Ny målvakt?
Nu siktar vi framåt - stabilt!
Kan inte Sundlöv göra klart med Sevc också när han ändå är i värvartagen...rykten säger dock att han är på väg tillbaka till Skellefteå och Grinolle...
Antar att detta Starkbaum samt det utländska samarbetet var det som HGK twittrade om...
Henrik Sjöberg från Expressen skriver på Twitter att Brynäs köper ut Rahm från kontraktet. Inte mer än rätt, han borde inte fått ett kontrakt från början.
Edit: här var man lite sen.
Redigerad kommentar
@sjobergh: Brynäs köper ut Rahm. "Vi får se vad som händer, jag har inte hunnit prata med min agent än men det blir ett avslut här" #brynäsif
bifhjärta: Det är ingen utlåning av Rahm. Han är ett avslutat kapitel i Brynäs.
Starkbaum blir en rejäl förstärkning!!!
BRA SUNDLÖV!!
Bra micke!
maddog1970: In med Omark, Aaltonen, CROSBY!
Undra vad som händer med Rahm nu då, utlåning får man anta?
BIF96: Det är med blandade känslor som Modo-it man läste det.
Givetvis bra för ekonomin och vi har ändå två riktigt bra målvakter, men jag är rätt säker på att detta kommer att göra Brynäs till ett bättre lag.
Starkbaum var lysande långa perioder, men hade tre ganska ordentliga svackor som drog ned betyget och räddningsprocenten. Två stycken under serien och sedan en i slutspelet.
När han kom till Modo var han riktigt dåligt grundtränad, så har ni tur beror svackorna helt enkelt på att han inte hade tillräckligt bra kondition för att orka hålla samma nivå hela tiden.
Nåja, avslutningsvis. Lycka till, men inte för mycket, Starkbaum.
maddog1970:
Eller så är det Bill Gates.
Och i morgon meddelas det att vi köpt tillbaka Bäckström,
Silfverberg, Järnkrok, Larsson och Ekholm.
Reportrarna frågar då Bill:
Blev det inte dyrt att köpa hem dem från NHL?
Bill svarar: Jo, lite. Men det drabbar ju ingen fattig.
tjugo8: Du glömde länken till nyförvärvet :-)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article17869737.ab
Vi är 7:a i räddningsprocent, tidigare 4:a, tre senaste/skadehelvetet har gett ett tapp
Före dyra HV, mäktiga Luleå, succén Växjö
Vi är också 4:a i antal räddningar
Vad är problemet? Raljerar lite visst, men läge att nyansera o siffrorna ljuger inte
Och detta med ett utespelarförsvar som är virrigt värre;
Sorterar dåligt, blir fastcheckade, har bitvis oerhört svårt att rejält få ut pucken ur zon
Grundarbeten som absolut inte påverkas av hur bra/dålig en målvakt är
Redigerad kommentar
När ska Rahm stå, imorgon kanske? Ngn gång måste han väl in.
Nu har Honken stått 4 matcher på 8 dagar o denna vecka är det bara 2 matcher men nästa vecka 3 matcher igen...
Jag befarar att Honken inte håller för för tungt matchande vilket blir följden när Rahm är dålig/skadad...
Snälla Tomten; om jag är riktigt snäll...kan inte jag få en ny målvakt i julklapp?
Anekdot; I denna tråd kan Ni faktiskt läsa när 70 Rodrigues berömmer Sundlöv...det gäller Greiss...;)
foppa78:
Puuhhh...!!! 5 lag har sämre målvakter än oss...
I en stor omröstning som GT/Expressen gjorde tidigare i somras fick läsarna tycka till om SHL-lagens målvaktspar.
1. Skellefteå 3,4
2. HV 71 3,3
3. Luleå 3,0
4. Färjestad 2,9
5. Modo 2,8
6. Linköping 2,6
7. Brynäs 2,5
8. Leksand 2,4
9. AIK 2,1
10. Växjö 2,1
11. Frölunda 2,1
12. Örebro 1,6
Statestik i sig är väl inte alltid så förlitlig, Brynäs plockade ju upp många spelare från J20 för träning och bänknötning så J20 laget var sämre än på många år vilket självfallet påverkar JJs stats. Kalle Johansson lämnade J20, Nörstebö spelade man A-laget osv.
Ta en förstespade i ES i år är han inte redo för, men att spela ett 10tal matcher tror jag absolut, och 10 matcher kan räcka för att avlasta Rahm/Honken! =)
HappyX3:
Mmm...du kanske har en poäng i Honkens matchande...
Två halvskadade, halvdana målvakter var kanske inte helt lyckat ifjol...kanske skulle det ha värvats...???
Är den här JJ verkligen så pass att han kan gå in o spela ES...? Ingen lysande stats (16:e målis i Superelit), men det är kanske inte allt...
Självklart vore ett bättre komplement till Honken att föredra men tror ändå denna lösning kan fungera bra, bara Rahm/Johansson kan avlasta Honken var 3-4 match nått!
Johan Norrström:
Visst har du en poäng ang totala försvarsspelet...
Dock så såg jag plattmatcher, tavlor, utklassningar, mm som gör mig mkt tveksam t mv kvaliteter...
Kan Honken komma o göra sin bästa Brynäs-säsong på denna vända...?
Blir Rahm fisk eller mittemellan...?
Med ett förbättrat försvarsspel borde ju åtminstone Holmqvist kunna höja sig några snäpp. Även anfallsspelet måste förbättras och skärpan i avsluten måste bli bättre. Just målskyttet väcker frågetecken. Vem/vilka ska göra målen? Det är inte enbart målvaktsspelet som ska vara tungan på vågen.
Målvaktssidan är mest avgörande lagdelen kommande säsong, jag är orolig!
Rejäla förbättringar av Rahm/Honken o vi är slutspelslag
Annars är det bara o ta fram Losec...