« Föregående · 138423 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: BIF-TIK
Magoo70: Njä.. Är nog mer Timrås supportrar som vill skylla det mesta på Lärking.. Han var inte omtyckt av dom... Speciellt inte när han godkände Brynäs mål efter telefonsamtal.. (Vilket man inte hann med att se att det var ett mål trots att jag satt bakom målet) Lärking missade en klar Brynäs utvisning men dömde ut en Timrå spelare sekunden efter istället. Så där hade Brynäs tur... Och då blev Lärking hatad som bara den.. :-)
Sv: BIF-TIK
Hong Kong: Jag håller precis på att kolla hotel i Hong Kong har du några tips? Jag är ingen tok optimist men ej heller någon tokpessimist hoppas fortfarande på slutspel men då måste man börja vinna och det snarast. Mycket få svordomar i mina inlägg också men den kritiken var nog inte riktat till mig va?.
Sv: BIF-TIK
Tänk på stackars mig då som måste se eländet på Torsdag pga att jag köpte biljetter för flera veckor sen (jag har lust att riva biljetterna). Det är nästan så att man ska åka ner till Jönköping utan !!! matchtröja. Nej dum som man är så åker tröjan på som vanligt. (+ att jag ska till Linköping Torsdagen därpå)
Sv: BIF-TIK
Från Brynäs hemsida.........
Esko var naturligtvis inte lika nöjd. Framför allt var han missnöjd med att vi släpper in tre mål och boxplay och ett på straff. Trots att vi långa stunder spelade bra i boxplay släppte vi in mål i slutet av utvisningarna och det ser Esko som ett stort problem.
Esko var naturligtvis inte lika nöjd. Framför allt var han missnöjd med att vi släpper in tre mål och boxplay och ett på straff. Trots att vi långa stunder spelade bra i boxplay släppte vi in mål i slutet av utvisningarna och det ser Esko som ett stort problem.
Sv: BIF-TIK
Lunkan: Här kommer en av dom obotliga optimister ni ropade efter.
Jag drar en jämnförelse med Trelleborg i fotboll (enkelt för jag bor där). Fruktansvärt kassa i halva serien, under strecket. Tränarbyte och inköp av två nya forwards, sen så är dom bland dom bättre lagen andra halvan av serien. Eftersom det för Brynäs del inte har varit några storförluster med 8-0 och liknande (ok modo var ingen höjdare), så visar ju laget att dom inte är helt ute och reser.
Rätta mig om jag har fel, men blev inte tre av målen till i boxplay i kväll och ett på straff. Så vi spelar jämnt mot ett topplag (för närvarande) i 5 mot 5. Och det var väl något liknande mot Malmö.
Så än ska vi inte kasta varken Esko eller yxan i sjön, men även jag förstår att dom liger på strandkanten om det inte blir några segrar snart.
Som sagt obotlig optimist!
Och tänk så bra det går att skriva ett helt inlägg utan en enda svordom!
Jag drar en jämnförelse med Trelleborg i fotboll (enkelt för jag bor där). Fruktansvärt kassa i halva serien, under strecket. Tränarbyte och inköp av två nya forwards, sen så är dom bland dom bättre lagen andra halvan av serien. Eftersom det för Brynäs del inte har varit några storförluster med 8-0 och liknande (ok modo var ingen höjdare), så visar ju laget att dom inte är helt ute och reser.
Rätta mig om jag har fel, men blev inte tre av målen till i boxplay i kväll och ett på straff. Så vi spelar jämnt mot ett topplag (för närvarande) i 5 mot 5. Och det var väl något liknande mot Malmö.
Så än ska vi inte kasta varken Esko eller yxan i sjön, men även jag förstår att dom liger på strandkanten om det inte blir några segrar snart.
Som sagt obotlig optimist!
Och tänk så bra det går att skriva ett helt inlägg utan en enda svordom!
Sv: BIF-TIK
Bissett: Klart inte Brynäs klarar av BP.. Dom passar alltid för mycket.. För lite skott på mål.. Dom borde chansa mer än dom gör... Bättre att chansa än att passa en gång för mycket... Ikväll var det så hela tiden... I andra hade dom bara ETT skott på mål in i halva perioden... Vad säger det ?
Sv: Tränar byte.
KungMartin: Jaa, iofs så har du rätt..
men då ska man nog ge fler juniorer chansen..
Har svårt att se ljus i denna tunnel (mörka tunnel)
men då ska man nog ge fler juniorer chansen..
Har svårt att se ljus i denna tunnel (mörka tunnel)
Sv: BIF-TIK
rafalski: Tror inte det kolla här BP-statistiken::
Team GP PPGA TSH PK% SHGF
1 Luleå HF 10 2 76:58 96,15 0
2 HV 71 10 3 79:18 94,34 2
3 Leksands IF 10 4 88:33 93,33 1
4 Västra Frölunda HC 10 4 79:02 91,30 3
5 Djurgårdens IF 10 6 86:46 88,89 0
6 Timrå IK 10 7 85:52 87,50 1
7 Färjestads BK 10 7 87:35 87,04 1
8 Södertälje SK 10 8 70:34 83,67 1
9 MIF Redhawks 10 9 79:40 82,69 1
10 MODO Hockey 10 10 74:25 79,59 0
11 Linköpings HC 10 11 78:31 77,55 1
12 Brynäs IF 10 16 69:43 69,23 0
Team GP PPGA TSH PK% SHGF
1 Luleå HF 10 2 76:58 96,15 0
2 HV 71 10 3 79:18 94,34 2
3 Leksands IF 10 4 88:33 93,33 1
4 Västra Frölunda HC 10 4 79:02 91,30 3
5 Djurgårdens IF 10 6 86:46 88,89 0
6 Timrå IK 10 7 85:52 87,50 1
7 Färjestads BK 10 7 87:35 87,04 1
8 Södertälje SK 10 8 70:34 83,67 1
9 MIF Redhawks 10 9 79:40 82,69 1
10 MODO Hockey 10 10 74:25 79,59 0
11 Linköpings HC 10 11 78:31 77,55 1
12 Brynäs IF 10 16 69:43 69,23 0
Sv: Tränar byte.
Att sparka Esko skulle vara det dummaste man kan göra i det här läget. Och var ska man få tag på en bra tränare nu? Alla bra tränare har ju redan kontrakt. Och dessutom så brukar det ju aldrig gå bättre för lagen efter ett tränar byte. Aik (åkte ur trots tränarbyte), Leksand (samma som Aik fast en säsong senare), Timrå (fick kvala trots ny tränare). 95 sparkade ju Brynäs Sandlin i slutet av serien. Jo visst, Brynäs gick obesegrat genom kvalserien och klarade sig kvar, men allvarligt talat så tror jag att det skulle gått lika bra med Sandlin i båset.
Så ge Esko en chans innan ni börjar klaga. Serien är lång, det här är bara början. Kom igen nu Brynäs!!!!!!!!
Så ge Esko en chans innan ni börjar klaga. Serien är lång, det här är bara början. Kom igen nu Brynäs!!!!!!!!
Sv: BIF-TIK
Magoo70: Det är bara början på helvetet. Först skall vi plågas i ytterliggare 40 omgångar sen väntar kvalspel. OM Brynäs mot alla odds klarar sig kvar i elitserien till nästa säsong så har vi samma jävla trupp som nu. För de pengar som behövs för att byta ut halva laget finns ju inte. Vi sitter fast i det här jävla ekorrhjulet.
« Föregående · 138423 · Nästa »
Ber alla i forumet om ursäkt. Tack och godnatt.
Med hopp om framtida segrar.