Inlägg: 1083224
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Del av Boorkkrönika i Expressen!
Fel personer blir sportchefer
Jag har sagt det förr och säger det igen. Det har blivit populärt under senare år att ta in spelare på strategiska positioner i klubbarna direkt efter deras spelarkarriärer. Som sportchefer exempelvis.
Jag tror det är ett misstag. Sportcheferna ska mer ha en administrativ kunskap, vara ledare och coacher för tränarna och ha ett strategiskt synsätt.
Många sportchefer och sportansvariga saknar det i dag.
-----------------------------------------------------------
Undrar om Boork tycker lika om Sundlöv då?
Fel personer blir sportchefer
Jag har sagt det förr och säger det igen. Det har blivit populärt under senare år att ta in spelare på strategiska positioner i klubbarna direkt efter deras spelarkarriärer. Som sportchefer exempelvis.
Jag tror det är ett misstag. Sportcheferna ska mer ha en administrativ kunskap, vara ledare och coacher för tränarna och ha ett strategiskt synsätt.
Många sportchefer och sportansvariga saknar det i dag.
-----------------------------------------------------------
Undrar om Boork tycker lika om Sundlöv då?
Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
rackham:
Eller, jo, förresten... om det gäller målskytte verkar det som att... = )
Eller, jo, förresten... om det gäller målskytte verkar det som att... = )
Febersjuk är man inte för evigt...