MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Vi kan konstatera att broder Huge och broder Lars nått slutpunkten på en hård debatt, endast ett ord återstår; "Troll"
;-)
I kväll vill jag se spelare som försvarar bägge blålinjerna med frenesi samt vänder på spelet med snabba, precisa passningar och sist men inte minst åker skridskor utav bara h-e. Hela anrättningen kryddas med en fantommålvakt.
Ölvestad och co. lär komma farande som skållade troll längs sargerna.
Står vi upp eller hamnar backarna i knät på Markström?
Kommer förstakedjan börja producera?
JanT: Det är rätt intressant att Huge kallar ett ständigt undvikande av att bemöta sakargument som diskussion.
Därav "Troll"...
Jag Har efterlyst en kommentar på mina argument om 2 mål på de senaste 7 matcherna befogar en fortsatt satsning på Dackell, Dixon och Somervurori. Den frågan är fortfarande obesvarad.
Därav "Troll"...
Jag har efterlyst en kommentar/förklaring på om det räcker för en förstalina att spela 0-0 TROTS stort förtroende i PP. Jag väntar fortfarande-...
Därav "Troll"
Han hoppar på folk till höger och vänster för att de vill ha förändringar. Sätter epitet istället för att bemöta sakargument.
Därav "Troll"...
JanT: Jag vill nog ha mer press än försvara offensiv blålinje. Jag vill se hög press på DIF's backar. Jag vill se rejäla tacklingar på puckmottagarna i mittzonen. Speciellt i början av matchen. Det finns ett talessätt inom amerikansk fotboll. "Hearing footsteps".
Meningen är att man tacklar bollmottagarna väldigt hårt som får dem att hela tiden tappa fokus på själva bollen och oroar sig för att bli tacklade.
Brynäs behöver en rejäl förändring i sin taktik. Mer fart, mer skridskoåking, högre intensitet.
Att ställa upp i mittzonen och försöka freda sig har inte funkat i någon av de tre matcher vi spelat mot DIF under slutspelet.
Vinner vi ikväll kommer jag bli ÖVERLYCKLIG!
Men defensiven ser yr ut redan i Djurgårdens första anfall och det blir BP DIREKT!
:(
Blev 4mot4, pust
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det ska vara 2+2, MINST
Redigerad kommentar
Vi som för en gångs jävla skull gör en RIKTIGT BRA period så här långt, då slarvar vi och släpper till ett förjävla friläge.
Så jävla tungt
Redigerad kommentar
Även om vi gör en bra period så här långt så kan man inte släppa till såna där chanser.
Vi ska komma ihåg att DIF har tagit ledningen i varje match, vi kan vända, helt klart..
Vi måste dock hålla oss på banan, annars är det bara att säga tack och hej..
Det är ju dock förbannat trist att vi måste ge handikapp i såna här viktiga matcher... USCH för det!
Sen undrar jag hur fan man kan få crosschecka nån i ansiktet så att han blöder och komma undan med 2 minuter ? Bara i Sthlm.....fy fan, köpta jävla domare
Omständiga uppspel men Brynäs håller spelet väl uppe.
GävleLasse: Jaså, dina argument tog slut?
Jaja, det ordnar sig säkert ska du se lille vän.
Snart hittar du nåt riktigt bra sakargument som du kan briljera med igen.
Typ att kalla nån för "TROLL!".....