Inlägg: 1186580
Svarskommentarer
Sv: Kudroc
Peja: Är helt enig med dig vad gäller Hellström.
Vill minnas att det var många topplag i ES som var ute efter honom vilket säger ngt om hans kvaliteter. Som du säger så är han rörlig och spelskicklig vilket jag tycker är det som skiljer honom från Kudroc.
Den senare känns i en jämförelse begränsad i sitt spel och jag undrar om vi har råd att i princip hålla oss med en spelare som står framför Markan och rensar undan jobbiga motståndarforwards.
Missförstå mig rätt, Kudrocs kvaliteter behövs också men det jobb han ex gör framför kassen skulle Hellström kunna göra minst lika bra, det är min övertygelse.
Bonusen med Hellström är som sagt att vi har mer nytta av honom i andra delar av spelet.
Vill minnas att det var många topplag i ES som var ute efter honom vilket säger ngt om hans kvaliteter. Som du säger så är han rörlig och spelskicklig vilket jag tycker är det som skiljer honom från Kudroc.
Den senare känns i en jämförelse begränsad i sitt spel och jag undrar om vi har råd att i princip hålla oss med en spelare som står framför Markan och rensar undan jobbiga motståndarforwards.
Missförstå mig rätt, Kudrocs kvaliteter behövs också men det jobb han ex gör framför kassen skulle Hellström kunna göra minst lika bra, det är min övertygelse.
Bonusen med Hellström är som sagt att vi har mer nytta av honom i andra delar av spelet.
Alltså, AHL-spelare har ju väldigt låga löner och Hellström är därmed förmodligen betydligt billigare än Kudroc. Jag har inte sett Hellström i AHL, men han var som sagt bra innan åkte över, just då var han betydligt bättre än Andersén.
Med tanke på att han inte ens har varit ordinarie i AHL så tror jag inte att han "kommer att få chansen" i någon NHL-klubb. Han kan nog bli för Brynäs vad Printz är för DIF.
Vart i Expressen står det?