Operation Nordquist!
Skönt att det äntligen är officiellt klart dock! Välkommen till klubben Jonas!
Är detta ett tecken på att Anderséns axel är OK eller har man chansat?
Väntar med spänning på en intervju med den färske brynäsaren! :D
In med en back på en gång nudå så blir vi topp 4 kommande säsongen!
Det kommer inte komma in nån mer back.
Kan tänka mig vilka gliringar han kommer få på isen för sättet han blivit värvad:P menmen. han är här nu iallfall
Det är bara i Jante-Gävle som det gnälls i pressen om det....
Gurra88: Varför skall han få gliringar? Klubben har gått ut och begärt hjälp med att kunna värva honom, det är ju förträffligt bra jobbat.
Markström (Läck)
1:a femman
Dackell - Dixon - Somervuori
Jonsson - Andersén
2:a femman
Sandin - Nordqvist - Kahnberg
Hietanen - Sundqvist
3:e femman:
Molin - Hansen - Lauritzen
Nolander - Bertilsson
4:e femman:
Hermansson - Granström - Silfverberg
Löf
Extra: Sundström, Rödin
Sandin tror jag kan växa ännu mer i det sällskapet. Tycker han gjorde en rätt bra säsong förra säsongen och då var det hans första säsong. Molin-Hansen-Lauritzen spela bra tillsammans förra säsongen. synd på fjärdekedjan för jag vill se mer av både Granström och Silfverberg. men jag tycker ändå det ser helt okej ut nu.
Bokar man biljetter till match 14 dagar före nedsläpp så får man 10% rabatt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/brynas/article5800142.ab
-Sundlöv tog alla mina besparingar säger en gråtande Agda till Gävle Nyhetsbyrå.
En etablerad back till så hade jag varit nöjdare än på väääldigt länge när det gäller truppen. Frustrerande att det är så lite som behövs för att min magkänsla skulle förändras drastiskt, en enda spelare. arrrghh!
Tack för tipset.
Kul inslag, Kahnberg verkar vara en bra snubbe och lite klassiska Brynäsbilder på bästa sändningstid är aldrig fel. Hoppas verkligen det lossnar för Kahnberg i år och han får spela i en bra omgivning.
Nordquist och Kahnberg skulle kunna vara ett skönt radarpar, synd bara att Nordan inte kommer vara med i inledningen..
"saxat från Ros blog dvs avdelningen nonsens!
"I dag träffas Frölunda sgeneral manager Kent Norberg och Brynäs sportchef Micke Sundlöv.
Givetvis ska de prata om Jonas Nordquist och som jag har förstått det kommer Kent och Micke att komma överens om en deal.""
Ros inlägg o Lunkans klavertramp (;)) är från början av september...
Brynäs publicerar inga övergångar på hemsidan om det inte finns något på pränt
Brynäs har bett sponsorerna om extra pengar utöver det man kommit överens om i avtalen, därför att Nordquistvärvningen kom överraskande.
Tycker du att det är deras förbannade plikt att skänka ytterligare pengar utöver det man kommit överens om i sina resp avtal?
Tror inte att sponsorerna tycker det iaf.
Därav min kommentar om att man isf borde lagstifta om saken.
"HahaGe mig ett exempel på företag som är sponsor till ett lag, men som inte skänker pengar.??"
Dahlboms Bil i Bomhus brukar skänka matchbollen vid IK Huges hemmamatcher.
Finns säkert fler liknande upplägg där man nödvändigtvis inte skänker pengar.
"Du är riktigt dum, det blir klarare för varje gång:)"
Vem som står där med dumstruten är väl rätt så uppenbart....
Så deras "förbannade plikt att att stå för pengar" är det knappast
– Det är utifrån hans prestationer som vi valde att han inte skulle vara med.
(Jonsson om varför Jonas Nordquist inte spelade – centern var alltså petad)
Sådär ja! Trots att Enterfeldt var skadad alltså.
Naturligtvis ett jättebra beslut av TJ
Gav detta några ytterligare signaler? Granis 2 mål, W o Basse rätt pigga (även om de blandar & ger betänkligt emellanåt)
Det var iaf första rejäla petningen av stort namn (a la Dahlén), och då bröt vi trenden
Nordan var alltså ytterst nära Luleå efter guldet men slängdes nog åt ett av de bättre kontrakten i Bif av bara farten i den berömda guldyran.
Kanske var han värd det, förra året var ok, men i år ser det ILLA ut.
Är lite rädd att han nöjt myser med att veta att han ska hänga i Gävle 2 år till...
- Långsammare än vanligt
- Fantastiskt svag i kroppen, som gjord av balsaträ, inte 190cm/95kg
- Dåliga beslut och avsaknad av kreativitet
tjugo8:
Det var inte helt givet att Nordan skulle få förlängt efter förra säsongen, han fick faktiskt gå ner rätt rejält i lön för att få vara kvar.
Carl Lejonkräk:
Ej ombytt tidigare?
Rejäl petning = ej ombytt/ej inom fyra femmor
tompap71:
Gå ner rätt rejält?
Vilka nivåer tror du vi pratar om? Från 250'/mån till 175'/mån?
Hittade fö detta på expressen, Bertil <100', Granis <200', W <300' ?????
50 000 TILL 100 000
Simon Bertilsson, b, 21, Calle Järnkrok, fw, c, 21, Jesper Ollas, fw, 28.
100 000 TILL 200 000
Sebastian Enterfeldt, c, 24, Sebastian Lauritzen, fw, 29, Ryan Gunderson, b, 27, Jonathan Granström, c/fw, 26.
200 000 TILL 300 000
Johan Harju, fw, 26, Daniel Widing