http://hockeykultur.com
« Föregående · 137512 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hittade en intressant regel på swehockey
Gone: Det hypotetiska fallet gällde isf en domartabbe som klart gynnar den ena parten. Protesten är väl mer en markering för att visa att ngt är fel och att domarna inte behärskar reglerna. Vad är alternativet? Låta allt passera...? Vill f.ö minnas en match på Hovet på 80-talet ngn mellan DIF och Leksand. En leksing kom in på isen 1/2 minut för tidigt efter utvisning. Ramaskri från stockholmarna och krav på omspel etc..... (apropå dåliga förlorare)
Sv: Aftonbladet analyserar Brynäs Kris
Huge: Jag håller med dig Huge!
M.V.H Tor!
M.V.H Tor!
Länkar:
http://hockeykultur.com
http://hockeykultur.com
HO HO
Det är dags o vakna nu idag skickar många inlägg hit efter dom har läst dagens arbetarblad vad va det vi har sagt (Pessimisterna ifrån muppbalkongen)Det står väl ungefär vad ni har sagt typ vakna Bäckis o.s.v det står 1rad sista raden att det har att göra med skade eländet 1rad resten så trackas det sågas så det står härliga till!!Hjälper det???? är inte redan självförtroendet så lång nere det kan vara,ska det inte stöttas?istället för trampa ner dom ännu mer eller vad säger ni?God morgon på er föresten!!!
Sv: 3 eller 4 femmor ?
labbe: Där har du en poäng låt Bolibompa kedjan få lira mer det kan jag hålla med!!
Sv: 3 eller 4 femmor ?
labbe: Njae för trötta vet inte jag men att Malmö fick 2-4 då började huvudet spöka än värre när det blev 3-4 det sitter nog mer i huvudet nu än bena det stavas SJÄLVFÖRTROENDE!!Men det går ju åt rätt håll Janne larsson sa i en intervju att han har varit med om det här förut med Brynäs det finns inget annat än att man måste bara jobba jobba hårt så tills slut lossnar det!!Låt Timrå få känna på det då en riktig urladdning den har vi väntat på 7-2 ikväll grabbar till oss!!!
3 eller 4 femmor ?
Vad tycker Ni verkar bäst ?
Jag håller med att det är dumt att låta juniorenra spela i en enskild femma, när dom har så mycket att lära utav de äldre grabbarna. Snacket om att brynäs blir trött efter en period och tappar allt på grund av trötthet tycker jag låter dumt när det finns en hel färsk femma bestående av hungriga och pigga juniorer. Ge dom speltid och förtroende så ska ni se att Brynäs håller sig pigga matchen igenom.
¨Kan någon förklara varför Esko inte låter bolibompa kedjan spela, det måste väl finnas fler än jag som tycker att dessa grabbar behöver mer istid.
Senaste matchen borde dom ha låtit juniorerna komma in och jobba som sjutton för att hålla pucken ifrån Brynäs målet Om man leder med 4-1 måste man väl för sjutton först och främst se till att hålla motståndarna borta från det egna målet, men Brynäs blev för trötta som dom säger,,,,,,och så sitter det försvarsdugliga och pigga spelare på bänken och inte ges en chans,,,otroligt dåligt tycker jag personligen.
- labbe
Jag håller med att det är dumt att låta juniorenra spela i en enskild femma, när dom har så mycket att lära utav de äldre grabbarna. Snacket om att brynäs blir trött efter en period och tappar allt på grund av trötthet tycker jag låter dumt när det finns en hel färsk femma bestående av hungriga och pigga juniorer. Ge dom speltid och förtroende så ska ni se att Brynäs håller sig pigga matchen igenom.
¨Kan någon förklara varför Esko inte låter bolibompa kedjan spela, det måste väl finnas fler än jag som tycker att dessa grabbar behöver mer istid.
Senaste matchen borde dom ha låtit juniorerna komma in och jobba som sjutton för att hålla pucken ifrån Brynäs målet Om man leder med 4-1 måste man väl för sjutton först och främst se till att hålla motståndarna borta från det egna målet, men Brynäs blev för trötta som dom säger,,,,,,och så sitter det försvarsdugliga och pigga spelare på bänken och inte ges en chans,,,otroligt dåligt tycker jag personligen.
- labbe
ROCK"N"ROLL
Haha har ni hört låtarna på hockeligan.se respekive lags låtar inga höjdare direkt men tur är väl det att Brynäs låt är den som är bland de minst pinsamma!!Lyssna in gubbar o begrunda dessa underverk!! ;-)
Sv: Hittade en intressant regel på swehockey
Lysekil: En liten tanke bara - Nu är det väl ändå i sådana situationer tränaren i laget som ska skicka in en till spelare på isen och inte domaren?
Sv: Hittade en intressant regel på swehockey
Gone: Protesten skulle gälla att domaren inte dömde efter regelboken, inte för att jag tror att det skulle göra något åt slutresultatet för dom spelar nog knappas om matchen, men jag tycker ändå att regler är till för att följas, och sedan var det ju inte vinnande lag (Malmö) som hade för få splelare utan förlorande lag (Brynäs) som hade för få spelare... Observera att detta resonemang är hypotetiskt efter som dom nu spelade 5-3....
Sv: Aftonbladet analyserar Brynäs Kris
Huge: Ja det var klockrent sagt!! STÖTTA LAGET NU!!!!BIF 4EVER!!
Sv: Hittade en intressant regel på swehockey
Lysekil: Och vad skulle ni protestera mot då? Luktar lite dålig förlorare att klaga på att motståndarna vinner för att de lirar med för FÅ spelare på isen...
Hittade en intressant regel på swehockey
När jag hörde på radioreferatet från malmö i söndags då fattade jag det som att när malmö fick sin andra i sudden så fortsatte dom att spela 4-3 stämmer detta eller spelde dom 5-3. När man läser reglerna så står detta.
Anmärkning 2
Om ett lag under övertidsperioden tilldelas två utvisningar så ska det laget som har numerärt
underläge ha tre spelare på isen. Det lag som har numerärt överläge får sätta in en extra
spelare och det blir spel fem mot tre.
Om dom du fortsatte att spela 4-3 så är det väl läge för lite protster ???
Kolla länktips står nästan längst ner på sidan..
Anmärkning 2
Om ett lag under övertidsperioden tilldelas två utvisningar så ska det laget som har numerärt
underläge ha tre spelare på isen. Det lag som har numerärt överläge får sätta in en extra
spelare och det blir spel fem mot tre.
Om dom du fortsatte att spela 4-3 så är det väl läge för lite protster ???
Kolla länktips står nästan längst ner på sidan..
Sv: BIF-TIK
Alla er som håller på andra lag än Brynäs:
Skärpning nu, sluta hacka på Brynäsarna. Såna där dumma inlägg kommer bara resultera att ni får äta upp det själva. För så blir det alltid förr eller senare...
Lite komiskt är det dock att se er Timrå fans som borde verkligen om nån veta vad det innebär att vara ett bottenlag. Aj aj, har ni inte lärt er nåt???
Usch sån dålig stil...
Skärpning nu, sluta hacka på Brynäsarna. Såna där dumma inlägg kommer bara resultera att ni får äta upp det själva. För så blir det alltid förr eller senare...
Lite komiskt är det dock att se er Timrå fans som borde verkligen om nån veta vad det innebär att vara ett bottenlag. Aj aj, har ni inte lärt er nåt???
Usch sån dålig stil...
Sv: Aftonbladet analyserar Brynäs Kris
Har artikelförfattaren koll på läget? Isåfall har inget förändrats i klubben på 40 år, typ, när Tigern och grabbarna var boss i båset. Sista raden dock trösterik: "Då är krisen snart över i Brynäs."
Såg att Sjödin var inne på fyra bakåt mot MIF. Boork kanske inte är helt fel ute i sin sågning av brynäsbackarna?
Såg att Sjödin var inne på fyra bakåt mot MIF. Boork kanske inte är helt fel ute i sin sågning av brynäsbackarna?
Sv: BIF-TIK
Tänka sig......... Brynäs i poängnöd.......... Oj, oj, oj......
Vilket antiklimax, spelet kommer låsa sig totalt för "Gevalia" i morgonkväll. Räddslan för att inte infria trenden, som är just den att Timrå aldrig vunnit i Gavlerinken tillsammans med situationen de befinner sig i (Brynäs som saknar poäng!!!)
Längtar redan tills i morgon då man sitter där i Gavlerinken och bara myser och får vara med om dagen då Timrå spräckte trenden!!
Kan det bli någe annat än 3 ljuvliga pinnar till vårat kära Timrå
BIF-TIK 2-5
TIK-POWER ---- THE RED MACHINE
Vilket antiklimax, spelet kommer låsa sig totalt för "Gevalia" i morgonkväll. Räddslan för att inte infria trenden, som är just den att Timrå aldrig vunnit i Gavlerinken tillsammans med situationen de befinner sig i (Brynäs som saknar poäng!!!)
Längtar redan tills i morgon då man sitter där i Gavlerinken och bara myser och får vara med om dagen då Timrå spräckte trenden!!
Kan det bli någe annat än 3 ljuvliga pinnar till vårat kära Timrå
BIF-TIK 2-5
TIK-POWER ---- THE RED MACHINE
Sv: Mårs
gordo: Angående juniorerna och dina jämförelser med Frölunda så måste du komma ihåg att de har det lättare än vad Brynäs har när det gäller inmatchningen av yngre spelare. Detta helt enkelt för att VF har ett bättre juniorbestånd än Brynäs och därför vågar spela med dessa i en helt annan utsträckning.
Sv: Mårs
gordo & natten: håller med er, låt juniorerna få en chans att spela in sig bland mer rutinerade spelare för att lära av dem. Tycker inte heller att dessa unga killar får chansen att visa sig, för att kunna göra det krävs istid. Ledar staben skulle nog behöva mer tålamod och is i magen för att kunna ha ett lag framöver. Hur länge håller gamlingarna? Visst, kanske den här säsongen men nästa, eller den efter det?
Lycka till Mårs, vart det än bär av!
Lycka till Mårs, vart det än bär av!
Sv: Aftonbladet analyserar Brynäs Kris
Min bäste herr Thorneus, med förlov sagt, nu svamlar du i alla fall,
och inte lite heller. Kan hålla med om att Esko har en tuff uppgift framför sig men att kalla dagens läge för kris var väl ändå att ta i.
Kris anser jag det vara när ett lag tappat allt spel och linjer under en längre tid samt där interna stridigheter och bråk etc florerar.
Av de 6 matcher (inte 7) som vi förlorat har vi väl spelat dåligt i 4, de två första matcherna efter senaste vinsten kunde vi lika gärna ha vunnit. Det är redan på väg att vända iaf att döma av Janne Larssons uttalande igår på sporten. Hur du kan få Esko att framstå som någons sorts despot som står och ryar och som inte skulle acceptera ngn form av dialog med spelarna är också en gåta.
Brukar hr Thorneus vara med på brynästräningarna månne, eller på ngt annat sätt vara insatt i lagets inre angelägenheter?
Det verkar åtminstone så att döma av hans kategoriska uttalanden. Ifjol tyckte till och med spelarna att det ibland är bra med en coach som är bestämd. Nu har vi fått en sådan och då anser hr Thorneus att detta inte heller är bra. Självklart har tränaren en dialog med spelarna i laget annars skulle det inte funka och spelarna har nog ganska stor frihet under ansvar.
Tror han verkligen att det skulle bli uppror bland spelarna bara för att Djoos och Rehnberg blev bänkade i sista mot SSK pga några dåliga byten? Tycker faktiskt att ett sådant uttalande är att undervärdera de bänkade spelarna å det grövsta.
Låt oss slippa fler kvasipsykologiska förklaringar av ngn expert som måste hitta krångliga förklaringar till att vi spelat lite knackigt några matcher pga skador och dåligt självförtroende.....
och inte lite heller. Kan hålla med om att Esko har en tuff uppgift framför sig men att kalla dagens läge för kris var väl ändå att ta i.
Kris anser jag det vara när ett lag tappat allt spel och linjer under en längre tid samt där interna stridigheter och bråk etc florerar.
Av de 6 matcher (inte 7) som vi förlorat har vi väl spelat dåligt i 4, de två första matcherna efter senaste vinsten kunde vi lika gärna ha vunnit. Det är redan på väg att vända iaf att döma av Janne Larssons uttalande igår på sporten. Hur du kan få Esko att framstå som någons sorts despot som står och ryar och som inte skulle acceptera ngn form av dialog med spelarna är också en gåta.
Brukar hr Thorneus vara med på brynästräningarna månne, eller på ngt annat sätt vara insatt i lagets inre angelägenheter?
Det verkar åtminstone så att döma av hans kategoriska uttalanden. Ifjol tyckte till och med spelarna att det ibland är bra med en coach som är bestämd. Nu har vi fått en sådan och då anser hr Thorneus att detta inte heller är bra. Självklart har tränaren en dialog med spelarna i laget annars skulle det inte funka och spelarna har nog ganska stor frihet under ansvar.
Tror han verkligen att det skulle bli uppror bland spelarna bara för att Djoos och Rehnberg blev bänkade i sista mot SSK pga några dåliga byten? Tycker faktiskt att ett sådant uttalande är att undervärdera de bänkade spelarna å det grövsta.
Låt oss slippa fler kvasipsykologiska förklaringar av ngn expert som måste hitta krångliga förklaringar till att vi spelat lite knackigt några matcher pga skador och dåligt självförtroende.....
Sv: Mårs
gordo: Högklassig center? Tror tyvärr att spelare som är högklassiga har fullt upp med att spela i sina lag.
Realistiskt sett så vore det lättare att få hit en klass spelare innan säsongen börjar än under pågående för vilket lag vill bli av med en klass spelare?
Har SK några ess kanske att dra fram? Tycker att det skrivs lite i Gävle pressen ang. skadorna och lagets prekära läge.
Ställ SK mot väggen och fråga vad de har för handlings planer nu när det är lite kärvt för laget.
Realistiskt sett så vore det lättare att få hit en klass spelare innan säsongen börjar än under pågående för vilket lag vill bli av med en klass spelare?
Har SK några ess kanske att dra fram? Tycker att det skrivs lite i Gävle pressen ang. skadorna och lagets prekära läge.
Ställ SK mot väggen och fråga vad de har för handlings planer nu när det är lite kärvt för laget.
Sv: Mårs
gordo: Både ja och nej. Bara för att man inte tror på att han räcker till just nu så kanske man tror att han räcker till nästa säsong och vill vara säker på att man inte förlorar han till nån annan klubb men nu kanske fallet är så att man inte tror alls på han. Sen så tror jag inte pengarna till hans lön gör så stor betydelse i förhandlingarna med en ny center så mycket tjänar inte Mårs.
Sv: Mårs
gordo: Håller med dig brynäs lär bli bättre på att spela in unga talanger. Jag tycker det är fel att sätta ihop en ren juniorkedja jag tror det blir bättre om junioren får en rutinerad defensiv spelare vid sin sida som han känner att om han går bort sig så finns alltid den rutinerade spelaren där och reder upp det så vågar junioren spela ut mer och inte behöver tänka så mycket defensivt.
FBKs modell tycker jag är helt fel man lär ha en bra mix av juniorer och rinkrävar vad händer när FBK får motgångar och pengarna börjar sina.
FBKs modell tycker jag är helt fel man lär ha en bra mix av juniorer och rinkrävar vad händer när FBK får motgångar och pengarna börjar sina.
« Föregående · 137512 · Nästa »
Idag är de äntligen hemmamatch igen , efter en veckas frutansvärd längtan.
En seger i Sudden eller på straffar är då bli jag glad .
Nu måste vi på ståplats visa att vi älskar Brynäs IF över allt annat.
Skärpning av alla som är på ståplats tack!
M.V.H Tor!