herrar håller inte SHL nivå!! Kan även sälja Blomqvist som inte gör någon nytta alls. Trodde han var en hårt arbetande spelare men han ser mest ointresserad ut av alla.
Scott NY Sweatt
Rödin Pathrik Ollas
Brodin Enterfeldt Olden
Lööke/Lindlbom Nordan Brodecki
Synd, vi var värda en pinne efter slutforceringen och det var ändå ett fall framåt försvarsmässigt. Dom jobbade hårdare fram till 3-0 samtidigt som vårt fokus bakåt säkert bidrog till att dom hade mer puck och skapade mer.
Som du säger: lite avgörande när Ryno gör ett bra hemjobb och snuvar Sweatt på friläget. Istf 1-1 så vänder spelet och dom gör 2-0. Blomqvists onödiga tvåa på Alsenfelt hade vi också klarat oss utan i jakten på reducering.
Vi tar med oss slutforceringen och att vi inte ger upp vid 0-3.