Inlägg: 1151072
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 09/10
JanT: Ska vi värva en back från Växjö så ska det åtminstånde vara deras bästa back.
Sv: Silly Season 09/10
Vi behöver en tung kille a la Lee Goren.. Fast allra helst en tung backpjäs, som kan städa upp där våra backer brister. Nån som inger lite respekt och som förmodligen drar en hel del folk till läkerolen. Lite som publikfavoriten i jönköping Lacce Ward som kommer tillbaka nu. Jag vet mycket väl att han är en av de sämsta spelarna , haha, men jag möter gärna inte han man mot man..:)
Jag är tveksam till om backsidan behöver förstärkas. Ser gärna att Bertilsson får chansen på allvar tillsammans med Nolander. Därutöver Löf & Hassel som back 7/8. Vi kan inte sitta och klaga på Sundlöv för att han inte släpper upp juniorer och samtidigt klaga på att "vi har för lite tyngd i försvaret". Det scenario som jag kan tänka mig är en tung allsvensk back som kan konkurrera med våra juniorer om 6:e platsen. Christoffer Persson i Växjö skulle bli perfekt i den rollen (han har jag koll på - en av Växjös bästa backar)