Inlägg: 1073191
Svarskommentarer
Sv: Schtaan AIK-Brynäs IF 9 Oktober 19.00
Huge: "Det snabba återbytet inför dagens match ser jag dock som ett litet tecken på att man anser Markan vara den lite mer stabilare målvakten och den som hittills skänkt utespelarna en aning mer trygghet."
Ja, utan tvekan är Markan no.1 och det märks även på tryggheten i försvarsspelet, tycker jag. Så inget snack om att jag helst ser Markan i mål, om jag bara väger in den närmaste matchen, så att säga.
Ja, utan tvekan är Markan no.1 och det märks även på tryggheten i försvarsspelet, tycker jag. Så inget snack om att jag helst ser Markan i mål, om jag bara väger in den närmaste matchen, så att säga.
Vilket även innebär att man kan ta en tillfällig "petning" på rätt sätt utan att bli sur och grinig.
Har en känsla av att det senare är fallet när målvakterna ex kommer från olika håll och dessutom är i olika åldrar.
Det snabba återbytet inför dagens match ser jag dock som ett litet tecken på att man anser Markan vara den lite mer stabilare målvakten och den som hittills skänkt utespelarna en aning mer trygghet.
I övrigt håller jag med dig ang det långsiktiga resonemanget kring målvakterna.
Tror inte att det nödvändigtvis måste betyda en avveckling av den ene bara för att den andra får lite mer speltid.