Luleå HF-Brynäs IF 21/11-13
Tidigare har anfallsspelet sett bra ut men nu skapar vi ju inte ett skit. Det räcker inte med en ny reservmålvakt.
Riktigt pinsamt att beskåda Brynäs. 3 st Asplöven spelare är med på isen och ser mer SHL mässiga ut en alla Brynäs spelare. Suck!
De är ju som om man skiter vinst eller förlust??
Man lär kanske ta i, man gör ju inte vad dom krävs för vinst, alla åker runt och spela på halvfart och chans. Ut och gör jobbet för helvete!
Granris lätt övertänd och Sweat åker runt och alibispelar.
Tighta upp det här nu och börja jobba som ett lag så har vi möjlighet att vända det här.
Bedrövligt att det är EN i Bif med ryggrad.
Såg delar av Örebros match igår. Dom hade faktiskt ännu sämre försvarsspel.
Trist att Brynäs har fått två utvisningar där Luleåspelarna väljer att ligga kvar och resa sig blixtsnabbt efter domarsignalerna...
Domarna snodde nog ett korrekt mål av Luleå - men kvitteringen var väl ändå spelare i målgården?
Redigerad kommentar
Står klart en Lule spelare i målgården, zebrorna bara tittar på.
Kul å se Granis igen, hoppas han stämplar in på kontoret direkt!
tjugo8: En fröjd att se att förstafemman i sin rätta natur nu när Scott och Bertilsson är tillbaka. Med Bertilsson kommer också Gunderson lyfta sig ett par snäpp.
Sundqvist med Djoos... dåliga vibbar, hoppas det håller.
Riktigt kul att Lindgren är tillbaka med, han har kapacitet till att bli riktigt bra på den här nivån.
Ingen DP...Almtuna eller J20 hoppas jag på...
| 4th Line | 27. Lindgren, Alexander | 31. Granström, Jonathan | 19. Ljunggren, Daniel | |||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 14. Westlund, David | 10. Strid, Nicklas | |||||
| 3rd Line | 29. Molin, Emil | 9. Enterfeldt, Sebastian | 34. Brodin, Daniel | |||
| 22. Sundqvist, Jörgen | 3. Djoos, Christian | |||||
| 2nd Line | 23. Sweatt, Bill | 39. Nordquist, Jonas | 90. Harju, Johan | |||
| 55. Jacobsson, Robin | 52. Kilström, Lukas | |||||
| 1st Line | 53. Thuresson, Andreas | 41. Scott, Greg | 18. Rödin, Anton | |||
| 15. Bertilsson, Simon | 13. Gunderson, Ryan | |||||
| Goalies | 40. Holmqvist, Johan 1. Starkbaum, Bernhard | |||||
Vi behöver få igång Enterfelt, Brodin och Sweatt. De har alla en dimension till i sitt spel som inte riktigt är där än.
Steenm:
Kände så först
Sen kollade jag på line-up...
Strid i en tredje-kedja
Två shl-premiärer + Molin i fjärde...
Ollas, Nocke, Alex saknas verkligen...
Känner mig ovanligt förväntansfull och spänd inför kvällens match. Känns lite som en omstart nu när vi har en kugge som Granis tillbaka, äntligen en stabil målvakt i laget och ett skadeläge som ser ljusare ut (ta i trä).
Vi har trivts bra mot Luleå senaste säsongerna, framförallt uppe i Coop, och en eventuell seger skulle ta oss förbi dem i tabellen. Ett perfekt utgångsläge kan man kalla det.
Positiva känslor i kroppen genererar i ett positivt tips; 3-2-seger efter förlängning. Kilström, Brodin och Rödin målskyttar.