Inlägg: 1083923
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
MickeB: Syntes lång väg att även HV såg mentalt trötta ut. Men tack vare vårt junioruppträdande vid både 1-1 och 1-2 så fick dom nytt liv.
Oerhört starkt ändå att vi kunde vända på steken med tanke på spelarnas mentala status för dagen.
Att vi är det bättre laget sett över 62 minuter är det inget snacka om, sen får hunden Laban säga vad han vill.
Vi har också spelare borta men skillnaden är att dom har en betydligt bredare trupp och de som trots allt spelade gjorde det bra i HV.
Dom slet uppoffrande och när sen Liv står på huvet ett par gånger så tar dom en inte alltför orättvis poäng.
Tycker sen att det var bättre att vinna på det här sättet, även om vi tappar 1 pinne.
Hade vi fått utdelning på alla jättechanser så hade matchen säkerligen runnit iväg till ett par måls övervikt, och då hade spelarna sannolikt trott att nu har det vänt på allvar. Nu fick dom istället slita ont för 2 pinnar vilket kan vara nyttigt för framtiden.
Och som du säger: vi ska inte gnälla.
Ett lag som Timrå hör man inte nånting om i media, trots att deras kräftgång känns minst lika stor som vår egen.
Det är tydligen skillnad på folk och folk...
:-)
Oerhört starkt ändå att vi kunde vända på steken med tanke på spelarnas mentala status för dagen.
Att vi är det bättre laget sett över 62 minuter är det inget snacka om, sen får hunden Laban säga vad han vill.
Vi har också spelare borta men skillnaden är att dom har en betydligt bredare trupp och de som trots allt spelade gjorde det bra i HV.
Dom slet uppoffrande och när sen Liv står på huvet ett par gånger så tar dom en inte alltför orättvis poäng.
Tycker sen att det var bättre att vinna på det här sättet, även om vi tappar 1 pinne.
Hade vi fått utdelning på alla jättechanser så hade matchen säkerligen runnit iväg till ett par måls övervikt, och då hade spelarna sannolikt trott att nu har det vänt på allvar. Nu fick dom istället slita ont för 2 pinnar vilket kan vara nyttigt för framtiden.
Och som du säger: vi ska inte gnälla.
Ett lag som Timrå hör man inte nånting om i media, trots att deras kräftgång känns minst lika stor som vår egen.
Det är tydligen skillnad på folk och folk...
:-)
Brynäs vann nu iaf, det var det viktigaste, även om det "bara" blev en tvåa, men sviten bruten, nu kan de ladda om i mer lugn och ro, fortsatt placerad på den övre halvan. Så vi som är så luttrade ska inte gnälla, se på Timrå och även DIF, har det riktigt tungt nu. DIF måste ha en 4-5 matcher med torsk på rad nu!?