Inlägg: 1066474
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Motivering av mina kedjor är att jag är helt övertygad om att Dixons styrka att på ett okomplicerat sett få ner och få fast pucken djupt i anfallszonen, kommer att ge Dackell bra möjligheter att använda sin starka sargspel och hitta sina vinklar i anfallszonen, som kommer ge såväl Dixon och Vas fina mållägen. Dackell, listig runt målområdet och kommer göra sig ofta spelbar även för Dixon. Vas arbetar hårt mot målet och grottar och är den som ska göra mest mål i kedjan. Men god chans till en bra fördelning här.
Lind, får med Hermansson och Sandin mycket speed omkring sig i vingarna. som kompenserar hans svaga skridskoåkning. Sandin avlastar Lind i playmaker rollen, Lind, som är en underskattad avslutare, avlastar Hermansson i målgörandet. Sandin är en lirare, med powerforward inslag, trots sin litenhet. Mindre press på Hermansson att vara den som ska nypa in den. Denna kedja har alla möjligheter att vara en oroshärd av stort mått, som jag ser det.
Hansens lina ska fortsätta som nu, men få till mera spelvändningar, det får man när Danielsson vaknar och Molin slutar fumla.
Granströms lina, en intensiv hård jobbande kedja, som ska vara ett frimärke mot motståndaren, trycka upp backarna så att de sjunger om det, riva slita gnugga. Kommer göra många poäng.
Så ser jag på det hela, får se om jag får som jag vill:)
Lind, får med Hermansson och Sandin mycket speed omkring sig i vingarna. som kompenserar hans svaga skridskoåkning. Sandin avlastar Lind i playmaker rollen, Lind, som är en underskattad avslutare, avlastar Hermansson i målgörandet. Sandin är en lirare, med powerforward inslag, trots sin litenhet. Mindre press på Hermansson att vara den som ska nypa in den. Denna kedja har alla möjligheter att vara en oroshärd av stort mått, som jag ser det.
Hansens lina ska fortsätta som nu, men få till mera spelvändningar, det får man när Danielsson vaknar och Molin slutar fumla.
Granströms lina, en intensiv hård jobbande kedja, som ska vara ett frimärke mot motståndaren, trycka upp backarna så att de sjunger om det, riva slita gnugga. Kommer göra många poäng.
Så ser jag på det hela, får se om jag får som jag vill:)
+ 2
Tror också det kommer att röra sig i kedjorna riktigt snart, förmodligen redan under matchen imorgon. Inom en vecka är kedjorna enligt följande:)
Dackell-Dixon-Vas
Hermansson-Lind-Sandin
Danielsson-Hansen-Molin
Alcén-Granström-Widing.
Är även mycket missnöjd med Danielsson och Molins offensiv. Molin fumlig med pucken. Danielsson inte riktigt med, ser matchotränad ut och har ju varit skadad också. Men defensivt har de gjort bra ifrån sig, och har ju också en roll att plocka ner, någon av motståndarens två bästa linor.