Linköpings HC – Brynäs IF [2012-11-13]
Vilket inte funkar, så..
Torsk 3-1 sista i tom kasse.
Härligt med positiva supportrar som inte kastar in handduken på förhand...
Det behövs skribenter på SF. :) Bra införrapport.
Matchen: 2-3 (Cody, Lindholm, Gunderson)
Han menade såklart volleyboll. :) Svårt att hålla reda på alla bollsporter när man bara tänker puck. :)
En riktigt otäck omstart för Brynäs efter uppehållet. Först Linköping i Stångebro ishall eller vad fan det heter nu för tiden. Kexchoklad Arena? Sedan HV71 hemma. Vill det sig illa kammar de noll där. Icke önskvärt!
Johan Norrström: du vet att volleyboll spelas till 25 va och 5:e avgörande till 15? Samma som pingis dock med minst 2 bollar vid avgörande...
Själv är jag dock positiv inför kvällen och tror på en målsnål match där Brynäs vinner med 2-1. (Granström och Lindholm)
Saken gäller ditt och andra medgångares märkliga logik, där ni kräver att alla spelare ska göra allt, tro på sig själva och inte ge upp.
Sen börjar ni själva med att kasta in handduken innan matchen ens börjat.
Komiskt så det förslår för oss vanliga supportrar, men för er är det säkert ett fullt normalt supporterbeteende.
Men snälla...kan inte nån starta en matchtråd och efterföljande tippare tro på förlust utan att du ska börja bitcha??
Går du bara in här för att provocera?
Undra vad jag är för sorts Supporter förresten ("vanlig Supporter" är jag ju ialla fall inte tydligen efterssom jag tror vi förlorar i kväll)
Redigerad kommentar
Det finns en artikel om Djoos i dagens Gävletidningar där de bland annat skriver att han nu är en av sex ordinarie backar. Det stämmer ju, just nu, men vad tror ni andra - kommer han vara kvar som en av sex när Bertilsson och Persson är tillbaka?
Jag tänker att Berglind och Löf får flytta på sig då.
KevinNa :
Ja jävlar så är det ju. Säger ju att det är svårt att hålla koll på alla bollar när man bara tänker puck. :)
Tippar 2-2 vi full tid. Sedan blir det väl torsk på straffar. Ja förutsatt att inte någon i Brynäs faktiskt vässat sitt målskytte under uppehållet.
Tips, 4-2 till LHC, vi kommer försöka tajta till det men falla på det svaga försvarsspelet (läs Bertil o Persson saknas) och släpper sista i öppen kasse. Close, but no cigar...
Varför kräver du att spelarna ska ge allt och inte kasta in handduken vid minsta motgång, när du själv slänger vantarna i bordet innan matchen ens börjat?
Vi får hoppas att våra spelare inte har samma inställning som du och de 7 hängbjörkar som plussat ditt inlägg...
Spelbolagen och bettarna står inte på vår sida heller. Föga förvånande givet formkurva och skadeläge.
Snarast förvånad över hur pass jämnt det ändå var på vissa firmor..
En norman har vi i truppen ikväll iaf. Djoos ej till spel..
Jo, han anses som en av de mest lovande backarna, tillhör iofs J-18 men har mest förekommit i J-20 laget. Lite för lätt ännu tyvärr.
Härligt Thure!!!!
Zappaholic: äsch, ge gubben Johansson en käpp istället.
Kul för Thuresson, hoppas han kommer igång med poängproduktionen!
Flipp passningar i knähöjd har ju vart hans signum, men nu är dom ju inte ens dom nära..
Men jobba ända in i kaklet nu!!
NYSTART I ES MED MATCH I MARDRÖMSARENAN
Efter ett ångestfullt uppehåll - som dock för ovanlighetens skull kom ganska lägligt för Brynäs del - drar ES äntligen igång igen imorgon kväll. Och det gäller att vara med från start då det väntar tuff bortamatch i Cloetta Center. Brynäs har fem raka förluster i Linköping, så ett trendbrott skulle sitta riktigt fint av flera anledningar imorgon.
Senaste nytt från Brynäslägret: Uppehållet kom inte bara lägligt pga Brynäs usla form, utan även då skadorna varit staplade på hög. Nu börjar dock läget ljusna. Trion Daniel Widing, Christian Djoos och Elias Lindholm [drog på sig en lättare skada med Juniorkronorna] kommer till spel mot LHC. Även om de två förstnämnda kanske inte presterat på topp denna säsong, så är det välkomna tillskott till ett lag utan självförtroende och bredd för tillfället.
Nu väntar en intensiv period fram till julupphehållet med regelbundna tre matcher i veckan. Tommy Jonsson har snackat med GD/AB om läget i laget. "Vi går in i ett intensivt och viktigt skede av serien. Vi får se hur laget formeras. Klart är i alla fall att det blir en riktigt tuff match mot ett starkt lag. Vi har både vilat och tränat på lite hårdare och nu vill vi börja vinna lite fler matcher än vi gjorde veckorna före uppehållet."
Motståndarna Linköping HC: Saknar endast målvakten Christian Engstrand och Sebastian Ottosson. Roger Melin har uttalat sig inför matchen till den officiella hemsidan. "Det ger lite extra energi att möta Svenska Mästarna. Det är definitvt en bra match att få i öppningen efter uppehållet och det känns kanon att få börja med den matchen. Brynäs är ett lag som spelar med relativt hög fart och det brukar bli väldigt bra fart i matcherna. Det är bra då vi får leva med i det höga tempot och den höga intensiteten."
Tipset: 2–2 [Daniel Widing, Cody Franson]