Inlägg: 1202483
Svarskommentarer
Det handlar om lagets uppträdande. Om bristen på passion, bristen på offensiv förmåga, attityd, oförmågan att underhålla och därmed skapa en hype kring fenomenet "gå på hockey i Läkerol Arena".
Brynäs kan mycket väl gneta sig fram till slutspel, om än föga troligt. Det är ändå bristen på "Upplevelse" när man ser laget spela som är det allvarliga.
Jag ropade mig hes om detta redan förra säsongen. I år syns det även i statistiken att Brynäs har en offensiv oförmåga, Jag ser bara en utväg och den har jag förespråkat sedan förra säsongen:
NY TRÄNARE!
Huge: Det spelar ingen roll om det är tätt matchande eller inte. Har man HEMMA match och när ordföranden går ut med samma vecka att man skall satsa på att locka tillbaka publiken så gör man INTE så här. Jag köper inte dina argument för fem öre när det gäller jobbiga peroider och liknande för ALLA lag spelar precis lika många matcher och klarar av det.
Man hade ju kunnat tro att i samband med att man gått ut med att man ska locka tillbaka publiken spelat skitdåligt i en räcka matcher och hade 6200 på läktaren en tisdagkväll så skulle man ha visat lite vilja.
Men icke.
Det måste till drastiska åtgärder. Annars kommer detta att gå åt helvete. Sportsligt kanske Brynäs lyckas hänga kvar precis som vanligt. Men kommer publiken tillbaka?