Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
« Föregående · 2795442 · Nästa » Till forumet
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Blå grottan: Som jag och några andra varit inne på. De presterade otroligt mycket bättre än deras underliggande siffror visade. De hade en målvakt som räddade typ 2 mål mer än förväntat varje match.
Enbart HV har sämre Corsi (de har samma 44% när det bara skiljer 1 mål mellan lagen). Brynäs och FBK ligger på 55% som jämförelse. De har skjutit typ 200 skott färre än oss (1009 mot 830).
Det är snarare så att deras resultat mer speglar deras underliggande siffror nu mer.
Och medan jag skriver detta blir det mååååål! Silfver!
Edit: Helvete. Det gick snabbt... 1-1.
Enbart HV har sämre Corsi (de har samma 44% när det bara skiljer 1 mål mellan lagen). Brynäs och FBK ligger på 55% som jämförelse. De har skjutit typ 200 skott färre än oss (1009 mot 830).
Det är snarare så att deras resultat mer speglar deras underliggande siffror nu mer.
Och medan jag skriver detta blir det mååååål! Silfver!
Edit: Helvete. Det gick snabbt... 1-1.
+ 2
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Domarna gör ett utmärkt jobb igen där de sliter fullständigt i sina egna jävla regler.
Blås förfan av för icing jävla idioter.
Blås förfan av för icing jävla idioter.
+ 3
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Blå grottan: "Vore kul om det fanns statistik på det."
Det finns det! SHL redovisar ramträffar både framåt och bakåt.
Brynäs har (inför denna match) 30 stycken framåt. Plats 2 är Malmö på 26. Minst antal har Frölunda på 10. Rätt sjukt att vi alltså har 20(!) fler än Frölunda...
Det finns det! SHL redovisar ramträffar både framåt och bakåt.
Brynäs har (inför denna match) 30 stycken framåt. Plats 2 är Malmö på 26. Minst antal har Frölunda på 10. Rätt sjukt att vi alltså har 20(!) fler än Frölunda...
+ 1
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Seriöst, vad fan håller dom på med? Han var ju en meter från rödlinjen. WTF?
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Slaven82: Av alla lag i SHL är det Rögle jag vill helst se i HA eller helst i division 2. Skitlag med den sämsta publiken i Sverige, gapar och gapar åt allt. Dessutom fulaste matchdräkter
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Finns nog inget lag som släpper ett mål efter man gjort ett.
Har varit ett problem i årtionden nu
Har varit ett problem i årtionden nu
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Mattson: På SHLs egna statistiksida. Direktlänk till offensiva statistiken sorterat efter flest ramträffar (SF-kolumnen).
www.shl.se/game-stats/teams/shotsForward?ssgtUuid=qeb-73qtP8d19&moduleType=shotsForward&count=25&sortKey=SF&invert=true
www.shl.se/game-stats/teams/shotsForward?ssgtUuid=qeb-73qtP8d19&moduleType=shotsForward&count=25&sortKey=SF&invert=true
+ 1
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Thellen: våra backar har väldigt svårt att hitta blad på fw...o måste leverera pass snabbare
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Slaven82: Man vet aldrig om det blir ingenting, 2 minuter eller matchstraff. Ingen större skillnad mot situationen där Jokinen ville ha avstängning på Lindblom. Dock stor skillnad i mottagarnas reaktioner.
+ 1
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Slaven82: Skulle bli förvånad om inte den kommer tittas på i efterhand (alltså efter matchen så klart).
Sen är ju Silfver och Söderström rätt bra alltså. 1+1 för båda i dag. Silfver ligger nästan på 1 poäng per match (28p på 30 matcher med denna).
Edit: 3-1 bara för det. Söderström med 1+2 nu.
Sen är ju Silfver och Söderström rätt bra alltså. 1+1 för båda i dag. Silfver ligger nästan på 1 poäng per match (28p på 30 matcher med denna).
Edit: 3-1 bara för det. Söderström med 1+2 nu.
+ 2
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
D'Astous lirar i AHL nästa säsong. Alldeles för bra för SHL, tyvärr.
+ 1
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Fan vad fint nu drar Charlemagne ifrån Sandin-Pelikan lite i backarnas poängliga med!
+ 2
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Underbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbart!
Gasa nu så Mögle tappar allt syre
Gasa nu så Mögle tappar allt syre
+ 1
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Gavve: Kraften är för liten för att rättfärdiga avstängning. 2 minuter men inte mer, precis som Lindbloms armbåge också borde ha blivit.
+ 1
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Peja: Ja alltså jag kanske var otydlig. Jag menade mer att jag tror att de kommer titta på den (situationsrummet). Betyder inte att den kommer skickas vidare till PSG för det!
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
SuneMangs: han har väll kontrakt med oss 1 säsong till efter denna?
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
SaggeBoy: Ja, men det hjälper föga om ett NHL-lag vill skriva kontrakt. Något som jag tror att ett gäng klubbar i NHL säkert vill sett till det han presterar.
+ 1
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
SuneMangs:
Märkligt att NHL får plocka spelare under kontrakt.
De skulle åtminstone behöva köpa ut spelaren, typ som inom fotbollen.
Märkligt att NHL får plocka spelare under kontrakt.
De skulle åtminstone behöva köpa ut spelaren, typ som inom fotbollen.
+ 2
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Ny ramträff för Brynäs. Vi hade alltså kunnat haft några till mål i denna match trots att vi bara skjutit 15 skott (på mål).
+ 3
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Gavve: Hade Brynäs haft lite flyt hade vi lett serien med 10 poäng.
+ 2
« Föregående · 2795442 · Nästa »