Leksands IF-Brynäs IF Tegera Arena 20/8 2010 kl 19.00
Rödin lämnar laget dagen efter att DIF slagit spiken i kistan. Han lovar dock att komma tillbaka någon gång... Hans-Göran Karlsson myser över sin nya jumbotron och glömmer helt bort att sparka Sundlöv, varför han stannar ett år till, värvar Janos Vas från Tingsryd samt dammar av Custemo, för 2011/2012, då ska det minst bli final och gärna guld!
1.Silfverberg
2.Somervouri
3.Clarke
Genialt faktiskt.
Huss: Svedberg är ju lite mer modern i sin spelstil sas, lite mer åt Markanhållet. Tror absolut att han kommer att ta förstaspaden.
Bjurling håller säkert på att ändra sin stil med hjälp av Pecka och sånt gör man inte på en kafferast.
Såg för lite för att kunna bedöma hans insats under ordinarie tid men tyckte iaf att han sålde sig lite billigt vid Kollars mål.
I straffläggningen är det som vanligt mkt lotteri: taskig is, ovana straffskyttar osv.
Omöjligt att egentligen dra några allvarligare slutsatser av just Bjurlings insats.
Ja, om man nu inte heter sylf eller nåt annat i kunnighetsväg.
Då bör alla helst vara på topp i varje match i augusti, september, november, december, januari, februari, mars, april, maj, juni, juli......
Därför att Leksand gör fler mål.
Dvs. är detta en spelare som kan spika igen för att ta oss till semi?
Bjurlings insatser så här långt under träningsmatchen har väl knappast pekat på detta, snarast att han signum, ojämnheten, visar sig alltför ofta.
Att ändra på en spelstil är knappast bra i den åldern han har, detaljer javisst, men inte helheten. Du gör väl knappast några fundamentala förändringar av ditt golfspel efter några timmar hos ett pro?
Tror faktiskt att Bjurling skulle kunna få mer hjälp av Rensfeldts pappa än av Thelin med tanke på att trots allt har en hög högsta nivå i sitt spel.
Redigerad kommentar
Det var lika "begåvat" som bla bla bla. Slut på argument??
Redigerad kommentar
Huge: Att du skyller på att det är försäsong är ju ingen nyhet. Det måste kännas skönt att bara kunna sätta på skygglapparna och göra det enkelt för sig.
När väl säsongen kommer så byter du i din vana trogen ut "det är bara försäsong" till "otur" och liknande.
Ja börjar fan tro att du inte ens är brynäsare. INGEN Brynäsare kan ta en torsk mot Leksand med ro. det spelar ingen roll om det är i varpa, crocket eller försäsongsmatch i hockey.
Jag beundrar dina enorma kunskaper i att bedöma formen hos spelare utan att ens ha sett matcherna.. Govetvis så ligger Brynäs i ett väldigt tungt skede av försäsongsträningen varje gång man förlorar. Givetvis så kan man göra det bekvämt för sig att skylla på både det ena och det andra.
Man ska inte dra FÖR stora paralleller av en försäsongsmatch men man måste ju för bövelen kunna vara negativ i sin kritik om laget inte visar bra tendenser. När det gäller målvakterna så har vi alla sett vad de presterat säsongerna innan..Speciellt när det gäller Sundlövs "Wildcard" Bjurling
Tyvärr så räcker inte bortförklaringar till när allvaret börjar.
Huge:"Därför att Leksand gör fler mål."
Varför gör Leksand fler mål?
GävleLasse: "Varför gör Leksand fler mål?"
För att det är försäsong och Brynäs hade otur?
Jag har hela tiden hävdat att båda målvakterna är osäkra kort, och det är väl ingen nyhet direkt.
Men om nu Bjurling ska ha åtminstone en rimlig chans att utveckla sig så måste man väl för fasen göra det innan serien börjar dvs i träningsmatcherna, och då kanske det inte speciellt konstigt att han agerar ojämnt.
Bara för att ta EN tänkbar förklaring.
Och du har helt rätt: man gör inte några fundamentala förändringar hos ett pro på bara några timmar.
Men man kan få småtips att jobba på, som helt klart kan förbättra helhetsbilden.
I stort har du dock rätt i det förmodligen försöker säga: inte lätt att få gamla hundar att sitta...
Bara för att ta EN tänkbar förklaring"
Bjurling har varit ojämn dom senaste 5 åren!!!!!!!!!!!
Ja tjena alltså. Det ända man fått höra är att Alcén nog vet bättre än alla oss här inne. Vilket han säkert gör. Men varför välja två så osäkra målvakter då? Du börjar sakta krypa dig till skaran som anser att målvakterna inte duger. Helst ska ingen märka att du ändrar åsikt.
70 Rodrigues: "Bjurling har varit ojämn dom senaste 5 åren!!!!!!!!!!!"
Just därför som Bjurling själv tillsammans med Pecka Alcén vill försöka utveckla spelet så att insatserna förhoppningsvis blir jämnar överlag.
Eller tycker du att det vore bättre för Bjurlings utveckling om han fortsätter i samma hjulspår som tidigare?
Hoppla hoppla, verkar som om lille Huge börjar att tappa fokus, du brukar ju börja jiddra om läsförståelse och annat som har med personangrepp o göra när du har slut på argument?
Vi hade dessutom en massa skador, enligt uppgift.
Spelavbrottet vid strulet med isen påverkade självfallet oss mer än Leksand.
Sen avgör även rena tillfälligheter....
Inressant, vilka spelare var/är skadade?
Vi hade dessutom en massa skador, enligt uppgift.
Spelavbrottet vid strulet med isen påverkade självfallet oss mer än Leksand.
Sen avgör även rena tillfälligheter...."
Om dessa typer av anledningar som den sista du nämde, har så stor inverkan på resultatet kommer vi fan inte vinna en match under säsongen.
Men fortsätt du gärna att undra varför, du lär nog ändå aldrig bli nöjd med ett svar.
Så jävla uppenbart att du har slut på argument. Vänta tills färgen har torkat, sen kan du logga ut!!!
"
Huge:"Vi hade dessutom en massa skador, enligt uppgift."
Då ljög alltså Cz i intervjun i första periodpausen. "vi har bara en skada och det är backen Löf, I övrigt så är alla skadefria"
Betydligt intressantare att du inte ser ironin fast den står mer eller mindre i eldskrift framför dina ögon....
Förbannat svårt att utläsa nån ironi i de. Du hade helt enkelt Fel. Tänka sig:)
70 Rodrigues: Gävlelasse frågade varför Leksand gör fler mål.
På det svarade Poffa:
"För att det är försäsong och Brynäs hade otur?"
Vilket jag tolkar som ironi (iom att jag själv brukar få höra att jag alltid skyller på otur, skador mm när vi förlorat) och därför fyllde jag på med ytterligare ironi för att överdriva ännu mer:
(strul med isen som enbart gynnade Leksand, massor av skador, tillfälligheter osv)
Som sagt: inte lätt det där med ironi ibland märker jag.
Dessutom totalt meningslöst om "offret" inte uppfattar densamma...
Redigerad kommentar
Gurra88: "Förbannat svårt att utläsa nån ironi i de."
Inte om man har lite läsförståelse....
Huge kommer snart att förklara varför han inte tog den :-)