Inlägg: 1219894
Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
rackham: Boustedts roll är att utveckla sveriges junisar,med många år utan placering i jun-landslag,för ca 10 år sedan bestämde förbundet att ngt måste göras,du kan inte säga att han misslyckats direkt!!!!
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
faceoff:
Nä, vi har säkert bättre utbildade ledare nu än för tio år sedan.
JVM-guld tog vi redan 81 så det är inget nytt...
Hur kommer det sig att klubblagen samtidigt inte vinner mot blåbärslagen i Europa?
För dåliga juniorer?
För oskicklig hockey?
Vem tar ansvar för det?
Svenska Hockeyförbundet?
Hockeyligan?
Spelarfacket?
Klubbarna?
Utvecklingschef/landslagschef Boustedt är en nyckelperson. Ut ur dimman?