Luleå-Brynäs 2020114
« Föregående · 2127039 Till forumet
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
mattiask: Skulle vilja se repriser från fler vinklar. Ser ut som att Harper ska göra en lätt markering, inte dela ut en propp, och den tar olyckligt eftersom Luleåspelaren står och beundrar tröjorna som hänger i taket. Det är ju verkligen inget överfall.
+ 8
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Peja: Nej, jag ser inte heller något överfall. Men måste det vara ett överfall för att bli ett matchstraff? Spelar ju ingen roll om Harper ska markera lätt eller sätta en propp. Tacklingen tar ju i huvudet vilket och är både ful och onödig. Ett solklart matchstraff tyvärr.
Däremot tycker jag defintivt att Ilomäki borde ta emot tacklingen bättre. Men den är inte bra utförd.
Däremot tycker jag defintivt att Ilomäki borde ta emot tacklingen bättre. Men den är inte bra utförd.
+ 2
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Helt otroligt att inte luleå spelaren åker ut för tripping på Ölund, självklart försöker aset filma till sig en utvisning i samma sekvens också...
+ 1
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
mattiask: Kan man ens kalla det för en tackling? Jag tycker inte att man ska kunna få matchstraff för den typen av markeringar, det finns ju ingen kraft i den så kallade tacklingen. Det är ju inte den typen av smällar som spelare får hjärnskakningar av?
Tycker inte det där är värre än när Engsund står och matar 7-8 höga crosscheckingar inom loppet av några sekunder i första perioden.
Tycker inte det där är värre än när Engsund står och matar 7-8 höga crosscheckingar inom loppet av några sekunder i första perioden.
+ 3
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Peja: Luleå har faktiskt klara problem när de sätts under press i uppspelsfasen.
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Från det ena till det andra; Visst borde Bertilsson vara tillbaka snart?
+ 1
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Zappaholic: Kanske påverkar Hapers kommande avstängning, de brukar ju ta med det när de delar ut straffen
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Peja: Vi lär inte komma längre i diskussionen ;) Jag tycker inte det finns något att diskutera. Luleå-spelaren borde kunna skydda sig bättre, men samtidigt kommer Harper fort i själva situationen. Reglerna är ju som de är och i mina ögon är den klar.
Ang Engsund så såg jag ej den så kan ej kommentera.
Ang Engsund så såg jag ej den så kan ej kommentera.
+ 1
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Brynäsgubbe: Att vi alltid förlorar skotten stort, det kan inte vara enligt plan. Krävs en målvakt som alltid är jävligt bra om man ska vinna då.
Sv: Luleå-Brynäs 2020114
Anders Berg: Var väl minst januari ut på Bertilsson. Men väldigt osäkert enligt Sundlöv.
« Föregående · 2127039