Leksand-Brynäs 28/10
Pettisbif: Jag har följt sidan passivt. Och frågan är varför du envisas med att göra tusen olika laguppställningar? Fetish?
Sen heter det hockeykunskap för övrigt.
Redigerad kommentar
Bifbiffen:Haaaaa! "Minns du Bifbiffen??" "Njaaa, nej det gör jag inte.."
"Minns du pettisbif??" "Jaaa, haha det var ju hen som skrev 100000000.00000000 laguppställningar.." där har du ett tydligt avtryck, lille vän. Om du nu stör dig på mina laguppställningar, så har jag bara en fråga. Varför ens lägga energi på att bry sej om dom??? HAAAA pettisbif - Bifbiffen 1-0...
Redigerad kommentar
Tycker det är dags för journalister och sätta lite press på Brynäs ledning ang. Ollas och Olden. Ollas inte minst skulle vara tillbaka förra veckan enligt TJ, och Olden skulle vara borta en månad. Nu har det gått 1,5...
Kan vi få lite besked?!
Väldiiiiiigt tyst i media kring Ollas och hur han mår, Olden och hur hans rehab går, Lindblom om vad han för det första har för typ av skada som är väldigt oklart och för det andra när han är tillbaks. Sen har vi även Felix Sandström, som det är helt tyst om. För att inte tala om Kilström... vad fick han för skada och hur lyder prognosen!? Det är ju skrattretande hur media behandlar oss fans!! Dom kör sitt "Hockey Puls" men mer fakta och info kring laget skulle ju inte skada! Man blir ju mörkrädd för hur Gävles tidningar arbetar. Den info dom publicerar är kopierat från blaskor alá Sportbladet och Expressen.. hur ska Brynäs få tillbaka publiken när inte ens lokal media är intresserad av att informera oss fans hur laget mår. Sätt lite press på dom! Det är väl det minsta man kan begära om man är ett Brynäs fan??
Och om du mot förmodan gjort nåt, vad har dom svarat?
Om Brynäs själva inte vill släppa mer än dom redan sagt om skadorna, ska media isf ställa egna diagnoser för att stilla otåliga fans?
Min känsla är att vi saknar en stabil och lite tyngre spelskicklig back som sprider lugn i försvaret. Andersen är lite för ensam samtidigt som både Kilas och Bertil är borta lite för ofta.
Kan räcka för att få ordning på defensiven, men inte lätt att hitta på marknaden om man har begränsade ekonomiska resurser.
Inte ett dugg märkligt... Varför skulle man byta ut spelare och ledare när det går bra? Det är ju en indikation på att alla delar av föreningen gör sitt jobb, från tränare till spelare. Då finns det inte mycket anledning att klaga. På samma sätt är inte konstigt att de får ta kritik om prestationerna uteblir, det är ju då man måste se över vad som kan ändras för att resultatet ska bli bättre (dvs göra sig av med tränare alternativt spelare som inte gör bra ifrån sig...). Är det inte så det fungerar i stort sett överallt i arbetslivet när man får sparken?
Med ditt lysande förslag så skulle vi alltså börja sparka spelare/ledare efter 4 mindre bra insatser, sen är allt frid och fröjd när vi återigen börjar vinna matcher för att återigen börja sparka spelare/ledare nästa gång det tar emot och vi hamnar i en svacka?
Isf får Bengtzen ett hästjobb med att byta ut halva laget ungefär var 10:e vecka.
Förstår att du inte alls tycker det låter märkligt, men vi vanliga dödliga som begriper att det går upp och ner för alla lag, mer eller mindre, så framstår ditt förslag som jävligt märkligt.
För att inte säga löjeväckande.
Känns som att det inte bara är dagens upplaga det gäller, tycker att vi nästan alltid varit ett lag med såna här svackor som tyvärr kommer lite alltför ofta för att man ska vara riktigt nöjd. Säger jag utan att veta hur andra lag egentligen haft det och utan att därmed kunna göra nån mer djuplodande jämförelse kring vad som kan anses vara normalt eller eller onormalt när det gäller frekvensen för återkommande svackor eller allmänt knackigt spel.
Sen vet jag iofs inte om Hammarström är rätt man att tala om räkmackor.
Vad jag minns när han själv var aktiv så var han mer av en glidare än hårdjobbare.
Men fan kanske har blivit religiös på gamla dar, vem vet... :-)
Powerfade:
Alla som bryr sig har förståss sina funderingar på vad det är som inte fungerar.
Hur länge kan man vänta på att tvllingarna skall närma sig förväntad nivå?
Kommer våra unga målisar bli så friska att dom kan backa upp Starky?
Långtidsskadorna?
Blir T J kvar säsongen ut?
Den som någon gång varit aktiv i någon idrott vet att det går upp å ner..... ibland utan att man kan förstå nåt av vad det kan bero på, plötsligt lossnar det. Man kan ju förståss inte sparka spelare till höger och vänster, men nån utlåning kanske blir aktuell.
Lite tålamod och is i magen är nog vad man får skaffa sig.... minns Gundes problem i början..... minns att någon ville låna ut Järnkrok ;-)
Jag tror man avvaktar till mitten/slutet av november, har det inte lossnat då börjar Bengtzèn handla..... om han nu har nåt att handla för, knappt 4000 på läktaren ger ju inte så stort utrymme...... hoppas dom som slutat gå på matcherna fattar det!
Spontant så känns det som att Brynäs hamnar i såna här svackor allt för ofta. Ollas korta comeback och fortsatta frånvaro känns signifikativ för Brynäs. Sk. Nyckelspelare långtidsskadade. Att det sedan är de unga spelarna som syns mest är illavarslande. Man vill få det till att de är ruggiga talanger när de i själva verket sticker ut mer på grund av att de etablerade spelarna INTE sticker ut.
Hur ska BZ agera? Att han måste förstärka laget råder det inget tvivel om. I alla fall om man har ambitioner. En dpelskicklig tvåvägs back och en center av rang vill jag se.
Som jag redan sagt: kan räcka med att vi får in det Powerfade säger: en stabil tvåvägsback som kompletterar främst Andersen men även täcker upp för kommande och sannolika småskador på både Kilas och Bertilsson.
Westlund i all ära, han gör det bra, men har kommit fram väldigt snabbt och just backar har nog lite jobbigare än forwards att bli lite mer etablerade vid så ung ålder, jämfört med forwards som kan "gömma" sig och komma undan med lite fler misstag.
Som du säger: framförallt Ollas frånvaro märks nåt enormt i såna här lägen. Lagets pådrivare och hjärta, som han trots allt är.
Sen tycker jag att kritiken mot framförallt tvillingarna känns lite överdriven.
Visst, förväntningarna har säkert varit högre hos de flesta men dom har samtidigt kanske varit lite för högt ställda, baserat på deras produktion i AS.
Tycker att dom ändå gör ett habilt intryck utan att sticka ut på nåt sätt, och som sagt: hur lång tid tog det för Gunderson att etablera sig?
Inte 15 matcher iaf....