Olympiska Spelen 2014
Peja:Förvånande att detta försvaras.
Ponera en hyperviktig 50/50-situation i slutet av matchen. Herr Zebra kan välja att döma till sitt moderlands fördel alternativt lägga ett domslut som gör att de riskerar förlora finalen. Skall han bli ökänd hemma som "domaren som bestal oss på guldet" eller skall han komma undan med hedern i behåll?
Detta ta är så jävla ruttet att jag har svårt att ta sporten på allvar ur ett internationellt perspektiv, när NHL utövar maktmissbruk på övriga världen.
Säger som jag sagt tidigare:
Hata NHL...
Redigerad kommentar
Skönt så slapp NHL lirarna missa festandet i Stockholm.
Lam match från Sverige idag..ingen driver på mål och allt känns tafatt. Synd
NU tar guldfisken i båset TO. Påminner om TJ/NC sett att leda laget.
Bäckström dopad?
Hoppas dettta inte stämmer!
sports.yahoo.com/blogs/olympics-fourth-place-medal/nicklas-backstrom-misses-gold-medal-game-over-use-of-banned-substance--source-135620293.html
"An NHLPA source tells Yahoo Sports that Backstrom violated anti-doping rules after using an allergy medication. Some, like Claritin, contain pseudoephedrine, a banned substance by the IOC and the World Anti-Doping Federation "
Det handlar inte om doping på Mühlegg-vis.
Redigerad kommentar
Peja: "Det handlar inte om doping på Mühlegg-vis."
förvisso, men det är ändå användande av en substans som är bannlyst
och som professionell idrottsman ska Bäckström ha koll på sånt.
och likt andra dopingfall förväntar jag mig en lång avstängning
från sporten ifråga.
han har ju gjort ett val och tagit pillrerna när han vet att man inte får käka det.
idiotiskt
Sheena Punkrocker: DU förväntar! Och vem fan är du?
NHL skiter väl i IOK. Han spelar nästa vecka.
Man får ju hoppas på det förra, för Bäckis skull...
Jajjen: "DU förväntar! Och vem fan är du?"
vem fan jag är? jag är nån som inte tycker doping ska få förekomma
i idrott. Men vem fan är du då som tycker att man ska få stoppa
i sig vad som helst? bara man är svensk och helst har nån
anknytning till Gävle, lex Rahm.
han har ju gjort ett val och tagit pillrerna när han vet att man inte får käka det.
idiotiskt"
Imponerande, att du redan nu har kommit fram hur det hänger ihop....
Huge:om du tycker det, tyck det, alla har vi rätt till en åsikt.Jag har min och du har din. Men sluta provocera och kalla mina åsikter idiotiska.
Jag tycker det är idiotiskt att äta ngt som är dopingklasssat. Som elitidrottsman är det ju viktigt att veta vad man stoppar i sig.
Du påstår att Bäckis medvetet har käkat nåt otillåtet.
Hur fan vet du att han gjort det medvetet?
Sluta provocera med såna idiotiska påståenden, innan du vet vad som hänt.
"Jag tycker det är idiotiskt att äta ngt som är dopingklasssat"
Tror du på allvar att nån tycker annorlunda?
Enligt uppgift i studion har Bäckis tagit medicinen under 7 år.
Isf låter det knappast som att det är Bäckis som klantat sig, utan medicinstaben som inte kollat upp vad som gäller.
Forts följer....
Någon medvetet fusk är att tveklöst inte. Bara tanken är idiotisk.
J F K: Vi vet som sagt inte vad som skett, därför tar jag heller inte ställning i nån skuldfråga så här långt.
Men ponera att Bäckis har redovisat för ansvariga läkare vilka mediciner han äter och fått Ok från officiellt håll.
Kan inte se att Bäckis i det läget har nån som helst skuld i det hela.
För vem fan ska man annars kunna lita på, om inte de egna läkarna som sitter på listan över vad som är tillåtet och otillåtet?
Garanterat NHL som fördröjt Bäckis provsvar
Först fixar de domarna o nu detta...
IIHF:s läkare:
– Jag känner som en läkare att det inte är något dopning i detta. Och att han är ett oskyldigt offer. Vi stöder honom i detta.
Men jag antar att du har bättre koll?
| Emil K Lagnelius: – Han frågade mig om han fick ta en tablett och jag sa, säger Waldebäck som tar på sig att Bäckström fastnade i testet: – Jag kan sätta stort frågetecken på mig själv som ger en spelare en tablett som är klassad som dopning. |
Björn Waldebäck: "Han frågade mig om han fick ta en tablett och jag sa ja, säger Waldebäck som tar på sig att Bäckström fastnade i testet:
– Jag kan sätta stort frågetecken på mig själv som ger en spelare en tablett som är klassad som dopning."
Waldebäck må vara en usel läkare men all cred till hans moraluppfattning.
96 Artisten: Bäckisgate
96 Artisten: fan vilket fruktansvärt sur eftersmak.
bäckis, för mig är du precis lika stor idag som du var igår.
Ok.
Sveriges matchläkare ger OK att ta den där tabletten.
NHL:s och IOC:s läkare rekommenderade medicinen (enligt uppgift på presskonferensen).
Utöver detta omak som Bäckis tog sig att kolla, vad anser du i övrigt att han i rimlighetens namn borde ha gjort för att vara säker?
Gått en utbildning till läkare inför OS och dessutom skaffat jobb som assistent vid provtagningarna, för att verkligen se till att allt gått rätt till?
Helt rätt, om man gjort exakt ALLT som rimligtvis går att begära vad gäller att kolla upp om medicinen ifråga är Ok eller inte.
Finnarna spelade ryggräckshockey i egen zon under hela matchen. Mängder av fasthållningar och slashings. Domarna verkade desto piggare att blåsa på interferances och trippings (än fasthållningar och slashings). Daniel Sedins utvisning var felaktig sett till nivån de hade lagt. Spelet fick ett schysstare flyt pga alla icings som linjedomarna släppte, men de släppte för många. Lundqvist blev t.ex lurad av att de släppte en given icing i samband med matchens första mål. Man kan alltid hitta fel, särskilt när det är någonting subjektivt som det här uppenbarligen är. Vad som är fel för mig behöver inte vara fel för dig, men att det skulle vara helt givet att NHL-domarna är bättre än alla andra domare tycker jag är en förenklad och osann bild av verkligheten.