MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Hallå!
Peja: Brynäs spelar "tråkigt", dvs genom att bl.a sänka tempot mot snabba motståndare när vi inte har pucken.
Det spelsättet anammar i stort sett samtliga lag i samma situation, men det är tydligen bara Brynäs som får kritik.
Nyanserat? Inte mkt.
När vi själva har pucken tycker en förkrossande majoritet av framförallt yrkesfolk, dvs tränare/spelare i andra lag, att vi är ett skridskoskickligt och snabbt spelande lag.
Min poäng är att den här tråkdebatten är väldigt överdriven och onyanserad.
2 Guld som tränare på en tränarkarriär som startade 1982..
Stockholmspressen regerar. Alla springer åt samma håll. Säger Wennerholm/Anrell att jorden är platt, så är det sanningen för smågrabbarna.
Tar inte illa upp när det ens är illa ment faktiskt, så det är lugnt...har lite "vatten-på-gås-mentalitet" tack och lov..
Ja, det där var konstigt skrivet av Ros förresten..
Sen vet inte jag om jag var på rätt match...var det BRA stämning i hallen??? jag tyckte det var dödstyst mest hela tiden (klacken lät bra de gånger de körde igång)
En av hockeyns absoluta sanningar: stockholmslag har alltid fördel av domarna - både borta och hemma.
Redigerad kommentar
Mästerskapstitlar eller ej så ser jag Hardy som en av ES bästa tränare...tror nog han är en jävel att få ut max av laget...
Han är lite som Pelle Bäckman känner jag, fast Hardy blir tagen på allvar.
Huge: "Rabblar man sitt mantra tillräckligt många gånger så blir det till slut en självuppfyllande profetia...."
Nämen? Huvudet på spiken min gode Huge... För det är det enda du har gjort. ;)
Tala inte om den jävla matchen,tror jag var där.
Snubben som drog sin Popcornbytta och sin cola över Hardys peruk ska ha cred;)