Inlägg: 1151017
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 09/10
GävleLasse: Känns som att Sundlöv bullat upp för ett win-winscenario:
Värvarpotten går till Somervuori, vilket innebär att vi fortfarande har råd att behålla Widing om han vill stanna kvar.
Om Widing istället väljer att flytta så kan dom pengarna läggas på ytterligare 1 back utifrån.
Centersidan är heltäckt iom att Dixon och Sundström sannolikt förlänger.
Och sen är det bara att hoppas på att Lind drar utomlands.
Vill inte se honom skadefri och pånyttfödd i ES.
Värvarpotten går till Somervuori, vilket innebär att vi fortfarande har råd att behålla Widing om han vill stanna kvar.
Om Widing istället väljer att flytta så kan dom pengarna läggas på ytterligare 1 back utifrån.
Centersidan är heltäckt iom att Dixon och Sundström sannolikt förlänger.
Och sen är det bara att hoppas på att Lind drar utomlands.
Vill inte se honom skadefri och pånyttfödd i ES.
Knäckfrågan ligger snarare i Dixon. Blir han kvar eller ska man leta fram en ny? Skulle man få Somervuori med så vore ju en klasscenter mellan honom och Kahnberg ett jättekliv framåt. Även fast jag tycker att Dixon blev bättre och bättre ju längre säsongen led.
Det känns ändå som att man borde snegla lite på backsidan. Att Brynäs var bra bakåt den här säsongen kan ju inte bara tillskrivas backarna utan det var ju hela laget som jobbade hem på ett bra sätt. På bekostnad av offensiven. Man kan göra en jämförelse mellan Boorks regim. Första och andra säsongen var man täta bakåt men skapade inte så mycket framåt när man sen skulle bli offensivare så visade det sig att backarna inte höll måttet defensivt riktigt. Jag vill ha in en defensivt skicklig back till som komplement till Andresén. En i klass med Obsut eller Majesky skulle smaka fågel.